Lawaaiig knipperlicht, totaal spanningsverlies

Plaats reactie
pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Lawaaiig knipperlicht, totaal spanningsverlies

Bericht door pcrodent » wo 23 aug, 2006 16:45

Ik heb een vreemd probleem erbij...

Wat is er aan de hand:
Ik reed m'n oprit op, al knipperend, knipperlicht stopt ermee. Beide kanten doen het niet meer. Auto geparkeerd. Auto uit. Alarmlicht aan: net een disco; dimlicht knippert net zo hard mee.
Zekeringen nakijken: eentje stuk. Los draadje van de ex-achterruitverwarming voor de zekerheid afgeplakt. Zekering vervangen. Contact gemaakt en knipperlicht geprobeerd. Aarzelend trad hij in werking. Na 5x knipperen stopt ie ermee. Andere kant ook niets meer. Zekering was nog heel. Ineens deed niets het meer. Controlelampjes, radio, alarmlicht, niets. Zekeringen waren heel.

Dus gaf ik de schuld voorlopig aan een lege accu. Andere accu in de lader en vandaag zou ik die even vervangen. Kap open, gereedschap erbij, toch even controleren of ie nog steeds niks doet. DOET IE HET GEWOON WEER! Contact, starten, knipperen, radio, alles. Blijft ook gewoon goed lopen.

Enige opmerkelijke is dat het knipperlichtapparaatje (relais?) nu een geluidje maakt dat het beste als piepend te beschrijven is. Samen met elke "klik" hoor ik nu een zacht piepje dat terwijl ik 'm hoor ietsje hoger wordt qua toonhoogte.

Nu vraag ik me af:
Herkent iemand de oorzaak van de waargenomen verschijnselen? Weet iemand of ik nog meer problemen kan verwachten nu? En, indien ja op 1 van de vorige twee vragen, hoe kan ik het verhelpen?
Ze vond je eend ontzettend gaaf, maar ze was wel doodsbang

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 23 aug, 2006 17:53

klinkt als een overlijdende knipperrelais

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door deusjefoo » wo 23 aug, 2006 18:25

Zou ook een slechte massa kunnen zijn van de achterlichten volgens mij. Waarschijnlijk heeft die dan je relais beschadigd.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door pcrodent » vr 25 aug, 2006 07:43

Okee.... maar stel dat het het relais is: veroorzaakt dat ook die rare meeknipperende koplampen (nog niet getest bij draaiende motor trouwens.) en het feit dat de auto gewoon niets deed als ik de sleutel op contact draaide?

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door deusjefoo » zo 27 aug, 2006 18:51

pcrodent schreef:Okee.... maar stel dat het het relais is: veroorzaakt dat ook die rare meeknipperende koplampen (nog niet getest bij draaiende motor trouwens.) en het feit dat de auto gewoon niets deed als ik de sleutel op contact draaide?
Volgens mij zou dat niet kunnen. Voor zover ik het weet als andere lampen meeknipperen heb je niet een goede massa. Je knipperlicht zoekt dan de massa via de + draad, waardoor andere lampen ook gaan meeknipperen en andere electronische dingen ook nog wel eens vreemd zouden kunnen doen. Waarschijnlijk is er ook tijdelijk kortsluiting ontstaan, waardoor je je eend niet kon starten. Wel vreemd dat ie het eventjes later ineens wel goed doet.
Officiele eigenaar van een deusjefoo

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » zo 27 aug, 2006 19:59

deusjefoo schreef:. Wel vreemd dat ie het eventjes later ineens wel goed doet.
Zit nog te denken... was het niet kortsluiting door overvloedig water?
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

pcrodent
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door pcrodent » zo 27 aug, 2006 22:50

Het was al die tijd droog... Als ik het me goed herinner.

Plaats reactie