Auto bijna gejat?

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker

Auto bijna gejat?

Bericht door Rutgerrrr » vr 28 jul, 2006 11:42

Wie heeft ervaring met een kapot contactslot?

Het ding lag kapot in mijn autootje afgelopen woensdag. Niet alleen het onderste deel met de stekkers was eraf, ook een tussenstuk met allemaal ringen. Toen ik het geheel weer in elkaar klikte, moest ik daarvoor best veel kracht zetten...

De vraag is dus: heb ik het slot er per ongeluk uit elkaar gestoten toen ik mijn auto pas gestofzuigd heb. Of is er een onverlaat geweest die mijn auto heeft proberen te jatten? :?

Oftewel, is er iemand die waarbij het contactslot ook eens (spontaan) uit elkaar is gevallen?
hum hum

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 28 jul, 2006 11:58

De contactrol zit vast met een veertje. Als die veer slecht is zou je hem eraf kunnen stoten.

Als ze de wagen hebben proberen te jatten, dan hebben ze meer gesloopt dan eigenlijk nodig was. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Rutgerrrr » vr 28 jul, 2006 12:06

Punky schreef:De contactrol zit vast met een veertje. Als die veer slecht is zou je hem eraf kunnen stoten.

Als ze de wagen hebben proberen te jatten, dan hebben ze meer gesloopt dan eigenlijk nodig was. :roll:
De contactrol is idd niet echt moeilijk los te krijgen, maar de behuizing daaromheen zat behoorlijk stevig vast geklikt in het bovenste stuk. Nu ik het ding weer uit elkaar moet halen (contactjes werken niet goed) loop ik behoorlijk te prutsen met een schroevendraaier, ik krijg het niet zo losgetrokken...
hum hum

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 28 jul, 2006 14:54

gewoon contactrol er ff af laten, draadjes verbinden en rijden maar. wel contactsleutel in het slot ivm stuurslot.

Dan ff nieuw onderdeel bestellen.

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Rutgerrrr » vr 28 jul, 2006 14:57

backfire schreef:gewoon contactrol er ff af laten, draadjes verbinden en rijden maar. wel contactsleutel in het slot ivm stuurslot.

Dan ff nieuw onderdeel bestellen.
Psies. ik heb draadjes gefixt en kan weer starten. Moet ik perse de sleutel omdraaien om het stuurslot te ontgrendelen of is alleen de sleutel in het slot steken voldoende?
hum hum

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » vr 28 jul, 2006 15:03

volgens mij moet je 'm minimaal een keer gedraaid hebben tot positie 2 (3 zou starten zijn, 1 is sleutel eruit en stuurslot)

Afbeelding

maar je voelt het snel genoeg, ff aan je stuur draaien en hij valt in 't slot... of niet.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Rutgerrrr
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Rutgerrrr » vr 28 jul, 2006 15:46

We gaan het proberen...

Is (nu ik zelf ook met draadjes aan het pielen ben) zo´n geel stuurslot verstandig of niet?

Afbeelding

Als ik het er in doe lijkt het misschien wel of mijn autootje heel veel waard is en trekt dat juist onguur volk aan om de auto mee te nemen... Maar misschien is het wel een stukje veiliger...
hum hum

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » vr 28 jul, 2006 15:49

is al een topic over...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Transat
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Transat » ma 31 jul, 2006 21:34

Al meerdere topics ja. Ik heb hetzelfde slot als op de foto: goed tegen joyriders & slecht tegen profi dieven :wink:

Plaats reactie