dakje kwart open..
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Nog even terugkomend over het off topic onderwerp "gele lampen":
deze zijn nu officieel nog legaal, dus je kunt hier nu onmogelijk op worden aangesproken.
Per 1 januari 2007 zijn gele lampen echter wel verboden... maar ik hoop toch eerlijk gezegd dat we de kat uit de boom kijken als eendrijders, en desnoods in verzet gaan op grond van originaliteit. Want wat is er nou mooier dan in het donker al van verre te zien dat je een franse tegenligger hebt...
Dus erin houden die lampen, en voorraadjes bestellen. Bij mij ging dit makkelijk, in de zin van dat er niet moeilijk over werd gedaan. Het is alleen wel moeilijk om ze te vinden (worden volgens mij al wel langzaam uit de handel genomen)
deze zijn nu officieel nog legaal, dus je kunt hier nu onmogelijk op worden aangesproken.
Per 1 januari 2007 zijn gele lampen echter wel verboden... maar ik hoop toch eerlijk gezegd dat we de kat uit de boom kijken als eendrijders, en desnoods in verzet gaan op grond van originaliteit. Want wat is er nou mooier dan in het donker al van verre te zien dat je een franse tegenligger hebt...
Dus erin houden die lampen, en voorraadjes bestellen. Bij mij ging dit makkelijk, in de zin van dat er niet moeilijk over werd gedaan. Het is alleen wel moeilijk om ze te vinden (worden volgens mij al wel langzaam uit de handel genomen)
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Moderator
Vragen werkt, daar is dit forum toch ook voor? 
Ik denk dat er al foto's op het forum te vinden zijn van hoe je dat bandje aan je middenbalk vastzet. Ik kan hier helaas geen foto's van maken, omdat mijn bandje afgescheurd is (te hard moeten trekken om hem vast te kunnen zetten..
) Maar met het dakje half open rijdt verder prima, ook zonder bandje, alleen boven de 80 km/u zou ik dit niet meer doen ivm klapperen, scheuren of wegwaaien 

Ik denk dat er al foto's op het forum te vinden zijn van hoe je dat bandje aan je middenbalk vastzet. Ik kan hier helaas geen foto's van maken, omdat mijn bandje afgescheurd is (te hard moeten trekken om hem vast te kunnen zetten..

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Heb je ook een bron over deze nieuwe regeling? OP www.rdw.nl kan ik er niks over vinden namelijk.Robbert... schreef:Nog even terugkomend over het off topic onderwerp "gele lampen":
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
maaike, ik heb ff een paar foto's gemaakt, hopelijk begrijp je het dan
stap 1:
maak de 2 klemmen los die de beugel vasthouden
(KLIK)
stap 2:
klap het dak naar achter door tegen de eerste stang te duwen (daardoor zit hij goed gevouwen)
(KLIK)
tap 3:
pak de lange flap waarmee je het dak vast kan zetten. (de korte laat je gewoon aan de beugel vastzitten!)
(KLIK)
stap 4:
druk het knoopje vast aan de andere helft van de drukknoop die aan de achterkant van de middelste dwarsbalk zit.
(KLIK)
hij zit dan zo:
(KLIK)
(KLIK)
dat is alles
moet lukken toch?

stap 1:
maak de 2 klemmen los die de beugel vasthouden
(KLIK)
stap 2:
klap het dak naar achter door tegen de eerste stang te duwen (daardoor zit hij goed gevouwen)
(KLIK)
tap 3:
pak de lange flap waarmee je het dak vast kan zetten. (de korte laat je gewoon aan de beugel vastzitten!)
(KLIK)
stap 4:
druk het knoopje vast aan de andere helft van de drukknoop die aan de achterkant van de middelste dwarsbalk zit.
(KLIK)
hij zit dan zo:
(KLIK)
(KLIK)
dat is alles

-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
super!!!
Dank je wel.....mijn bandje is wel anders...maar ik ga NU met de foto's onder mijn arm..(haha) in de eend zitten en exact hetzelfde doen...én ook foto's maken...kijken of ik het goed doe...
Dus to be continued!!!!!!!
Ben zo terug mét foto's!!!
Ontzettend bedankt...ik zie nu al wat ik fout gedaan had...
Dank je wel.....mijn bandje is wel anders...maar ik ga NU met de foto's onder mijn arm..(haha) in de eend zitten en exact hetzelfde doen...én ook foto's maken...kijken of ik het goed doe...

Dus to be continued!!!!!!!
Ben zo terug mét foto's!!!
Ontzettend bedankt...ik zie nu al wat ik fout gedaan had...

Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
Gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Steffan...ben je zeer, zeer dankbaar..hierbij het resultaat...

Uiteraard kan het nog netter.,...en dat heb ik nadien ook wel gedaan, maar ik moest het eerst maar even proberen...
Alleen de palletjes blijven dus in de stang zitten...dat raakt niet los???
Oj....Maaikie is zo ontzettend blij..ik heb inderdaad telkens eerst de palletjes uit de stang gehaald en ben toen aan de slag gegaan....NOOIT eraan gedacht dat ik de stang (onder mijn dakje) zou moeten opwippen...
Ik ben helemaal in de wolken....en niet alleen in wolkje..maar ook in de daadwerkelijke wolken...
Dus Dankdankdankdankdank!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Half en heel lukte me al.......maar dit is té gek!!!!
Steffan...ben je zeer, zeer dankbaar..hierbij het resultaat...

