Cilinderkapjes visa- vs eendmotor
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
Cilinderkapjes visa- vs eendmotor
Bij de opbouw van mijn visamotor kom ik nu tot de vraag zoals in de titel vermeld:
Passen de cilinderkapjes van een 600 cc motor op een 650cc motor?
Dit omdat degene die op de motor zaten echt smerig, vuil en roest tegelijk waren. Als ze onderling uitwisselbaar zijn dan kan ik ze van een vriend voor niks krijgen, indien niet dan zal ik ze wss moeten kopen, wie o wie weet het hier?
Passen de cilinderkapjes van een 600 cc motor op een 650cc motor?
Dit omdat degene die op de motor zaten echt smerig, vuil en roest tegelijk waren. Als ze onderling uitwisselbaar zijn dan kan ik ze van een vriend voor niks krijgen, indien niet dan zal ik ze wss moeten kopen, wie o wie weet het hier?
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens
-
- Beginner
- Berichten: 40
- Lid geworden op: ma 10 jan, 2005 15:00
- Locatie: Oostnieuwkerke, West-Vlaanderen, belgië
Die maataanduiding zou ook wel eens goed kunnen zijn voor als er ooit iets gebeurt, let's hope not, maarja, je weet nooit.
Als er bij expertise gezien wordt dat de cilinders 600 zijn zogezegd, zal men nooit aan een visa-motor denken. Want verzekeringen vinden alle kleine redenen goed om de schuld in je schoenen te schuiven en niet te betalen, zelfs een ietsje zwaardere motor mag niet.
Als er bij expertise gezien wordt dat de cilinders 600 zijn zogezegd, zal men nooit aan een visa-motor denken. Want verzekeringen vinden alle kleine redenen goed om de schuld in je schoenen te schuiven en niet te betalen, zelfs een ietsje zwaardere motor mag niet.
Zoals de geitjes mekkeren bij ons, mekkeren ze nergens
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
hoi,
heb eht nog niet geprobeerd, maar volgens mij moet het passen, alleen is de oliekoeler van een visa kleiner dus je zal van de voorste kap een deel dicht moeten maken of die van de eend erop zetten.
let wel ff op bij het monteren dat de afstand tussen de cilinders met de visa en eende kappen gelijk is, anders zou je onverhoopt met een erg warm blokkie langs de weg kumen te staan.
greetz Rusty
heb eht nog niet geprobeerd, maar volgens mij moet het passen, alleen is de oliekoeler van een visa kleiner dus je zal van de voorste kap een deel dicht moeten maken of die van de eend erop zetten.
let wel ff op bij het monteren dat de afstand tussen de cilinders met de visa en eende kappen gelijk is, anders zou je onverhoopt met een erg warm blokkie langs de weg kumen te staan.
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Vanmiddag in een optimistische bui geprobeerd om cilinderkapjes van een eend op een visablok te monteren.
Bij mij past dat dus niet...
De onderste helft krijg ik sowieso niet op z'n plaats, omdat het carter in de weg zit (steekt wat hoger uit). En na wat passen & meten bleek dat de omvang v/d cilinders toch net te groot is voor die kappen, ik hou een kier over van zo'n 5 centimeter.
Nu vraag ik me af hoe anderen dat hebben gedaan.
Ik lees in dit topic ook iets over rubberen kapjes. Zijn die flexibel genoeg om ze over de cilinders heen te rekken? En zit dat dan uiteindelijk nog een beetje? Kan dat rubber trouwens wel tegen de temperatuur van de cilinder, of wordt dat niet zo warm?
Groet, Ronald
Bij mij past dat dus niet...
De onderste helft krijg ik sowieso niet op z'n plaats, omdat het carter in de weg zit (steekt wat hoger uit). En na wat passen & meten bleek dat de omvang v/d cilinders toch net te groot is voor die kappen, ik hou een kier over van zo'n 5 centimeter.
Nu vraag ik me af hoe anderen dat hebben gedaan.
Ik lees in dit topic ook iets over rubberen kapjes. Zijn die flexibel genoeg om ze over de cilinders heen te rekken? En zit dat dan uiteindelijk nog een beetje? Kan dat rubber trouwens wel tegen de temperatuur van de cilinder, of wordt dat niet zo warm?
Groet, Ronald
Ik zou zeggen: de kappen van het visablok kaal maken met een staalborstel op een boormachine, schuurpapiertje eroverheen. Lichtjes in de primer en dan aflakken met hittebestendige lak. Kost je bij elkaar denk 20-30 euro materiaal maar dan heb je ze netjes en passend!
Zo heb ik dat bij m'n eend ook gedaan.
Trouwens... verzekeringsgezeik... hoef je niet bang voor te zijn. Want van het RDW hoef je pas te laten herkeuren bij een bepaald vermogenstoename (uit m'n hoofd gezegd 30-40% maar dat zou je op moeten zoeken voor de zekerheid). Dat win je met een visablok nooit. Dus waar wil een verzekeringsmaatschappij moeilijk over doen dan?
Gr. Tom.
Zo heb ik dat bij m'n eend ook gedaan.
Trouwens... verzekeringsgezeik... hoef je niet bang voor te zijn. Want van het RDW hoef je pas te laten herkeuren bij een bepaald vermogenstoename (uit m'n hoofd gezegd 30-40% maar dat zou je op moeten zoeken voor de zekerheid). Dat win je met een visablok nooit. Dus waar wil een verzekeringsmaatschappij moeilijk over doen dan?
Gr. Tom.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
zoveel replies en niemand die het weet.
Ja, de beplating van de 602 past op een 650.
2 dingen, de meeste 650ccers (met name de latere versies) hebben een kleinere oliekoeler als die van een 602. Dus is het gat daarvoor in de koelbeplating ook anders.
De visa heeft ook ingebouwde olieretour pijpen dus de onderste plaat is iets anders, kwestie van wat buigen en/of knippen.
Ja, de beplating van de 602 past op een 650.
2 dingen, de meeste 650ccers (met name de latere versies) hebben een kleinere oliekoeler als die van een 602. Dus is het gat daarvoor in de koelbeplating ook anders.
De visa heeft ook ingebouwde olieretour pijpen dus de onderste plaat is iets anders, kwestie van wat buigen en/of knippen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net