trommels dyane 6 voor revisie

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

trommels dyane 6 voor revisie

Bericht door Ramon » ma 4 sep, 2006 17:35

ik ga volgende week donderdag mijn trommels voor reviseren

heeft er iemand tips

ik heb een rev setje besteld voor voor en dot 4

is het alleen kwestie van schoonmaken rubbers vervangen terug monteren en afstellen en gaan???

iemand een goed advies

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » ma 4 sep, 2006 19:47

Ik zou de rubbers vernieuwen (cupjes e.d.) Maar zorg dat je de zuigers bij de cilinders houdt kant bij kant. Misschien iets té voorzichtig maarja beter dan kloterij achteraf. En ik weet niet of je het erbij hebt gekregen maar ze vertelde mij toen ik met de Méhari bezig was om er rem-montage-pasta tussen te doen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 4 sep, 2006 19:50

oooh geen idee moet ze nog krijgen

maar ik weet dat een zuigertje vast zit

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 4 sep, 2006 20:34

Kontroleer in ieder geval heel goed of er geen roest putjes in de remcilinders
zitten, ze lekken heel snel
Anders kijken of je ze nieuw kan kopen.
Advies voor dot4, pomp elk jaar even het systeem door met verse rem
vloeistof.
Het spul is hygroscopisch en zorgt voor snelle corrosie van de cilinders.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » ma 4 sep, 2006 22:06

Heb slechte ervaringen met het reviseren van wielremcilinders, als je er alleen nieuwe zuigertjes in stopt. In het cilindertje zelf zijn de wanden ook vaak slecht. En hier word dan niks aan gedaan.

Voor iets van 60 euro koop je een set compleet, bevestigings set, wielremcilinders en voeringen.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 5 sep, 2006 11:37

voor trommels achter van het LHM systeem heb ik ook vaak gehoord dat de komplete cylinders vervangen vaak makkelijker en beter is dan reviseren...maar of dit ook voor echt zo is...?
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie