druklager

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Gesloten
Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

druklager

Bericht door Ramon » za 8 nov, 2003 17:56

een tijd geleden heeft iedereen kunnen lezen dat mijn bak is vervangen compleet met nieuwe drukgroep en koppeling. nou is denk ik mijn druklager vrij gort het sjoeft en ruist en bijn het inschakelen van versnellingen. rijden en schakelen opzich is geen enkel probleem. dus de druklager is dus niet vervangen. nu ga ik ff terug in naar mijn garage en zeggen dat ze hem moeten vervangen. nou is het zo dat dan de hele moter eruit moet, mijn moter is nou ook niet 50% meer dus ik dacht laat ik mijn hele moter vervangen voor een goede 2e hands, daar zal vast wel een redelijke druklager opzitten dus dan heb ik die weer verdient. dit doe ik alleen als mijn garage het niet wil herstellen, wat ze wel hebben belooft in eerste instantie. wie heeft er tips

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » ma 10 nov, 2003 09:31

Als ik een koppeling vervang vervang ik sowieso ook altijd het druklager. Hebben ze dat bij je garage niet gedaan dan? Die kosten bijna niks..

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Druklager

Bericht door Gerard2cv » ma 10 nov, 2003 10:53

Hallo Ramon.
Een druklager zit niet aan een andere motor,maar aan de versnellingsgak.De plaat en
de drukgroep zitten aan de motor,Dus wat is het probleem en dat moet je dus oplossen.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 11 nov, 2003 23:14

de druklager is dus gaar en moet vervangen worden is dit wel noodzakelijk voor de rest van de techniek. bij het inschakelen maakt hij zo'n piepent/krassent/spinnend, geluid hoe kom ik daar het makkelijkst bij als ik deze wil vervangen.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 11 nov, 2003 23:26

Je zult al je plaatwerk voor moeten verwijderen inclusief de koplampsteun. Dan moet je je luchtfilter eraf halen zodat je het blok van je bak kunt scheiden. De bak hoeft er niet perse uitgenomen te worden, maar is wel iets handiger. Je trekt je blok naar voren en dan zie je de priseas aan je bak zitten. Hierom heen zit tegen de bak geschoven je druklager. De drukgroep en koppeling zit tegen je vliegwiel geschroeft. (wat is de staat van deze 2 onderdelen???)

De drukgroep kun je eraf halen deze zat volgens mij vast met een veertje, maar dat kun je het beste ff nazoeken in een vraagbaak of iets dergelijks. ik heb het een keer gedaan, maar dat is al weer een half jaar geleden.

Is goed zelf te doen, alleen wat veel werk. Met zijn 2en is het handiger. Zo'n blok is best zwaar.

Let er wel op dat je de bak ondersteund dmv een stuk hout, anders valt hij op je motorbeschermplaat.
Zorg er ook voor dat je alles weer goed aansluit!!!

Als de rest al wat ouder is, meteen alles vervangen zou ik zeggen of ff eraf schroeven en naar de staat van je koppelingsplaat kijken. Maar als je 1 onderdeel moet vervangen dan kun je het beste meteen alles doen (plaat, drukgroep en lager) :wink:

Succes

Latere aanvulling. Ik zag dat de drukgroep en plaat nieuw waren. Het lager is wel van belang. Anders had het er niet gezeten denk ik zo. Draaiende delen slijten anders sneller en dat zorgt weer voor duurdere reparaties.
Weet je zeker dat je lager niet vernieuwd is???
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 11 nov, 2003 23:29

lees het nog eens terug punky daar staat wat er toen is vervangen>
maar bedankt

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 12 nov, 2003 23:16

Zoals je kunt zien aan de onderste alinea had ik me al verbeterd.

het is me alleen nog niet duidelijk of je lager nu nieuw is of niet?
PuNk RoCK LosEr

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 12 nov, 2003 23:56

Even voor mijn goede begrip:
Klopt het dat in de doos van een nieuwe drukgroep drie dingen zitten, een koppelingsplaat, een drukgroep en een druklager (dat is toch met een veer er aan?)?
Of ben ik nu ergens het spoor bijster?

En nu we het hier toch over hebben; wie heeft er zo'n centreerdingetje te leen voor me, of een afgeslepen priseas? Omgeving Utrecht liefts. Ik heb het vanaf vrijdag 21 november een weekeindje nodig.

Hanzzl :?:

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » do 13 nov, 2003 08:26

Bij zo'n valeo setje krijg je er een zwart plastic centreerstiffje bij enorm handig...
Wat brengt morgen.???

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 13 nov, 2003 09:40

Zo'n centreertool zit er volgens mij tegenwoordig niet meer bij. tenmisnte dat zei de eendenboer tegen mij. Ik heb er van hem eentje mogen lenen.

Misschien kun je hem een weekendje van jouw eendenboer lenen.
PuNk RoCK LosEr

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » vr 14 nov, 2003 00:12

Teun Stam schreef:Bij zo'n valeo setje krijg je er een zwart plastic centreerstiffje bij enorm handig...
Ik heb bij de club ook zo'n valeo koppelingsset gekocht, maar geen centreerstift erbij hoor :cry: Nu gaat t nog wel ff duren voordat ik aan deze klus toe kom, dus die set ligt prima waar die ligt, maar tegen die tijd roep ik hier ergens wel weer eens dat ik aan die klus toe ben, en dan stuurt een van jullie spontaan zon ding naar me op :lol: :wink:

TheSeend
Moderator

Bericht door TheSeend » vr 14 nov, 2003 07:36

Ik heb van een kapotte versnellingsbak de priseas afgesneden. Dat werkt nog beter dan die zwarte centreertool. Dat zwarte ding heeft nog wat speling.

Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » vr 14 nov, 2003 09:06

TheSeend schreef:Ik heb van een kapotte versnellingsbak de priseas afgesneden. Dat werkt nog beter dan die zwarte centreertool. Dat zwarte ding heeft nog wat speling.

Daniel
Kunt hem toch optisch in het midden zetten en dan voorzichtig je motortje aan je bakje hangen werkt prima hoor..
Wat brengt morgen.???

Robert
Beginner
Beginner

Bericht door Robert » vr 14 nov, 2003 15:00

Bij Cassis verkopen ze die dingen al. Voor 3 eurotjes. Dus ik denk dat dat gat in de markt al opgevuld is.

www.2cvclub.com

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » zo 16 nov, 2003 15:52

als je recht in het gat kijkt waar de prise as in steekt, dan kun je 'm ook wel op 't oog centreren.
Ik heb nog nooit zo'n ding gebruikt.

Gesloten