Een alternator van een Visa voor een standaard 2CV?
Een alternator van een Visa voor een standaard 2CV?
Gegroet. Mijn broers en ik zijn bezig met het ombouwen van een cross-kart (een soort off-road buggy). De motor die er opstond was van een Visa, maar die was vastgelopen en hebben we nu vervangen door een standaard 2CV. Alles gaat prima (vb, ombouw van electronische ontsteking naar klassieke, enz) en de motor draai perfect... behalve dat we niet weten hoe de alternator en de stroomregelaar aan te sluiten en dat de accu dus niet wordt opgeladen. Kunnen we de alternator van de Visa gebruiken en hoe moeten we die dan aansluiten, of moeten we een andere kopen en hoe moet die dan worden aangesloten?
Deskundig advies...???
Deskundig advies...???
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Om een visa dynamo op een eend te monteren heb je geen spenningsregelaar nodig
omdat die door een zgn. Zenerdiode in de dynamo zichzelf regelt dus de aansliuting
is als volgt: de dikke draad met het kabeloog kan gewoon op de grote aanskuiting met
het 10mm moertje.Daarna maak je een nieuwe aansluiting vanaf een draad achter het
contact (bv.de plusdraad van de bobine ) en die verbind je met de stekker aansluiting
van de dynamo.Succes.
omdat die door een zgn. Zenerdiode in de dynamo zichzelf regelt dus de aansliuting
is als volgt: de dikke draad met het kabeloog kan gewoon op de grote aanskuiting met
het 10mm moertje.Daarna maak je een nieuwe aansluiting vanaf een draad achter het
contact (bv.de plusdraad van de bobine ) en die verbind je met de stekker aansluiting
van de dynamo.Succes.