Chassiswissel?? Het zal toch niet waar zijn....
Chassiswissel?? Het zal toch niet waar zijn....
Jocira´s duck in de penarie....
Chassis rot en afgekeurd......
Wat nu......
Laten maken......
2250,- euro.......
Of zelf doen.....
Of helemaal verkopen.....
Wat te doen.......
Hoe moet ik hier mee omgaan.....
Wie heeft een handleiding chassiswisselen......
Wie wil of kan me helpen.......
DIKKE TRANEN.....
Joop
Chassis rot en afgekeurd......
Wat nu......
Laten maken......
2250,- euro.......
Of zelf doen.....
Of helemaal verkopen.....
Wat te doen.......
Hoe moet ik hier mee omgaan.....
Wie heeft een handleiding chassiswisselen......
Wie wil of kan me helpen.......
DIKKE TRANEN.....
Joop
De keurmees heeft gister ook mijn lief eendje afgekeurd... Chassie moet vervangen, hangt van tectyl aanelkaar. Heeft de vorige eigenaar gedaan... En ik wil het zelf gaan doen. Ben nog wel een beetje ah uithuilen..
Maar ik ga het met frisse moet/d aanpakken! En het is volgens mij niet zo moeilijk, alleen veeel werk en zul je vast veel meer ogenschijnlijk niet aanwezige problemen tegen komen.
Denk dat de chassie wisselaars elkaar goed kunnen ondersteunen!
Dirk.
Maar ik ga het met frisse moet/d aanpakken! En het is volgens mij niet zo moeilijk, alleen veeel werk en zul je vast veel meer ogenschijnlijk niet aanwezige problemen tegen komen.
Denk dat de chassie wisselaars elkaar goed kunnen ondersteunen!
Dirk.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Als je de tijd, plaats en lef ervoor hebt, gewoon lekker zelf doen.
Ben nu zelf ook pas voor de eerste keer beig samen met mijn vader en hebben beide nog nooit een wagen gesloopt en opgebouwd. Tot nu toe valt het allemaal best mee, alleen het kost tijd en niet te vergeten centen. Je komt meer tegen dan je verwacht.
De meeste eendenboeren geven je voldoende ondersteuning en je kunt ze altijd bellen als je ergens niet uitkomt en anders is er nog altijd het FORUM!!!
Dus ik zou er lekker zelf aan beginnen.
Ik weet dat eendenspul bij een chassis ook een bouwhandleiding geeft en diverse onderdelen, misschien doen meerdere eendenboeren dat. Maar zoals ik al zei de meeste kun je altijd bellen ivm vragen of je gaat er ff langs en ze leggen het uit.
Succes
Ben nu zelf ook pas voor de eerste keer beig samen met mijn vader en hebben beide nog nooit een wagen gesloopt en opgebouwd. Tot nu toe valt het allemaal best mee, alleen het kost tijd en niet te vergeten centen. Je komt meer tegen dan je verwacht.
De meeste eendenboeren geven je voldoende ondersteuning en je kunt ze altijd bellen als je ergens niet uitkomt en anders is er nog altijd het FORUM!!!
Dus ik zou er lekker zelf aan beginnen.
Ik weet dat eendenspul bij een chassis ook een bouwhandleiding geeft en diverse onderdelen, misschien doen meerdere eendenboeren dat. Maar zoals ik al zei de meeste kun je altijd bellen ivm vragen of je gaat er ff langs en ze leggen het uit.
Succes
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Heerlijk in september in Oud Beierland met 5 man in 5 uur.Ik heb ervan genoten.
Zelfs nog de krant meegehaalt.Zie www.2cv6.com
Zelfs nog de krant meegehaalt.Zie www.2cv6.com
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
moet ze veel mogelijk zelf proberen, vind ik dan. Je zult er alleen maar van leren!! Je zult dan veel dingen tegen komen waar je van zegt: Hoe zit dat, maar als je het nog een keer moet doen weet je wat je wel en niet moet doen!
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
O.K. tip van een maatje met een mini...
Haal bij de coffeeshop lege wietzakjes. (jeweetwel, met zon sluiting) Hierin kan je de losse schroeven doen, en deze zakjes kan je merken met een stift. Zo raak je de boel niet kwijt. Wij hebben dit bij het charleston project niet gedaan, en nu we weer aan het opbouwen zijn, balen we daar best wel van. (gaat veel tijd zitten in het terugzoeken van de juiste boutjes en moertjes)
Voor de rest is het misschien handig om ook fotos te maken tijdens het uit elkaar halen van de auto. Is niet alleen leuk voor het archief, maar ook handig bij het opbouwen. Je kan dan zien hoe alles ook alweer zat.
Het is ook handig om de snoeren van je kabelboom even te merken voor je deze losneemt.
