kijk... belastingdienst is NIET de RDW. Of de auto voor de belastingen "gelijk gesteld wordt" met een personenauto is heeeeeel iets anders...thomaaas schreef:Lees die site die jeroen dan net voordroeg ff door want volgens de belastingdienst heeft het daar wel wat mee te maken
2cv pick-up
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Wacht ff hoor.
Volgens mij is een auto die voor de belastingdienst op grijs kenteken moet rijden dat ook voor de RDW.
Anders ga je toch met 2 maten meten of ben ik nou gek
Daarbij komt dat je als je de inrichtingseisen van je auto wilt weten je altijd bij de belasting diest uitkomt en dat de RDW dezelfde maatstaf aan moet houden.
De enige verwarring die er volgens mij kan ontstaan is dat je als particulier geel kenteken belasting betaald terwijl je grijs kenteken rijdt. Maar dan nog mag je niet van de inrichtingseisen afwijken.
Volgens mij is een auto die voor de belastingdienst op grijs kenteken moet rijden dat ook voor de RDW.
Anders ga je toch met 2 maten meten of ben ik nou gek

Daarbij komt dat je als je de inrichtingseisen van je auto wilt weten je altijd bij de belasting diest uitkomt en dat de RDW dezelfde maatstaf aan moet houden.
De enige verwarring die er volgens mij kan ontstaan is dat je als particulier geel kenteken belasting betaald terwijl je grijs kenteken rijdt. Maar dan nog mag je niet van de inrichtingseisen afwijken.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Dus komen we weer gewoon uit bij de belastingdienst en is het cirkeltje rond en het antwoord gegevenEvan schreef:Eingelijk gaat de Douane over deze eisen, je moest je auto dan ook bij de douane laten voorkeuren om bijvoorbeeld bij inbouwen van een dubbele cabine, je grijze kenteken te behouden. En de douane is onderdeel van de belastingdienst.

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- mooieendje
- Gebruiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do 27 jul, 2006 19:44
oke en nu duizeld het mij ook een beetje...
Mijn bakje word in totaal 140 lang..wilde de verhouding tussen kabine en bakje niet te veel laten verschillen.
Hoogte plus minus 60 centimeters..en er komt een deksel op...dus toch grijs kenteken...
Jeetje....
Ok geen dubbele kabine..hahaha..dat scheelt weer...
Moet ik hem laten keuren door de RDW? Want ik zit met een prachtige bodem waar geen nummer in geslagen is..hij was daardoor goedkoper...maar geen papieren dus..doen ze daar nog moeilijk over ?Het is trouwens een prima bodem, niets mis mee geen tweedehands...
Nou wil er iemand wel een nummer in slaan, maar goed...hoorde ook van iemand dat hij gewoon een vijfdeurs op zijn papieren had staan terwijl hij in een pick-up reed.
Ook hoorde ik iemand die vertelde geen nummer in de bodem te hebben, maar wel het plaatje...en ook andersom...

Mijn bakje word in totaal 140 lang..wilde de verhouding tussen kabine en bakje niet te veel laten verschillen.
Hoogte plus minus 60 centimeters..en er komt een deksel op...dus toch grijs kenteken...
Jeetje....
Ok geen dubbele kabine..hahaha..dat scheelt weer...
Moet ik hem laten keuren door de RDW? Want ik zit met een prachtige bodem waar geen nummer in geslagen is..hij was daardoor goedkoper...maar geen papieren dus..doen ze daar nog moeilijk over ?Het is trouwens een prima bodem, niets mis mee geen tweedehands...
Nou wil er iemand wel een nummer in slaan, maar goed...hoorde ook van iemand dat hij gewoon een vijfdeurs op zijn papieren had staan terwijl hij in een pick-up reed.
Ook hoorde ik iemand die vertelde geen nummer in de bodem te hebben, maar wel het plaatje...en ook andersom...
Voer eendjes, geen oorlog
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Het wordt dan dus in ieder geval een grijs kenteken in verband met de langte van de laadbak.
Wat betreft de keuring zou ik zeggen stuur Bull Frog Bleu even een PM die heeft alles net gehad dus misschien wil die je wel wat uitleggen.
En dan nog het chassis zonder nummer ...... daar is een topic over maar ik weet ff zo snel niet waar. Probeer het ff met de zoek functie. Als ik het vind zet ik de link wel ff hier. maar je moet toch een nummer hebben dacht ik.
succes in deze wirwar
Grt, Jeroen
Wat betreft de keuring zou ik zeggen stuur Bull Frog Bleu even een PM die heeft alles net gehad dus misschien wil die je wel wat uitleggen.
En dan nog het chassis zonder nummer ...... daar is een topic over maar ik weet ff zo snel niet waar. Probeer het ff met de zoek functie. Als ik het vind zet ik de link wel ff hier. maar je moet toch een nummer hebben dacht ik.
succes in deze wirwar
Grt, Jeroen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
als je geen chassisnummer hebt kun je je wagen niet laten keuren bij de RDW, je kunt dan evt proberen gewoon voor de apk te gaan en als dat lukt niet moeilijk doen verder. De kans is echter groot dat ze bij apk meoilijk doen over het feit dat je koets-configuratie niet meer klopt met je kentekenbewijs. Dus lijkt me dat je het beste kan zorgen voor een chassis met nummer (op de juiste manier er in) en naar de RDW gaan. Zonder chassisnummer (al is het op de bodemplaat of op het chassis) kom je niet door de keuring.
succes
ps: zonder typeplaatje kan wel, wat van betekenis is is je VIN ofwel voertuigidentificatienummer ofwel chassisnummer.
succes
ps: zonder typeplaatje kan wel, wat van betekenis is is je VIN ofwel voertuigidentificatienummer ofwel chassisnummer.
Laatst gewijzigd door Evan op wo 9 aug, 2006 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ami 8 break
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Dat is praktisch onmogelijk. Je moet dan zoveel aanpassenthomaaas schreef:Ja of je moet je auto als nieuw invoeren met nieuwe kentekens enzow maar dan moet er een cat onder...

Denk aan voetgangersveiligheid: bumpers weg/vriendelijker maken
Denk aan passagiersveiligheid: moet ook aanwezig zijn
En dan niet te denken over al die talloze andere dingen


Succes Thomaaas!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Link chassis topic http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... php?t=4011
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 846
- Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
- Locatie: Valkenburg ad Geul
RDW: gaat over inrichting- en technische eisen van voertuigen. Zij kijken of alles voldoet aan de Wegenverswet. Slaan ook chassisnummers in. Bepalen dus ook wanneer je voertuig een grijs kenteken krijgt. Lenhgte van de bak is niet bepalend. Lengte van de bak heeft te maken met de toegestane oversteek over het chassis....mooieendje schreef:oke en nu duizeld het mij ook een beetje......
Douane: is eigenlijk belastingdienst (invoerrechten en accijnzen..) Zij gaan enel over de heffingen. Het gewicht van je voertuig is weer bepalend voor de wegenbelasting (heet nu ook anders). Het grijse kenteken was vroeger gekoppeld aan bedrijven die daarvoor in een aparte belastingtarief kwamen.Vroeger was de douane inderdaad de instantie die her inslag deed.
Of je er slim aan doet met het chassisnummer is maar de vraag. Er zijn meer instanties die chassisnummers kunnen controleren.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.