fotos met uitleg van de motor?

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » di 12 sep, 2006 01:30

Freek schreef:Ik heb dit topic nauwkeurig gelezen, en begin Maaikie-taal te leren!

Volgens mij kan het nog duidelijker/makkelijker, met mijn eigen methode...
1. Schroef het kapje van het knipperlicht (dat kan je zeker zelf... vaak is proberen ook een goede manier om iets te leren. Breekt het, geen nood, alles valt op te lappen of te vervangen. 9 van de 10 keer breek je niks, die ene keer zou een ervaren monteur het waarschijnlijk ook slopen.
2. Zet het knipperlicht aan en laat het lekker knipperen.
3. Rommel eerst eens aan het lampje, met een handschoen aan of een stukje keukenpapier ofzo eromheen (nooit aan het glas zitten). Helpt dat? Of weigert het nu helemaal? Dan eruit halen (induwen, links of rechtsom draaien, voila, je hebt hem in je hand), schuurpapiertje of nagelvijl (;-)) over de contacten aan de onder- en zijkant. Al het metaal dat je ziet eigenlijk. Ook over al het metaal IN het lamphoudertje (hiervoor wel knipperlicht even uitschakelen!!)
4.Helpt niet? Lampje terug, knipperlicht aan, voel/rommel aan ALLE dingen die met het knipperlicht verband houden: lamphoudertje, draad daarnaartoe. Vooral die twee dingen. Na een tijdje rommelen kan je bijna zeker de plaats van het probleem bepalen. Op dat punt reageert het knipperlicht het sterkst op jouw geschud.
5.Los het op. Je bent best wel geinteresseerd in "hoe het werkt", dan weet ik zeker dat het je ook lukt. Lang nadenken, goed kijken hoe het gezeten heeft en creatief zijn!
6.Neem een biertje. Zowel als het klaar is, als wanneer het niks geholpen heeft. Dan kijk je gewoon de volgende dag weer.... :-)

hahaha....ik ben begonnen met stap 6...lijkt me altijd een goed idee...hahaha.......zou het ook helpen als ik gewoon mijn hele auto heen en weer schud...hahaha....

Ik weet het: Iemand moet de blonde vragen stellen...en ik offer me wel op...

Ik heb het idee dat het niet mijn lampje zelf is maar het contactje naar mijn lampje..maar laat ik nou geen eigenwijs wolkje uithangen...met al dat bier achter mijn kiezen...haha...

Ik print dit uit morgen en ga met maaikie instructie alles even proberen. Vandaag had ik bijvoorbeeld weer nergens last van...maar mag ik je wel vreselijk danken dat je in het Maaikie woordenboek bent gedoken...daar ben ik je zeer, maar dan ook zeer erkentelijk voor...:lol:

Ik zal je herdenken in mijn memoires...:D

Ik proost ook op je...en ik lig nog steeds in een deuk!!! Dank je wel voor deze brullach..die had ik wel even nodig..:lol:
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Freek
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Freek » za 16 sep, 2006 22:12

Bij mijn TV werkt helemaal door elkaar schudden inderdaad ook... Probeer het :-)

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » za 16 sep, 2006 22:18

voorals nog heb ik er even geen last van gehad...maar heb wel een mailtje gestuurd naar die boekengasten...want ik heb nog steeds geen boek ontvangen..:(

Geen reactie nog op mailtje....dus maandag even bellen....3 dagen is niet helemaal gelukt...

dit boek dus...

http://www.autovraagbaak.nl/title.asp?i ... 9021597188
Kingfisher Sky Celliste

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » zo 17 sep, 2006 15:18

bij mij duurde dat boekje ook een krappe 2 weken geloof ik. maar hij kwam wel!
ff geduld dus nog denk ik :? ;)
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » zo 17 sep, 2006 15:20

OnsEendje2 schreef:bij mij duurde dat boekje ook een krappe 2 weken geloof ik. maar hij kwam wel!
ff geduld dus nog denk ik :? ;)
gelukkig...ben blij dat je dit zegt...soms krijg ik een beetje de zenuwen van iets kopen met Creditcard.....maar dan wacht ik gewoon nog even af...past het door de brieven bus eigenlijk..is het dik bedoel ik..?

Aangezien ze op hun site schrijven dat het soms met van Gend en Loos versturen...wist niet eens dat die nog bestonden....dat klinkt zo jaren 80..haha...
Kingfisher Sky Celliste

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » zo 17 sep, 2006 15:24

ja gaat makkelijk door de brievenbus...
is een centimeter dik en iets van 20 en 15 lang en breed
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » zo 17 sep, 2006 15:25

Super!!!!!! Dank je wel!!!

Ik heb echt zin om met dat boek onder mijn arm...in mijn wolkje te gaan zitten en alles uit te vinden...:)

ik laat wel weten wanneer ik het binnen heb...:)
Kingfisher Sky Celliste

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Contacteer:

Bericht door Maaikie » di 19 sep, 2006 11:03

het boekje is binnen met een excuus mailtje van de uitgever! Maar.............tis nog best lastig. Ik had meer een boekje verwacht met foto's...dit boekje is best nog steeds een beetje boel technisch....maar ik ga ermee aan de slag..:)

Wordt vervolgd!
Kingfisher Sky Celliste

Plaats reactie