losmaken koets van chassis
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
en vergeet niet alles onder de motorkap los te halen: kabelboom, gaskabel, koppelingskabel, chokekabel, verwarmingskabel, verbinding tussen schakelpook in je dashboard en schakelpook van de bak, remleiding die op de koets vastzit enz. enz.
en je benzinevulpijp. en draadje naar je mistlamp. en...
en je benzinevulpijp. en draadje naar je mistlamp. en...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
ik heb de bank ook helemaal losgebout.
in zn geheel eruit. veel makkelijker.
en met de koets erop zetten kom je ok een boel tegen.
mijn koets zit mar met 9 of 10 bouten vast. de rest paste niet lekker omdaat ik een imitatie cassis heb.
maar in ieder geval veel succ6 er mee.
in zn geheel eruit. veel makkelijker.
en met de koets erop zetten kom je ok een boel tegen.
mijn koets zit mar met 9 of 10 bouten vast. de rest paste niet lekker omdaat ik een imitatie cassis heb.
maar in ieder geval veel succ6 er mee.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Ik heb me vorig jaar HELEMAAL suf gezocht waarom mijn koets niet loskwam. Ik was de bevestegings bouten van de ACHTERGORDELS vergeten, en deze heb ik nog niet voorbij zien komen.
En wat spitfire zegt !
het terugzetten kan ook erg lastig zijn. Probeer zoveel mogelijk het originele bout en moer werk te bewaren, en dan met name de chasis clips !
Ik dacht handig te zijn om ALLES te vernieuwen maar het was alles behalve handig.
Nog even gezocht, hier eenzelfde topic toen ik vorig jaar bezig was wellicht heb je er iets aan :
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... highlight=
En wat spitfire zegt !
het terugzetten kan ook erg lastig zijn. Probeer zoveel mogelijk het originele bout en moer werk te bewaren, en dan met name de chasis clips !
Ik dacht handig te zijn om ALLES te vernieuwen maar het was alles behalve handig.
Nog even gezocht, hier eenzelfde topic toen ik vorig jaar bezig was wellicht heb je er iets aan :
http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... highlight=
some got it, some eend
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Vandaag heb ik de koets losgehaald (onder andere). Ik kwam 22 bouten tegen en 1 lasje. Ik heb geen gordels achterin en bij mijn weten ontbraken er geen bouten. Wel was er een boutje wat niet echt meewerkte (clipje er onder geknapt waardoor dat clipje meedraaide). De koets heb ik na het verwijderen van alle bouten (draden + verbinding met het motorblok waren allen al los) met de orginele krik opgekrikt. Gewoon onder de krikpunten. Het spul kwam mooi los, behalve daar waar de koets met een lasje vast zat aan het chassis (slechte reparatie van de voetenbak). Omdat het chassis weg gaat en de koets misschien ook (allemaal plamuur) gewoon de krik wat hoger gezet en een paar keer op het chassis gesprongen. 'krak' en het lasje brak. Vervolgens een beetje creatief gedaan met blokjes, balkjes, assteunen en een krik om er voor te zorgen dat de achterwielen vrij kwamen van de grond en de achterkant van de koets los kwam van het chassis. Dit om de achteras en achterbrug te verwijderen.
Afblijven.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27