Klein scheurtje in dak

Alles in, over, rond en op de koets.
Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 6 mei, 2005 16:37
Locatie: Eys-city.......tis een kwestie van geduld
Contacteer:

Bericht door Dwars » zo 20 aug, 2006 09:00

Is die Zwarte Duck-tape gewoon in de bouwmarkt te verkrijgen?? :wink:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 20 aug, 2006 15:58

Yeps. Ik haal hem vaak van Pattex.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Dwars
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 6 mei, 2005 16:37
Locatie: Eys-city.......tis een kwestie van geduld
Contacteer:

Bericht door Dwars » zo 20 aug, 2006 19:20

thanX :wink: ik heb nl ook een klein scheurtje in het dak: en om de winter door te komen ff aftapen denk ik: volgend voorjaar mss dan een nieuw dakje :P

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » ma 11 sep, 2006 14:20

Mijn dak begint ook schuurtjes te krijgen. :cry: En het dak is nog maar 3jaar oud. :? Is dit normaal?!. In de winter staat mijn eend altijd in de stalling, wat lijkt mij ten goede komt van het dak.

Het dak komt dacht ik bij BartEbben weg en het is er een met achteruit verwarming (weet dus niet wat voor merk dit is). Hebben jullie hier ook last van, of is dit toeval?!
Ik vind het in iedergeval niet normaal dat een dakje zo snel stuk gaat.

Mijn vorige dak was ook nieuw maar heb ik vervangen doordat deze in zijn geheel verkleurd was en niet meer mooi rood was (5jaar oud). Deze vertoonde dan ook geen scheuren en was nog wel waterdicht.
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 11 sep, 2006 14:55

scheurtjes komt voornamelijk door de zon (uitdrogen). Je kunt dit beperken door dak regelmatig met vinyl bescherming te behandelen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 11 sep, 2006 14:59

Dwars schreef:thanX :wink: ik heb nl ook een klein scheurtje in het dak: en om de winter door te komen ff aftapen denk ik: volgend voorjaar mss dan een nieuw dakje :P
en om het nog beter te doen, met textiellijm aan de binnenzijde een lapje stof er tegen aan lijmen, blijft jaren goet, is waterbestendig. Haalt de spanning uit het scheurtje.

Gebruikersavatar
Pieuw
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 mei, 2005 17:32
Locatie: Den Haag

Bericht door Pieuw » wo 13 sep, 2006 23:17

In de haven van Scheveningen, maar vast ook elders in het land, zit een uitgebreide hengelzaak. Ze verkopen daar een soort lijm waarmee vissers hun 'droogpakken' ( je weet wel, die laarzen die overgaan in een soort tuinbroek) mee lijmen. Hoe het heet weet ik niet. Op kleine scheurtjes, waar wat (een beetje) spanning op staat kun je dit goedje perfect smeren. Je moet wel elk jaar bekijken of je misschien nog eens moet lijmen, maar je zit er echt geen hout van! Da's mooier dan een duct tape-lappendakje!

Oja, dan is de tip hierboven van backfire een mooie aanvulling erop!!

Ooit worden kleine scheurtjes groot. Maar aan alles komt een einde, ook aan je eendendakkie!
kwekkerde kwek kwek kwek...

kwek!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 14 sep, 2006 08:08

ik heb ooit eens bijna 1 jaar met ducktape op mijn dak rondgereden.

Was over de gehele lengte gescheurd, bestuurders kant. Kwam achter een vrachtwagen vandaan o pde snelweg, 1 grote wapper en ik werd zo nat.

Aan de binnenkant beginnen met plakken, en dan gewoon ook aan de buitenkant plakken.

Op een gegeven moment had ik meer tape dan dak, toen is er een nieuwe opgegaan, maar hiermee wil ik aan geven dat het echt prima spul is, dat ducktape, lol.

En 2 van die grijze race strepen over je dak staat ook nog es snel.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Revers99
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 10 apr, 2006 16:39
Locatie: Drachten

Bericht door Revers99 » vr 15 sep, 2006 20:40

[quote="Pieuw"]In de haven van Scheveningen, maar vast ook elders in het land, zit een uitgebreide hengelzaak. Ze verkopen daar een soort lijm waarmee vissers hun 'droogpakken' ( je weet wel, die laarzen die overgaan in een soort tuinbroek) mee lijmen. Hoe het heet weet ik niet. Op kleine scheurtjes, waar wat (een beetje) spanning op staat kun je dit goedje perfect smeren. [quote]

Dat had ik er al meteen opgesmeerd, we hebben dat spul namelijk thuis liggen. :wink:

Maar ik vond het gewoon vreemd dat een dak al begint te scheuren na 3jaar :?
©COPYWRIGHT
Niets uit deze publicaties mag worden verveelvoudigd door middel van digitale technieken,druk,microfilm,of op welke andere wijze dan ook.

Gebruikersavatar
Pieuw
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 15 mei, 2005 17:32
Locatie: Den Haag

Bericht door Pieuw » vr 15 sep, 2006 21:54

Maar ik vond het gewoon vreemd dat een dak al begint te scheuren na 3jaar :?[/quote]

Ik niet?
kwekkerde kwek kwek kwek...

kwek!

Plaats reactie