Gedoe :(
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Gedoe :(
Na het nieuwe chasis vorig jaar, en alles wat er overbleef de afgelopen 2 weken is mijn eendje zo goed als klaar met alles wat ik zelf wil doen.
Nu moet er alleen nog wat gelast gaan worden;
de voetenbak vervangen
Bodemplaten vervangen
binnenkant achterspatborden vervangen ( links en rechts )
Nu zie ik er eigenlijk best wel tegenop om dit te laten doen, aangezien ik geen flauw idee heb wat het me gaat kosten, maar ook niet even met het eendje her en der lang kan rijden ( eend is geschorst en dik een jaar uit APK en moet nog voor herinslag naar de RDW )
Iemand een idee waar ik ongeveer op zou moeten rekenen qua kosten, en hoe dit nu het beste kan aanpakken ?
Nu moet er alleen nog wat gelast gaan worden;
de voetenbak vervangen
Bodemplaten vervangen
binnenkant achterspatborden vervangen ( links en rechts )
Nu zie ik er eigenlijk best wel tegenop om dit te laten doen, aangezien ik geen flauw idee heb wat het me gaat kosten, maar ook niet even met het eendje her en der lang kan rijden ( eend is geschorst en dik een jaar uit APK en moet nog voor herinslag naar de RDW )
Iemand een idee waar ik ongeveer op zou moeten rekenen qua kosten, en hoe dit nu het beste kan aanpakken ?
some got it, some eend
-
- Beginner
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 19 apr, 2006 17:07
- Locatie: Kalmthout
- Contacteer:
als je dat fatsoendelijk laat lassen ben je een eurotje of 1000 kwijt, dan even laten zandstralen en in de epoxyprimer zetten(300euro).
Doe je dat niet en heeft de lasser geen oog voor afwerking kan je binnen 2 jaar je dorpel van de stoep gaan rapen door verrotte lasnaden...
Logisch is dat het bij een beun ook beunkwaliteit is.
als beun-lief nooit van materiaalspanningen, inwendige spanningen en trekken door het lassen heeft gehoord heb je een kromme kas en vind je na 1 jaar je dorpel al op de stoep.
maarja, die keuze ligt bij jou uiteraard.
Doe je dat niet en heeft de lasser geen oog voor afwerking kan je binnen 2 jaar je dorpel van de stoep gaan rapen door verrotte lasnaden...
Logisch is dat het bij een beun ook beunkwaliteit is.
als beun-lief nooit van materiaalspanningen, inwendige spanningen en trekken door het lassen heeft gehoord heb je een kromme kas en vind je na 1 jaar je dorpel al op de stoep.
maarja, die keuze ligt bij jou uiteraard.
5xBX
Ik heb mijn koets bij Blaauw 2cv cars laten opknappen. Zit in renswoude. Gewoon koets op een aanhangwagen en rijden maar.
Het laswerk is netjes gedaan. Kostte in totaal 670 euro. Voetenbak binnen buiten, 2 dorpels nieuw, 2 bodemplaten nieuw en de voorruitstijl hersteld met div. plaatjes. Ook de achterschermen binnen zijn hersteld.
Koets laten spuiten bij een spuiterij hier in de buurt 750 euro. Originele kleur rood.
De spuiter vond het laswerk wel ok, maar gaat alle kitnaden er weer uithalen die blaauw erin heeft gestopt. Ook de primer is veel te dik gedaan. Dus nu gaat de spuiter het geheel strak maken en afkitten met een hogedruk kitspuit. Net zoals bijvoorbeeld VW, BMW, Audi en weet ik veel wie de auto's afleveren. Dus heel diep in de naden. Veel beter.
Het laswerk is netjes gedaan. Kostte in totaal 670 euro. Voetenbak binnen buiten, 2 dorpels nieuw, 2 bodemplaten nieuw en de voorruitstijl hersteld met div. plaatjes. Ook de achterschermen binnen zijn hersteld.
Koets laten spuiten bij een spuiterij hier in de buurt 750 euro. Originele kleur rood.
De spuiter vond het laswerk wel ok, maar gaat alle kitnaden er weer uithalen die blaauw erin heeft gestopt. Ook de primer is veel te dik gedaan. Dus nu gaat de spuiter het geheel strak maken en afkitten met een hogedruk kitspuit. Net zoals bijvoorbeeld VW, BMW, Audi en weet ik veel wie de auto's afleveren. Dus heel diep in de naden. Veel beter.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
mmm
Gaat me nog niet eens zoveel over om goedkoop het gedaan te krijgen, maar meer het feit dat ik zelf niet kan lassen ( niet het dunne plaat van een Eend iig. )
En niet de plek heb om mijn eendje netjes strak te plamuren / schuren etc.
Mijn plan was dan ook
Chasis wissel ( inmiddels gedaan )
Koets oplappen
Herinslag RDW en APK
tijdje rijden totdat mijn huis is verkocht en ik EINDELIJK een huis met garage heb geregeld.
En dan de hele mikmak idd spuitklaar maken zodat de eens weer tip top word.
Maar als ik het zo hier lees is na het lassen het sowieso erg raadzaam om de boel dus goed te laten spuiten.
Gaat me nog niet eens zoveel over om goedkoop het gedaan te krijgen, maar meer het feit dat ik zelf niet kan lassen ( niet het dunne plaat van een Eend iig. )
En niet de plek heb om mijn eendje netjes strak te plamuren / schuren etc.
Mijn plan was dan ook
Chasis wissel ( inmiddels gedaan )
Koets oplappen
Herinslag RDW en APK
tijdje rijden totdat mijn huis is verkocht en ik EINDELIJK een huis met garage heb geregeld.
En dan de hele mikmak idd spuitklaar maken zodat de eens weer tip top word.
Maar als ik het zo hier lees is na het lassen het sowieso erg raadzaam om de boel dus goed te laten spuiten.
some got it, some eend
- Rens
- Veelvuldig poster
- Berichten: 624
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
- Contacteer:
Op en top-"beun": [url=http://www.rustbuster.nl]
Ik ga het ook bij iemand doen die voor zichzelf last. Maar in het dagelijks leven is hij lasser, dus die zal het vak wel begrepen hebben!
Beun word idd vergeleken met iemand die niet bij een garage werkt...dus dat kan van alles zijn!
Ik ga het ook bij iemand doen die voor zichzelf last. Maar in het dagelijks leven is hij lasser, dus die zal het vak wel begrepen hebben!
Beun word idd vergeleken met iemand die niet bij een garage werkt...dus dat kan van alles zijn!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!