druklager
druklager
een tijd geleden heeft iedereen kunnen lezen dat mijn bak is vervangen compleet met nieuwe drukgroep en koppeling. nou is denk ik mijn druklager vrij gort het sjoeft en ruist en bijn het inschakelen van versnellingen. rijden en schakelen opzich is geen enkel probleem. dus de druklager is dus niet vervangen. nu ga ik ff terug in naar mijn garage en zeggen dat ze hem moeten vervangen. nou is het zo dat dan de hele moter eruit moet, mijn moter is nou ook niet 50% meer dus ik dacht laat ik mijn hele moter vervangen voor een goede 2e hands, daar zal vast wel een redelijke druklager opzitten dus dan heb ik die weer verdient. dit doe ik alleen als mijn garage het niet wil herstellen, wat ze wel hebben belooft in eerste instantie. wie heeft er tips
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Je zult al je plaatwerk voor moeten verwijderen inclusief de koplampsteun. Dan moet je je luchtfilter eraf halen zodat je het blok van je bak kunt scheiden. De bak hoeft er niet perse uitgenomen te worden, maar is wel iets handiger. Je trekt je blok naar voren en dan zie je de priseas aan je bak zitten. Hierom heen zit tegen de bak geschoven je druklager. De drukgroep en koppeling zit tegen je vliegwiel geschroeft. (wat is de staat van deze 2 onderdelen???)
De drukgroep kun je eraf halen deze zat volgens mij vast met een veertje, maar dat kun je het beste ff nazoeken in een vraagbaak of iets dergelijks. ik heb het een keer gedaan, maar dat is al weer een half jaar geleden.
Is goed zelf te doen, alleen wat veel werk. Met zijn 2en is het handiger. Zo'n blok is best zwaar.
Let er wel op dat je de bak ondersteund dmv een stuk hout, anders valt hij op je motorbeschermplaat.
Zorg er ook voor dat je alles weer goed aansluit!!!
Als de rest al wat ouder is, meteen alles vervangen zou ik zeggen of ff eraf schroeven en naar de staat van je koppelingsplaat kijken. Maar als je 1 onderdeel moet vervangen dan kun je het beste meteen alles doen (plaat, drukgroep en lager)
Succes
Latere aanvulling. Ik zag dat de drukgroep en plaat nieuw waren. Het lager is wel van belang. Anders had het er niet gezeten denk ik zo. Draaiende delen slijten anders sneller en dat zorgt weer voor duurdere reparaties.
Weet je zeker dat je lager niet vernieuwd is???
De drukgroep kun je eraf halen deze zat volgens mij vast met een veertje, maar dat kun je het beste ff nazoeken in een vraagbaak of iets dergelijks. ik heb het een keer gedaan, maar dat is al weer een half jaar geleden.
Is goed zelf te doen, alleen wat veel werk. Met zijn 2en is het handiger. Zo'n blok is best zwaar.
Let er wel op dat je de bak ondersteund dmv een stuk hout, anders valt hij op je motorbeschermplaat.
Zorg er ook voor dat je alles weer goed aansluit!!!
Als de rest al wat ouder is, meteen alles vervangen zou ik zeggen of ff eraf schroeven en naar de staat van je koppelingsplaat kijken. Maar als je 1 onderdeel moet vervangen dan kun je het beste meteen alles doen (plaat, drukgroep en lager)

Succes
Latere aanvulling. Ik zag dat de drukgroep en plaat nieuw waren. Het lager is wel van belang. Anders had het er niet gezeten denk ik zo. Draaiende delen slijten anders sneller en dat zorgt weer voor duurdere reparaties.
Weet je zeker dat je lager niet vernieuwd is???
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Even voor mijn goede begrip:
Klopt het dat in de doos van een nieuwe drukgroep drie dingen zitten, een koppelingsplaat, een drukgroep en een druklager (dat is toch met een veer er aan?)?
Of ben ik nu ergens het spoor bijster?
En nu we het hier toch over hebben; wie heeft er zo'n centreerdingetje te leen voor me, of een afgeslepen priseas? Omgeving Utrecht liefts. Ik heb het vanaf vrijdag 21 november een weekeindje nodig.
Hanzzl
Klopt het dat in de doos van een nieuwe drukgroep drie dingen zitten, een koppelingsplaat, een drukgroep en een druklager (dat is toch met een veer er aan?)?
Of ben ik nu ergens het spoor bijster?
En nu we het hier toch over hebben; wie heeft er zo'n centreerdingetje te leen voor me, of een afgeslepen priseas? Omgeving Utrecht liefts. Ik heb het vanaf vrijdag 21 november een weekeindje nodig.
Hanzzl

Ik heb bij de club ook zo'n valeo koppelingsset gekocht, maar geen centreerstift erbij hoorTeun Stam schreef:Bij zo'n valeo setje krijg je er een zwart plastic centreerstiffje bij enorm handig...



Ik heb van een kapotte versnellingsbak de priseas afgesneden. Dat werkt nog beter dan die zwarte centreertool. Dat zwarte ding heeft nog wat speling.
Daniel
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
Kunt hem toch optisch in het midden zetten en dan voorzichtig je motortje aan je bakje hangen werkt prima hoor..TheSeend schreef:Ik heb van een kapotte versnellingsbak de priseas afgesneden. Dat werkt nog beter dan die zwarte centreertool. Dat zwarte ding heeft nog wat speling.
Daniel
Wat brengt morgen.???
Bij Cassis verkopen ze die dingen al. Voor 3 eurotjes. Dus ik denk dat dat gat in de markt al opgevuld is.
www.2cvclub.com
www.2cvclub.com