Op zoek naar info over de 2cv Amarna
-
- Regelmatige poster
Op zoek naar info over de 2cv Amarna
Kan iemand me helpen aan duidelijke foto's van de 2cv uitvoering die ooit is gemaakt, ik dacht dat het de Amarna was. Het betreft een soort Rally achtige eend met safaribumpers en roosters voor de lampen. Ook heeft hij een aparte beschildering, en daar ben ik nu juist naar op zoek, hoe die er precies uitgezien heeft en welke kleuren ze gebruikt hebben. Deze eend had ook ingesneden spatborden voor en achter die waren afgewerkt met kunststof stukken.
Ik kwam ergens een onduidelijk fotootje tegen van dat ding, en toen herrinerde ik hem mij weer. Ik zit eraan te denken om een replica ervan te maken, vandaar.
Ik kwam ergens een onduidelijk fotootje tegen van dat ding, en toen herrinerde ik hem mij weer. Ik zit eraan te denken om een replica ervan te maken, vandaar.
Beter een eend dan geen eend
-
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
Ik bedoel eigenlijk deze. Ik ben er nu achter dat het een CrosiereJeune uitvoering is van omstreeks 83. De Amarna is soortgelijk, maar dan in een lichtere kleur met blauwe striping en gele bumpers en wielen. Ook leuk, maar ik bedoel dus de uitvoering op deze foto. Dit is het enige plaatje wat ik op internet kon vinden.
-
- Regelmatige poster
Ik lees het ook net ergens op het net. Alles in het frans, en das niet mijn sterkste kant. maar zoiets maak ik er uit op. Maar er zal toch wel iets meer te vinden zijn dan alleen dit plaatje ? Als ik een goede foto van de zijkant en de achterkant heb, dan kan ik aan de hand daarvan wel de striping in verhouding overzetten. De bumpers en roosters heb ik al, en volgens mij kun je die kunsstof schilden bij de spatborden nog krijgen bij Cassis, maar dat weet ik niet zeker.
Blijven alleen de kleurnummers van de lak nog over.
Blijven alleen de kleurnummers van de lak nog over.
ik weet dat deze in ede te koop staat bij customs & classics..
http://www.customs-classics.nl/2cv6SAFARI.jpg
misschien weten zij er meer over?
http://www.customs-classics.nl/2cv6SAFARI.jpg
misschien weten zij er meer over?
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- De Forumbelg
Het is een Belgische maar in België was de Kit Aventure ook gewoon leverbaar. Misschien was het wel een Dakar en heeft de eigenaar er de rest van de kit ook maar bijgenomen of misschien was het gewoon een Spécial.
- De Belgische Dakar: bumpers, grillekes, kofferrek
- Complete Kit Aventure in optie op alle geiten: bumpers, grillekes, kofferrek, handvaten, plastic opzetstukken op de spatborden
- De Belgische Dakar: bumpers, grillekes, kofferrek
- Complete Kit Aventure in optie op alle geiten: bumpers, grillekes, kofferrek, handvaten, plastic opzetstukken op de spatborden
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Jeroen-citroen
- Moderator
schiet me ineens te binnen . Je had vroeger iets als citrotuning als ik het me goed herinner die deze onderdelen allemaal los verkocht ze hadden toen ook spoilersts voor de eend. Ik heb er een folder van gehad maar in een verhuizing en een vlaag van verstandsverbijstering weggegooid. STOM STom Stom
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet