vraagje: voorkeuring???
vraagje: voorkeuring???
Dag iedereen!
Binnenkort moet mijn mooie Dyane uit 1971 worden gekeurd. Goede reden voor een weekendje klussen... Met 'n vriend van me ga ik de koppeling vervangen, de uitlaat, maar moeilijk en duur onderhoud aan dorpels of chassis is niet nodig volgens mij.
Toch leek het me verstandig om de Dyane even te laten voorkeuren, liefst door een Citroën-dealer. Kent iemand een Citroën-dealer die mag keuren in de buurt van Uden of Nijmegen?
Bedankt!
Jasper
Binnenkort moet mijn mooie Dyane uit 1971 worden gekeurd. Goede reden voor een weekendje klussen... Met 'n vriend van me ga ik de koppeling vervangen, de uitlaat, maar moeilijk en duur onderhoud aan dorpels of chassis is niet nodig volgens mij.
Toch leek het me verstandig om de Dyane even te laten voorkeuren, liefst door een Citroën-dealer. Kent iemand een Citroën-dealer die mag keuren in de buurt van Uden of Nijmegen?
Bedankt!
Jasper
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
misschien kan je zelf makkelijk een aantal dingen checken.. dit kan je misschien wat geld besparen..
- benzineleidings niet pureus ?
- motorsteunen zitten die goed vast of zijn ze niet kapot
- fusee speling even voelen of dit niet te veel is, even goed vet in pompen voor de keuring, wil vaak nog wel eens helpen
- lampjes e.d even checken (kleine moeite)
- even op een vlak recht stuk weg goed remmen om te kijken of ie scheef trekt..
- ook kun je even hard remmen (als je bijv. 10 a 15 km/ h rijd) en dan de rem inhouden! als je hem dan weer loslaat moet de kont van de eend iets inzakken zo ja.. dan doen je achterremmen ook nog wat
- zitten je stoelen vast
- gordels even checken op beschadigingen
- en tja roest op dragende delen..
- spatbord roest e.d. is niet van toepassing, (al vallen ze er bijna af!)
alleen mogen er geen scherpe delen wezen ---> scheurtjes in schermen bijv. stukje DUCK tape doet da wonderen!
- voel even de speling op je stuur, of dit niet te groot is enzo..
- misschien even je remleidings een keer nachecken op roestpitjes
('k zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar dan heb je een idee van hoe de auto erbij staat)
succes !!
- benzineleidings niet pureus ?
- motorsteunen zitten die goed vast of zijn ze niet kapot
- fusee speling even voelen of dit niet te veel is, even goed vet in pompen voor de keuring, wil vaak nog wel eens helpen
- lampjes e.d even checken (kleine moeite)
- even op een vlak recht stuk weg goed remmen om te kijken of ie scheef trekt..
- ook kun je even hard remmen (als je bijv. 10 a 15 km/ h rijd) en dan de rem inhouden! als je hem dan weer loslaat moet de kont van de eend iets inzakken zo ja.. dan doen je achterremmen ook nog wat

- zitten je stoelen vast
- gordels even checken op beschadigingen
- en tja roest op dragende delen..
- spatbord roest e.d. is niet van toepassing, (al vallen ze er bijna af!)
alleen mogen er geen scherpe delen wezen ---> scheurtjes in schermen bijv. stukje DUCK tape doet da wonderen!
- voel even de speling op je stuur, of dit niet te groot is enzo..
- misschien even je remleidings een keer nachecken op roestpitjes
('k zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar dan heb je een idee van hoe de auto erbij staat)
succes !!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- Duintje
- Moderator
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
- Locatie: Westland
- Contacteer:
Of kijk ook eens verder dan alleen het forum.....
Er staat nog zo veel meer info op 2cv.nl
http://www.2cv.nl/alledag/apk.html
Adressen staan bijvoorbeeld op
http://www.2cv.nl/alledag/adressen.html
succes
Er staat nog zo veel meer info op 2cv.nl
http://www.2cv.nl/alledag/apk.html
Adressen staan bijvoorbeeld op
http://www.2cv.nl/alledag/adressen.html
succes
Het is (bijna) gelukt!
Eerst de lokale Citroengarage gebeld, die hun auto's bleken te keuren bij een groot keur-terwijl-u-wacht station.
En ik weet waarom: Dyane werd bijna goedgekeurd! Een lampje, ruitewissertjes, ashoesje. Over het hoofd gezien dat de uitlaat toch echt zo lek als een mandje is...
Aangezien vervanging sowieso al in de planning stond, komt dat helemaal goed.
Bedankt voor alle hulp,
Jasper
Eerst de lokale Citroengarage gebeld, die hun auto's bleken te keuren bij een groot keur-terwijl-u-wacht station.
En ik weet waarom: Dyane werd bijna goedgekeurd! Een lampje, ruitewissertjes, ashoesje. Over het hoofd gezien dat de uitlaat toch echt zo lek als een mandje is...
Aangezien vervanging sowieso al in de planning stond, komt dat helemaal goed.
Bedankt voor alle hulp,
Jasper
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)
- liberté, toujours