Uiteraard kan het nog netter.,...en dat heb ik nadien ook wel gedaan, maar ik moest het eerst maar even proberen...

Alleen de palletjes blijven dus in de stang zitten...dat raakt niet los???
Oj....Maaikie is zo ontzettend blij..ik heb inderdaad telkens eerst de palletjes uit de stang gehaald en ben toen aan de slag gegaan....NOOIT eraan gedacht dat ik de stang (onder mijn dakje) zou moeten opwippen...
Ik ben helemaal in de wolken....en niet alleen in wolkje..maar ook in de daadwerkelijke wolken...

Dus Dankdankdankdankdank!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Half en heel lukte me al.......maar dit is té gek!!!!
Kingfisher Sky Celliste
graag gedaan 
en je doet het volgens mij helemaal goed
over die palletjes.. als je dakje nog met een ander drukknoopje (of op een andere manier) aan de beugel zit, dan blijft ie zeker zitten!
maar ik zie het niet zitten op de foto's.. zit het er wel?
bij mij zit het dakje zelf nog met een drukknoopje aan de beugel, kan je zien bij stap 3

en je doet het volgens mij helemaal goed

over die palletjes.. als je dakje nog met een ander drukknoopje (of op een andere manier) aan de beugel zit, dan blijft ie zeker zitten!
maar ik zie het niet zitten op de foto's.. zit het er wel?
bij mij zit het dakje zelf nog met een drukknoopje aan de beugel, kan je zien bij stap 3
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
je bedoelt deze? bij plaatje 3??
daar heb ik geen drukknoopje zitten nee.....wel aan de stang die je dus wegzet...(die je moet losmaken voordat je überhaupt het dakje openkrijgt) bij mij plaatje twee....
Ik zet het dus vast via plaatje 2 naar de middenstang....(in de auto)...
of bedoelde je dat niet...?
daar heb ik geen drukknoopje zitten nee.....wel aan de stang die je dus wegzet...(die je moet losmaken voordat je überhaupt het dakje openkrijgt) bij mij plaatje twee....
Ik zet het dus vast via plaatje 2 naar de middenstang....(in de auto)...
of bedoelde je dat niet...?

Kingfisher Sky Celliste
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ben ik nou gek of hoe zit dat. Dit is een binnensluiter, daar hoort een heel andere hengels voor aan te zitten. Hengels zit met drukknopje en 2 boutjes aan de voorzijde vast. Deze is veel korten en hals je dak dan half open klapt dan haalt deze via de onderkant net het drukknopje op de middenbalk. Dit kun je geheel vanuit je luie stoel verrichten.
deze bedoel ik dan:

Met dank aan de burton site.
deze bedoel ik dan:

Met dank aan de burton site.
Laatst gewijzigd door backfire op vr 15 sep, 2006 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
dank jje wel voor het plaatje zo één heb ik er niet....of nog niet gevonden...maar ik heb net Pieuw een pb te gestuurd om evt iets af te spreken......en dan kijken we weer verder..
Ik heb alleen maar van die lange bandjes....Maarja....als Pieuw misschien iets heeft ligggen...
ik heb deze:

dit zou dus degeen moeten zijn die ik moet hebben...

Ik heb alleen maar van die lange bandjes....Maarja....als Pieuw misschien iets heeft ligggen...
ik heb deze:

dit zou dus degeen moeten zijn die ik moet hebben...

Laatst gewijzigd door Maaikie op vr 15 sep, 2006 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kingfisher Sky Celliste
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
ja, ik was stiekum mijn post aan het bijwerken...ben netjes op gevoed op het pc forum waar k lid van ben...niet spammen he..
Maar ik heb alleen maar die lange bandjes....wist ik veel..lukt er ook mee hoor...maar zo'n handige is natuurlijk veel handiger...
Ik gebruik voor plaatjes uploaden supload of imageshack....dat gaat megasnel en is superhandig....
Tjsa.....dát kan ik wel..maar een dakje fatsoenlijk oprollen, terugklappen heb ik gewoon keihard een handboek voor nodig...
Ik hoop op een reactie van Pieuw....en laat jullie weten en anders heeft de eenden dokter wel iets misschien voor me liggen hoor...maar afspreken met een eendenliefhebber die bij mij in de buurt woont...is natuurlijk op zich al een feestje...

Maar ik heb alleen maar die lange bandjes....wist ik veel..lukt er ook mee hoor...maar zo'n handige is natuurlijk veel handiger...

Ik gebruik voor plaatjes uploaden supload of imageshack....dat gaat megasnel en is superhandig....

Tjsa.....dát kan ik wel..maar een dakje fatsoenlijk oprollen, terugklappen heb ik gewoon keihard een handboek voor nodig...

Ik hoop op een reactie van Pieuw....en laat jullie weten en anders heeft de eenden dokter wel iets misschien voor me liggen hoor...maar afspreken met een eendenliefhebber die bij mij in de buurt woont...is natuurlijk op zich al een feestje...

Kingfisher Sky Celliste