dak lekt
dak lekt
Vanmiddag een lekker stukje gereden langs de belgische kust. Ik kreeg een flinke regenbui op mijn "praline" en het water sijpelde boven de voorruit, tussen het dakdoek en het voorste driehoekige frame, naar binnen.
Nu blijkt dat het dak een flink stukje is ingescheurd bij het driehoekige zwart plastic dopje. Kan iekand mij raad geven hoe ik dit voor nood kan repareren?? Ik wil komende weken proberen een nieuw doek op de frameonderdelen te zetten, maar dan heb ik wel de juiste maten en een soort patroon van met name hoe het doek geknipt en geplakt moet worden bij de voorste dwarsstijl. Was ik niet zo stom geweest het oude doek vanmiddag te verknippen/vernielen, dan had ik dat kunnen gebruiken.
Mijn laatste vraag is of er ervaringen zijn met het zelf maken van een dak.
Hartelijk dank alvast,
Henny
Nu blijkt dat het dak een flink stukje is ingescheurd bij het driehoekige zwart plastic dopje. Kan iekand mij raad geven hoe ik dit voor nood kan repareren?? Ik wil komende weken proberen een nieuw doek op de frameonderdelen te zetten, maar dan heb ik wel de juiste maten en een soort patroon van met name hoe het doek geknipt en geplakt moet worden bij de voorste dwarsstijl. Was ik niet zo stom geweest het oude doek vanmiddag te verknippen/vernielen, dan had ik dat kunnen gebruiken.
Mijn laatste vraag is of er ervaringen zijn met het zelf maken van een dak.
Hartelijk dank alvast,
Henny
-
- Gebruiker
Ikzelf heb ook een gaatje gehad in mijn dak aan die knoppen aan de zijkant waar het dak vastzit. Ik heb gewoon een stukje zwart rubber genomen of vinyl en dat vastgeplakt. Van ver zie je niets en er komt geen water door.
Zelfde materiaal als die plaksetjes voor een rubberen bootje of luchtmatras.
Zelfde materiaal als die plaksetjes voor een rubberen bootje of luchtmatras.
Sempre o dois cavalos
-
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
Idd setje van boot of fiets [eventueel dan]. Ervaringen met eigengemaakte daken? Hoe bedoel je dat zelf maken? lijkt mij erg onnodig om te doen, maar leen eens hier en daar een oud dakje, ik heb er op zich wel een maar ik woon 400km noorderlijker, die je wel als patroon kunt gebruiken...
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ja of anders heb ik een groot deel van een zwart dak, is weggewaaid maar was nog bijzonder soepel en mooi. Heb daarna maar het dak eraf geknipt en er een nieuwe op laten zetten. Dus wie nog reparatiestof nodig heeft kan langs komen in Groningen of Assen.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's