Heb wel even door het forum gesurft..en kwam wel iets tegen..een uitleg..maar ik snap daar totaal niets van...ja ja..kan niet overal handig in zijn natuurlijk....
Geloof dat dit mij niet lukt...heb nu in de BBCode gekeken en daarin stond dat hij op internet moest staan de foto..en dat is niet het geval..of snap ik er nu helemaal niets meer van..
Balen natuurlijk, want ik vind het zelf wel wijs geworden.
Ik heb een ijzere frame werk gemaakt..rond gemaakt in de hoeken...rond achterkantje..
Daar gaatjes in geboord...eerst wilde ik een mal maken van buigtriplex..maar dat werd dus niets....toen kon ik op mijn werk een paar platen voorrex mee krijgen...kunststof platen die je makkelijk warm kunt maken en dan heel mooi buigen...dat dus gedaan..vast geschroeft op dat ijzere framewerk....natuurlijk wel zo dat hij eigenlijk een beetje zijn natuurlijke weg volgde..dus geen deuken en zo...
De hoeken die open bleven heb ik opgevuld met piepschuim...dat blauwe spul..lag ook nog op mijn werk..en eigenlijk was dat het minste werk...prachtig geworden...al zeg ik het zelf..

toen alles gegipst..de schroefgaten enzo...de naatjes..zodat je dat niet zou zien als de polyester er op kwam...
De eerste polyester laag mislukte...ik wist niet precies hoe het werkte en heb dus lopen knoeien...was ook best wel ongeduldig hoor...
Toen heeft iemand mij met de eerste laag geholpen....
De grote fout die ik daarna maakte was dat die jongen mij het advies gaf de eerste laag eraf te halen en die een beetje mooi op maat maken en de mal eraf halen en dan weer erop zetten..dat had ik niet moeten doen..
Ik had hem gewoon moeten laten zitten en net zo lang door moeten gaan tot het een stevig geheel zou worden..en dan pas de mal van binnen los maken...
Ach een goede les voor de volgende keer...
De mal heb ik toen weer terug gezet..met plolyester
Ik heb hem geplamuurd...geschuurd en in de grondverf gezet..speciaal voor polyester...wat een troep is het trouwens die polyester...alles gaat plakken...gek word je ervan..
Ik ben nu zover dat ik de achterkant in de grondverf heb gespoten...en met waterproef geschuurd....ik hoop dat het lukt..ik betwijfel of ik daar kan spuiten. in de garage waar ik sta...ja kan wel..maar of er geen vuil in zal komen..hij word hoogglans blauw...grr..helaas weer geen foto van de mooie kleur..
Als het niet lukt daar in die garage dan rijd ik hem naar mijn werk...