Kleppendeksel pakking

Plaats reactie
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Kleppendeksel pakking

Bericht door Maikel » wo 11 okt, 2006 23:18

Ik sta op het punt de wereld van het kleppen stellen in te gaan ( mede dankzij een geweldige howto hier op de site moet me dat wel gaan lukken denk ik )
Maar wat ik me nu afvraag, allereerst moet ik meteen zorgen voor 2 nieuwe kleppendekselpakkingen en zoja welke moet ik dan nemen.
Ik heb rubberen gezien maar ook papieren. Die van rubber waren nog goedkoper ook, maar ik heb geen idee wat nu het voordeel hiervan zou kunnen zijn.

En dan natuurlijk altijd de vraag .. waar nog meer op te letten danwel te regelen als ik toch aan de kleppen begin.

Het idee erachter is dat mijn motortje erg slecht start, ook na de installatie van een 123 ontsteking. En de motor volgens de vorige eigenaar wel een goede beurt kon gebruiken.
Kortom bougies, olie, olie filter, en luchtfilter komen ook nog aan de beurt.

Kleppen stellen heb ik echter nog nooit gedaan en lijkt me de grootste klus, dus uw tips en adviezen zijn welkom !
some got it, some eend

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 12 okt, 2006 00:22

Ik zorg altijd dat ik 2 rubberen pakkingen op voorraad heb. Als de oude hard zijn geworden dan sluiten ze niet mooi meer en moet je andere erop zetten. Dit kun je doen met een beetje 10sec lijm. Dan schuiven ze niet bij het monteren.

Lees ook dit eens: LINK Staat bij publicaties.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie