Hoewel... ze is er nu 5 dagen, en vandaag ging er iets op een vreemde manier mis. Ik moest (

Ineens remde ze wel HEEEEL hard op de motor! De boel blokkeerde voor mijn gevoel nog net niet. Met het woord 'vastloper' in mijn hoofd wilde ik snel de koppeling inrammen, maar toen kwam ze ook ineens weer los en tokkelde rustig op de motor remmend uit.
Op de vluchtstrook: niet afgeslagen, maar vrolijk stationair! Goed reageren op het gas! Ik zag niks geks onder de kap, en ben maar doorgereden. Dat ging vervolgens 490 kilometer goed....
Sinds dat rare moment is er een niet al te harde maar onmiskenbare tik hoorbaar, afhankelijk van het toerental maar niet van de belasting. Als ze flink op toeren is hoor je het bijna niet. Bij onbelast draaien wel. De motor functioneerde verder prima: volt door de heuvels in de grensstreek rond Doetinchem met twee man erin, en een GSA-blok van meer dan 100 kilo in de kofferbak, dit alles zonder de tweede trap van de carb aan te spreken (doe ik dat wel, dan gaat ze namelijk pingelen. Dringend een beurt nodig, tot die tijd doe ik het kalm aan en waak ervoor onder de "pingelgrens" te blijven).
Ter zake: kan ik toch een zuigerveer gebroken hebben? Er staan meer van dit soort verhalen op het forum, maar dan waren de symptomen steeds veel ernstiger! Kan iemand nog een andere theorie (van het rare voorval maar ook van het tikken) bedenken?
Dank en groeten, Freek