Als k moet helpen met de HY ofzo moet je het zeggen hoor!!!! Ik vind het schitterende dingen, al weet k r nix van, maar k woon toch niet ver weg, tis met de trein te doen in 20 minuten!patje74 schreef:Ik bedoel te zeggen dat, als je weet waarvoor elke pin is, je simpelweg een paar draden aan kan solderen.Frank Deusjevoo schreef:De radio zelf heeft alleen een ingang voor een stekker, als er een hoop draden uitkwamen dan had ik de draden kunnen strippen en aan kunnen sluiten. Dus zo'n stekker is wel essentieel, en als ik die heb kan ik dan van de dradenwirwar wel weer wat wijzer worden hopelijk.
Je kan lassen, dus solderen moet toch zeker lukken!
Als je er niet uit komt, dan wil ik je ook wel te hulp schieten, al is mijn tijd momenteel schaars. (Brittanie zit naar mijn HY te lonken, en er moet nog veel gebeuren de komende 3 weken)
Frank koopt Deusjevoo!!!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Om dit topic weer nieuw leven in te blazen:
Deze week 125 kilometer per uur gereden! Over de snelweg lekker doorgereden dus! Het motortje rijdt goed alleen ratelt tijdens het gasgeven.. heel raar. Ik zit eraan te denken om mijn motor te laten reviseren .. Het is namelijk het type dat erin hoort, maar volgens mij is het blok niet origineel uit deze auto. Het is een ak2 blokje ben ik laatst achter gekomen! Ik ben van plan om een mechanisme te maken om met behoud van een staand gaspedaal een dubbeltraps carbarateur aan te sturen. Dan moet hij helemaal hard kunnen rijden!
Vandaag een krik en assteunen gekocht, tectiel bodysafe en antisteenslagspuitbus. Ik kan vooruit en lekker klussen in de garage! Hij staat nu op de boerderij waar ik kan klussen, en kan rijden! Dus al wat rondgereden met de eend.
Verder moet ik nog even zien wat/hoe ik ga lassen aan mijn eend, en vooral: waar. Ik ga waarschijnlijk op mijn werk het laswerk doen, dus moet de koets op een kar oid. Daar kan ik lassen met alle benodigde professionele apparatuur, dus dat zit wel goed.
Verder moet ik nog bepaalde dingen kopen als (accu- en) boormachine, slijptol, etc. Sleutelgereedschap heb ik allemaal nieuw gekregen op mijn 17e verjaardag, dus daarmee kan ik ook vooruit!
Foto's:
Eend aan de kade
Eend en boot, met uitzicht op het ijsselmeer
De gele oogjes
De vriend van mn zus trots in de eend!
Het kontje
De snavel .. Leuk zo om even OP Urk geweest te zijn . Lekker aan het toeren geweest. De vriend van mn zus viel op dat de eend toch wel erg lekker veert!
Frank
Deze week 125 kilometer per uur gereden! Over de snelweg lekker doorgereden dus! Het motortje rijdt goed alleen ratelt tijdens het gasgeven.. heel raar. Ik zit eraan te denken om mijn motor te laten reviseren .. Het is namelijk het type dat erin hoort, maar volgens mij is het blok niet origineel uit deze auto. Het is een ak2 blokje ben ik laatst achter gekomen! Ik ben van plan om een mechanisme te maken om met behoud van een staand gaspedaal een dubbeltraps carbarateur aan te sturen. Dan moet hij helemaal hard kunnen rijden!
Vandaag een krik en assteunen gekocht, tectiel bodysafe en antisteenslagspuitbus. Ik kan vooruit en lekker klussen in de garage! Hij staat nu op de boerderij waar ik kan klussen, en kan rijden! Dus al wat rondgereden met de eend.
Verder moet ik nog even zien wat/hoe ik ga lassen aan mijn eend, en vooral: waar. Ik ga waarschijnlijk op mijn werk het laswerk doen, dus moet de koets op een kar oid. Daar kan ik lassen met alle benodigde professionele apparatuur, dus dat zit wel goed.
Verder moet ik nog bepaalde dingen kopen als (accu- en) boormachine, slijptol, etc. Sleutelgereedschap heb ik allemaal nieuw gekregen op mijn 17e verjaardag, dus daarmee kan ik ook vooruit!
Foto's:
Eend aan de kade
Eend en boot, met uitzicht op het ijsselmeer
De gele oogjes
De vriend van mn zus trots in de eend!
Het kontje
De snavel .. Leuk zo om even OP Urk geweest te zijn . Lekker aan het toeren geweest. De vriend van mn zus viel op dat de eend toch wel erg lekker veert!
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: wo 6 apr, 2005 20:11
- Locatie: Beek
Wat een prachtige foto´s Frank!!!
Zie ik dat goed, je hebt pie´d cock, bekleding in je eendje??ziet er errug leuk uit!!!
Alhoewel ik denk dat het niet de originele bekleding is uit die tijd, was volgens mij een groen gestreepte bekleding als ik me niet vergis...
Maar je eend is echt Prachtig!!!!
Leuk dat je het staande pedaal gaat behouden in je eend, het hoort er nu eenmaal in, zou zonde zijn het te vervangen voor een moderne, en de functie blijft toch hetzelfde!!
Klopt het dat een eend veel harder gaat met een dubbelstraps carburateur...????
Ik zelf heb in mijn eend dyane zuigers in laten bouwen om hem wat pittiger te krijgen...ik rij er dagelijks 50 km mee over de snelweg, dus vandaardat wat pit wel eigenlijk noodzaak is.....zou ie dan nog pittiger /sneller worden met een dubbeltraps carb.???
Anyhow....
Je hebt een eendje om jaloers op te zijn.....
Zie ik dat goed, je hebt pie´d cock, bekleding in je eendje??ziet er errug leuk uit!!!
Alhoewel ik denk dat het niet de originele bekleding is uit die tijd, was volgens mij een groen gestreepte bekleding als ik me niet vergis...
Maar je eend is echt Prachtig!!!!
Leuk dat je het staande pedaal gaat behouden in je eend, het hoort er nu eenmaal in, zou zonde zijn het te vervangen voor een moderne, en de functie blijft toch hetzelfde!!
Klopt het dat een eend veel harder gaat met een dubbelstraps carburateur...????
Ik zelf heb in mijn eend dyane zuigers in laten bouwen om hem wat pittiger te krijgen...ik rij er dagelijks 50 km mee over de snelweg, dus vandaardat wat pit wel eigenlijk noodzaak is.....zou ie dan nog pittiger /sneller worden met een dubbeltraps carb.???
Anyhow....
Je hebt een eendje om jaloers op te zijn.....
2cv6charlestongrijs`90/2cv6blueCamargue'73
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Neej valt op zich mee geloof ik. Maar een dubbeltraps carb zit toch met 4 bouten vast aan het spruitstuk, en een enkel maar met 2 toch? Dan moet je dus óók een ander spruitstuk hebben. Dat is ook waarom ik geen dubbel heb, ik heb nmlk. ook een AK2 blokje liggen hier, ideaal om op te fokken
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
AK2 blokje rijdt inderdaad lekker door! Ik hoorde van een kenner dat het verschil tussen enkeltraps en dubbeltraps aardig aanzienlijk was. Het verschil is dat je meer toeren kunt maken omdat er meer mengsel de cilinder in gaat. Het voordeel is dat je zuinig kunt rijden (1e trap), en als je vol gas geeft beide trappen vol open gaan staan waardoor je meer mengsel dus hebt.
Het klopt Thomaaas dat je een ander spruitstuk nodig hebt. Het voordeel is dat ik die heb liggen .. Alleen nu de carbarateur nog .. Die heb ik ook wel maar die is leuk voor de onderdelen, maar de vlotter is afgebroken op de een of andere manier. Die is dus niet meer te gebruiken helaas. Maar dat is van latere zorg, ik heb net een flinke pot tectyl bodysafe gekocht, en een spuitbus met antisteenslag. Kan weer vooruit dus!
Frank
Het klopt Thomaaas dat je een ander spruitstuk nodig hebt. Het voordeel is dat ik die heb liggen .. Alleen nu de carbarateur nog .. Die heb ik ook wel maar die is leuk voor de onderdelen, maar de vlotter is afgebroken op de een of andere manier. Die is dus niet meer te gebruiken helaas. Maar dat is van latere zorg, ik heb net een flinke pot tectyl bodysafe gekocht, en een spuitbus met antisteenslag. Kan weer vooruit dus!
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
abr2cv krijgt nu een PMmettje mbt de prijs! [nieuwe koets heeft namelijk geen gasplank en wordt dus lastig met enkeltraps carb]
Ik hoorde dat enkel en dubbeltraps niet zoveel uitmaakte, ik geloof van eendenboer in sneek maar misschien was het ook de lokale citroefiel die een DS-garage in bolsward heeft, dat weet ik niet meer.
Ik hoorde dat enkel en dubbeltraps niet zoveel uitmaakte, ik geloof van eendenboer in sneek maar misschien was het ook de lokale citroefiel die een DS-garage in bolsward heeft, dat weet ik niet meer.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
@ OmenSinistrum: Ik heb inderdaad Pied de coq bekleding! En het schijnt naar horen zeggen origineel te zijn!
@ Abr2cv: Heb je toevallig nog een dubbeltraps carbarateur te koop? Ik heb wel interesse! Ik heb al wel een passend spruitstuk! (trouwens als er nog anderen zijn die er 1 hebben liggen, ik hoor het graag! Liefst wel tegen een redelijke prijs).
Frank
@ Abr2cv: Heb je toevallig nog een dubbeltraps carbarateur te koop? Ik heb wel interesse! Ik heb al wel een passend spruitstuk! (trouwens als er nog anderen zijn die er 1 hebben liggen, ik hoor het graag! Liefst wel tegen een redelijke prijs).
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
Alvast bedankt Leo, maar ik ga Ramon morgen eens erover bellen.
@ Michiel, bedankt! Maar het is een 2cv6, wat later de club werd genoemd. Moet hij dan geen voorstoelen hebben? Een beetje raar...
Waar staat trouwens een pagina over mijn type eend? Of bestaat die (n0g) niet?
Frank
@ Michiel, bedankt! Maar het is een 2cv6, wat later de club werd genoemd. Moet hij dan geen voorstoelen hebben? Een beetje raar...
Waar staat trouwens een pagina over mijn type eend? Of bestaat die (n0g) niet?
Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...