Vandaag heb ik maar weer is een orginele eerste demper onder de eend (visa) gezet.. voor de kenners, Walker stond er volgens mij op..
de andere demper had ik voor de revisie en tunning leeggehaald, dus de schotjes eruit en het buisje met de gaatjes erin.. om zo minder tegendruk te krijgen..
resultaat; een behoorlijk blikkerig geluid en het lijkt wel of het getik van de kleppen e.d. er een keer zo hard van klinken !! in combinatie met die motor buis van remus, een redelijke klank vindt ik zelf!
vandaag dus de orginele eronder, wat 10 x mooier klinkt in de motor buis!!! echt een vette sound nu ! net impreza

ja echt mooi vind ik! 't is net of er dus veel meer druk achter staat! laat je nu het gas los van hoge toeren, is het geluid bijna niet te onderschijden dan dat van een motor! lachen! ook is dat stomme blikkerige, getik enzo weg!
alleen is het volgende waargenomen;
ik kom in de 3e versnelling met moeite aan de 100 km per uur

die leeg gehaalde demper trok goed tot 6500 toeren (visa!!) nu houd het bij 5500 echt op! dan kun je beter schakelen anders heb je een boel herrie, en doet ie verder weinig!
dus ik wil nu eigenlijk een demper maken die minder tegendruk geeft als orgineel, maar wel het geluid geeft als nu

suggesties welkom!!