En inderdaad, voor de rest is het gewoon een kwestie van aanpakken. Als de Charleston klaar is, is de mijne aan de beurt
Groetjes, Niels
Haal bij de coffeeshop lege wietzakjes. (jeweetwel, met zon sluiting) Hierin kan je de losse schroeven doen, en deze zakjes kan je merken met een stift. Zo raak je de boel niet kwijt. Wij hebben dit bij het charleston project niet gedaan, en nu we weer aan het opbouwen zijn, balen we daar best wel van. (gaat veel tijd zitten in het terugzoeken van de juiste boutjes en moertjes)
Voor de rest is het misschien handig om ook fotos te maken tijdens het uit elkaar halen van de auto. Is niet alleen leuk voor het archief, maar ook handig bij het opbouwen. Je kan dan zien hoe alles ook alweer zat.
Het is ook handig om de snoeren van je kabelboom even te merken voor je deze losneemt.
En inderdaad, voor de rest is het gewoon een kwestie van aanpakken. Als de Charleston klaar is, is de mijne aan de beurt
Groetjes, Niels
Hoi luitjes,
bedankt voor jullie steun en tips. Heb je d'r nog special gereedschap voor nodig of kan alles met "normaal" gereedschap gedaan worden? Het meeste gereedschap heb ik denk ik wel. Hebben julie ook tips voor de demontage/montage volgorde. of wijst zich dit vanzelf waneer je systematisch aan het ontleden bent. Hoe zit het met de RDW, hebben jullie daar ervaring mee.
Mijn moet/d komt beetje bij beetje terug..... Nu nog een sleutel plek in de regio.....
Trouwens, ik zat me te bedenken:
is dr geen EEND-TEAM die ik kan inschakelen.
bedankt voor jullie steun en tips. Heb je d'r nog special gereedschap voor nodig of kan alles met "normaal" gereedschap gedaan worden? Het meeste gereedschap heb ik denk ik wel. Hebben julie ook tips voor de demontage/montage volgorde. of wijst zich dit vanzelf waneer je systematisch aan het ontleden bent. Hoe zit het met de RDW, hebben jullie daar ervaring mee.
Mijn moet/d komt beetje bij beetje terug..... Nu nog een sleutel plek in de regio.....
Trouwens, ik zat me te bedenken:
is dr geen EEND-TEAM die ik kan inschakelen.
Bel voordat je iets uit elkaar gaat halen even met de RDW. Ze willen de motor en de koets verzegelen voordat die eraf gaan. Hiervoor moet je een afspraak maken. Later moet je terug voor de herinslag van je chassisnummer.
En bekijk natuurlijk goed welk chassis je koopt (een origineel!) en waar je het koopt. Er is erg veel prijsverschil.
Ook lopen de meningen uiteen voor wat betreft de beste roestpreventie voor het chassis. Vanzelfsprekend behandel je het chassis eerst, voordat het gemonteerd wordt.
Je hebt niet echt speciaal gereedschap nodig. Je hebt wel een grote steeksleutel nodig voor je veerpotten, ik meen sleutel 46. De volgorde wijst zich vanzelf. Eerst met de motor beginnen, dan met de koets.
en verder:
gewoon aan beginnen, het is harstikke leuk werk.
als je er plezier in hebt, gaat het vanzelf.
SUCCES!
Christian
En bekijk natuurlijk goed welk chassis je koopt (een origineel!) en waar je het koopt. Er is erg veel prijsverschil.
Ook lopen de meningen uiteen voor wat betreft de beste roestpreventie voor het chassis. Vanzelfsprekend behandel je het chassis eerst, voordat het gemonteerd wordt.
Je hebt niet echt speciaal gereedschap nodig. Je hebt wel een grote steeksleutel nodig voor je veerpotten, ik meen sleutel 46. De volgorde wijst zich vanzelf. Eerst met de motor beginnen, dan met de koets.
en verder:
gewoon aan beginnen, het is harstikke leuk werk.
als je er plezier in hebt, gaat het vanzelf.
SUCCES!
Christian
C'est la crème de la crème...
Om je veerpotten los te krijgen heb je een grote sleutel nodig. Deze kunnen goed vastgeroest zitten. Maar je kan ze er ook afslijpen als je je oude chassis toch weggooit. Iets anders wat wel eens vast zit is de stuurstang. Staat ook nog wel ergens een draadje over op t forum volgens mij.
Verder heb je volgens mij niet echt heel erg speciaal gereedschap nodig.
Ik heb 2 ratelsetjes, een steek-ringsleutelset, en een ringsleutelset. Een aantal schroevendraaiers, een kleine haakse slijper met de nodige schijven, en een paar hamers (special tool rbh=> real big hammer ).
Heel veel succes ermee!! Je zult vast nog wel dingen tegenkomen waar je gaandeweg tegenaanloopt, maar daarvoor is dit forum dus echt IDEAAL!
Groetjes, Niels
Verder heb je volgens mij niet echt heel erg speciaal gereedschap nodig.
Ik heb 2 ratelsetjes, een steek-ringsleutelset, en een ringsleutelset. Een aantal schroevendraaiers, een kleine haakse slijper met de nodige schijven, en een paar hamers (special tool rbh=> real big hammer ).
Heel veel succes ermee!! Je zult vast nog wel dingen tegenkomen waar je gaandeweg tegenaanloopt, maar daarvoor is dit forum dus echt IDEAAL!
Groetjes, Niels