Een alternator van een Visa voor een standaard 2CV?

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Gesloten
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 apr, 2003 13:33

Een alternator van een Visa voor een standaard 2CV?

Bericht door » ma 14 apr, 2003 13:46

Gegroet. Mijn broers en ik zijn bezig met het ombouwen van een cross-kart (een soort off-road buggy). De motor die er opstond was van een Visa, maar die was vastgelopen en hebben we nu vervangen door een standaard 2CV. Alles gaat prima (vb, ombouw van electronische ontsteking naar klassieke, enz) en de motor draai perfect... behalve dat we niet weten hoe de alternator en de stroomregelaar aan te sluiten en dat de accu dus niet wordt opgeladen. Kunnen we de alternator van de Visa gebruiken en hoe moeten we die dan aansluiten, of moeten we een andere kopen en hoe moet die dan worden aangesloten?
Deskundig advies...???

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » do 17 apr, 2003 10:29

Om een visa dynamo op een eend te monteren heb je geen spenningsregelaar nodig
omdat die door een zgn. Zenerdiode in de dynamo zichzelf regelt dus de aansliuting
is als volgt: de dikke draad met het kabeloog kan gewoon op de grote aanskuiting met
het 10mm moertje.Daarna maak je een nieuwe aansluiting vanaf een draad achter het
contact (bv.de plusdraad van de bobine ) en die verbind je met de stekker aansluiting
van de dynamo.Succes.

Gebruikersavatar
peter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 08:55
Locatie: Amersfoort

Bericht door peter » do 17 apr, 2003 11:39

ik heb in mijn eend met vis motor mijn eend dynamo gemonteerd.
Zou het beter zijn om toch een visa dynamo te moteren, in verband met hogere amperage of zo?

Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 14 apr, 2003 13:33

Bericht door » do 17 apr, 2003 16:06

Bedankt Gerard! We zullen dat eens proberen.

Gast

Dynamo

Bericht door Gast » di 14 okt, 2003 16:57

Ja dat zit ik mij ook af te vragen, is een visa dynamo beter? Laad die meer bij ?

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » wo 26 nov, 2003 15:28

Ok, t is weer koud, dus de accu doet wat minder leuk mee. Voordat ik deze helemaal afschrijf, ga ik eerst eens ff mn dynamo laten checken of ie nog wel voldoende bijlaadt. Als dit niet t geval is, denk ik erover om er eentje van een visa op te schroeven. Wie kan me vertellen hoe zinvol dit is?

Gebruikersavatar
BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 188
Lid geworden op: ma 1 sep, 2003 01:23
Locatie: Utreg

Bericht door BlueDuck » vr 28 nov, 2003 02:36

Niemand??

Christian
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 mar, 2003 19:32
Locatie: Eijsden

Bericht door Christian » vr 28 nov, 2003 18:53

Ik weet niet van buiten hoeveel ampere een visa dynamo geeft. Maar in elk geval wel meer dan een 2cv dynamo. Ik heb al vaker gehoord dat mensen een visa dynamo monteren, om wat meer laadstroom te krijgen voor bijvoorbeeld een geluidinstallatie.
C'est la crème de la crème...

Gesloten