Alleen startmotorrelais vervangen?
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Even voor de zekerheid: hoe test ik een startmotor zonder 'm eerst in te hoeven bouwen?
Waarop sluit ik de polen aan? Had nu de plus zitten waar de kabel van accu-startmotor heen gaat, en de min op die kleine (moer die volgens mij bij het contactslot vandaan komt. Klopt dat?
Waarop sluit ik de polen aan? Had nu de plus zitten waar de kabel van accu-startmotor heen gaat, en de min op die kleine (moer die volgens mij bij het contactslot vandaan komt. Klopt dat?
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Welke bedoel je precies met de bovenste moer? Bedoel je die moer 13 die rechtstreeks op de accu zit? En dan doorverbinden met dat moertje 8? (of net andersom, maar iig 8 en 13 doorverbinden).
En met de onderste bedoel je die waar het relais met de motor verbonden is?
Alvast bedankt!
En met de onderste bedoel je die waar het relais met de motor verbonden is?
Alvast bedankt!
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Ik ben er al achter (dat is schrikken zeg, als ie het doet! Heb m'n adrenalineshot voor vandaag weer gehad zegmaar). Bedankt iig voor de voorzet!
Overigens deed de startmotor met "kapot relais" het ook gewoon Ben dus nu verder aan het zoeken
Nog een update: het contactslot is goed en de bekabeling is goed. Tijd voor een andere accu...
Overigens deed de startmotor met "kapot relais" het ook gewoon Ben dus nu verder aan het zoeken
Nog een update: het contactslot is goed en de bekabeling is goed. Tijd voor een andere accu...
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Hoezo,tijd voor een andere accu,je startmotor draait toch.Dat relais gebruikt weinig,probber het open te maken en de contacten die aan die
moeren zitten schoon te vijlen.De aansluiting 8 activeerd het relais en
klikt naar achter,waar hij contact maakt met de accukabel en de startmotorkabel,die 2 moeren dus.
moeren zitten schoon te vijlen.De aansluiting 8 activeerd het relais en
klikt naar achter,waar hij contact maakt met de accukabel en de startmotorkabel,die 2 moeren dus.
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Hij doet het nog steeds niet!
Wat heb ik al gedaan:
Andere accu geprobeerd.
Alle contacten opgevijld.
Bedrading doorgemeten.
Koolborstels nagekeken.
Startmotor doorgemeten en voor de zekerheid de twee draadjes doorverbonden om te starten.
Hij startte! Althans, de startmotor ging draaien en nam de motor mee. Maar toen ik losliet, bleef ie draaien! Contactslotdraden lostrekken hielp niet dus snel de minpool losgetrokken van de accu.
De tweede keer gebeurde precies hetzelfde, alleen startte ie nu zonder hotwiren.
Andere startmotor geprobeerd, draaide ook, maar de langzaam om de motor mee te nemen. Dus óf ik heb de ruilaccu nu leeggestart (ga ik zometeen nakijken met de andere accu, die nu aan de oplader hangt), óf die startmotor is gewoon niet goed meer (ziet er erg oud uit in ieder geval).
Kan iemand hieruit afleiden wat er aan de hand is en me vertellen wat ik ermee moet?
Mijn eigen diagnose is dat eventueel het contactslot vervangen geen kwaad kan (maar dat kan pas volgende week), ik misschien de ruilaccu heb leeggestart en zo niet, dat de ene startmotor oud is en de andere een slecht relais heeft (blijft hangen in AAN- of UIT-stand).
Zit ik ernaast?
Bij voorbaat dank...
Wat heb ik al gedaan:
Andere accu geprobeerd.
Alle contacten opgevijld.
Bedrading doorgemeten.
Koolborstels nagekeken.
Startmotor doorgemeten en voor de zekerheid de twee draadjes doorverbonden om te starten.
Hij startte! Althans, de startmotor ging draaien en nam de motor mee. Maar toen ik losliet, bleef ie draaien! Contactslotdraden lostrekken hielp niet dus snel de minpool losgetrokken van de accu.
De tweede keer gebeurde precies hetzelfde, alleen startte ie nu zonder hotwiren.
Andere startmotor geprobeerd, draaide ook, maar de langzaam om de motor mee te nemen. Dus óf ik heb de ruilaccu nu leeggestart (ga ik zometeen nakijken met de andere accu, die nu aan de oplader hangt), óf die startmotor is gewoon niet goed meer (ziet er erg oud uit in ieder geval).
Kan iemand hieruit afleiden wat er aan de hand is en me vertellen wat ik ermee moet?
Mijn eigen diagnose is dat eventueel het contactslot vervangen geen kwaad kan (maar dat kan pas volgende week), ik misschien de ruilaccu heb leeggestart en zo niet, dat de ene startmotor oud is en de andere een slecht relais heeft (blijft hangen in AAN- of UIT-stand).
Zit ik ernaast?
Bij voorbaat dank...
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang
-
- Gebruiker
- Berichten: 130
- Lid geworden op: za 3 dec, 2005 21:38
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Okee berichtje iets te vroeg geplaatst
Met een andere accu, de andere (niet mijn eigen) én hotwiren heb ik 'm zojuist gestart!
Waarmee mijn diagnosegok voor nu dus komt op contactslot (met zekerheid) en misschien ook wel de startmotor want die was ook knap raar bezig met dat blijven hangen....
In ieder geval bedankt voor de hulp
Met een andere accu, de andere (niet mijn eigen) én hotwiren heb ik 'm zojuist gestart!
Waarmee mijn diagnosegok voor nu dus komt op contactslot (met zekerheid) en misschien ook wel de startmotor want die was ook knap raar bezig met dat blijven hangen....
In ieder geval bedankt voor de hulp
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang