kortsluitings beveiliging
kortsluitings beveiliging
bestaat er een soort grote zekering die je kan beschermen dat je een niet affikt
bv tussen de min en grote zekering plaatsen ofzo?
je weet nooit of inwendig je kabelboom aan het slijten is en stel je voor dat het sluiting gaat maken. pff
wil niemand bang maken maar het kan zomaar gebeuren.
bv tussen de min en grote zekering plaatsen ofzo?
je weet nooit of inwendig je kabelboom aan het slijten is en stel je voor dat het sluiting gaat maken. pff
wil niemand bang maken maar het kan zomaar gebeuren.
Best goed idee eigenlijk, zo'n zekering voor dikke audio kabels zou ook best aan één van je accu draden passen. Maar moet ie dan aan de + of de -?
Zo'n hoofdstroomschakelaar is wel leuk maar dan moet je elke keer je radio zenders zoeken.
Zo'n hoofdstroomschakelaar is wel leuk maar dan moet je elke keer je radio zenders zoeken.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Je startmotor trekt erg veel stroom. Dit zit in de regionen meer dan 100A gok ik. Ga je een soort van hoofdzekering maken dan zal deze nog hoger moeten zijn, en beschermt deze niet meer tegen brand.
Dus startmotor niet afzekeren. (of alleen de startmotor, maar dan ga je zo drastisch aan de gang dat je beter een nieuwe kabelboom koopt/maakt)
Nieuwe kabelboom is zowiezo geen slecht idee.
Dus startmotor niet afzekeren. (of alleen de startmotor, maar dan ga je zo drastisch aan de gang dat je beter een nieuwe kabelboom koopt/maakt)
Nieuwe kabelboom is zowiezo geen slecht idee.
Dat zei ik ook.CitRoel schreef:Best goed idee eigenlijk, zo'n zekering voor dikke audio kabels zou ook best aan één van je accu draden passen. Maar moet ie dan aan de + of de -?
Zo'n hoofdstroomschakelaar is wel leuk maar dan moet je elke keer je radio zenders zoeken.
Maar inderdaad een zekering ná je startmotor, deze doet toch niks als ie niet bekrachtigd wordt. En kortsluiting zie ik die niet gauw maken.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Schiet me net te binnen, bij een eend loopt al een losse dikke kabel van de + naar de startmotor, zeker je die niet af. Zelfde geld voor draad naar de dynamo. Maar als het goed is zitten de zekeringen al zeer dicht bij de accu. (dacht ik) Dus schiet je er niks mee op.
Dit uit het hoofd en als ik het me goed herinner. Kabelboom namaken van een Mehari was (tot nu toe) nog niet zoveel werk. Neem aan dat het voor een eend niet veel moeilijker zal zijn.
Dit uit het hoofd en als ik het me goed herinner. Kabelboom namaken van een Mehari was (tot nu toe) nog niet zoveel werk. Neem aan dat het voor een eend niet veel moeilijker zal zijn.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Nadel van zo'n 'alle-stroom-uit' schakelaar is dat je radio dan zonder stroom komt te staan. En sommige modene radio's springen dan op de beveiliging. Ik zou zelf overal een zekering tussen zetten en een 'alle-stroom-uit' schakelaar. Echter, de radio weer niet op zo'n 'alle-stroom-uit' schakelaar.
Afblijven.