d!o en zijn Dyanes

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
deeoo
Beginner
Beginner
Contacteer:

d!o en zijn Dyanes

Bericht door deeoo » za 9 sep, 2006 17:10

Ik ben reeds aan mijn 3e Dyane (ik hou wel van ouwe roestbakjes). In chronologische volgorde:

Lui. Ik had al een VW bus (panorama) en kwam met een vriend bij Eendenspul omdat hij een Dyane wilde kopen. Daar zag ik een wit bakkie uit 1969 staan en was op slag verliefd. Geweldige vering waardoor het soms net leek alsof je met een bootje op de golven voer. Lui staat nu als onderdelenauto bij die maat van mij.
Afbeelding

Blauw. Ik stond een keer met Lui met startproblemen (de enige keer) en de wegenwacht was er bij gekomen. Ondertussen stopte er een dame uit een rooie eend die mij haar oude Dyane aanbood. De garage had gezegd dat de bodem niet te repareren was en zodoende stond hij al tijden in een stalling. Ik mocht em hebben tegen de stallingkosten! Ik ben er mee naar mijn garage gegaan en voor ongeveer €350 reedt ie weer geweldig MET apk. Een half jaar later nog een vernellingsbak vervangen en anderhalf jaar later was Blauw toch echt op.
Afbeelding

Blauw Jr. Ik was nu Dyaneloos en daar kon ik toch echt niet mee leven. Ik wilde een harde bodem en een lelijk chassis. Lang rijden in een koekblik dus. Dat werd uiteindelijk Blauw jr. Een spermawitte Dyane waar ik weer met veel plezier in rij. Samen met mijn uit elkaar vallende, gratis gekregen Alpenkreuzer '81 ben ik dit jaar met een maximale snelheid van 90 k/h naar Dranouter gereden. Heerlijk!
Afbeelding

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 9 sep, 2006 17:15

ik snap het niet helemaal, maar, welke dyane van dezen heb je nu nog? en, zijn die andere gesloopt of rijden ze nog?
die witte is namelijk een kopie van mijn oude witte dyane, de 19-86-RU. En, ik heb een beetje een zwak voor witte dyane's :)
Verbruik: Afbeelding

deeoo
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door deeoo » za 9 sep, 2006 17:27

Ik heb alleen nog Blauw jr. De onderste auto dus. Lui en Blauw zijn nu schroot/onderdelen-auto's.
Lui's nummer was 06-77-MH.

Danos G
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Danos G » za 9 sep, 2006 18:45

Leuk! Ik heb onlangs mijn Dyane juist verkocht :( Rijdt nu een heerlijke BX, die qua comfort wat meer voordelen biedt. Zij kan echter niet aan het Dyane - gevoel tippen en ik hoop dan ook op termijn zeker nog eens een Dyane te kopen!

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door martijntje » ma 11 sep, 2006 20:50

leuk, ik zou niet meer zonder dyane kunnen. maar die witte is voor onderdelen dus? zit er toevallig nog een mooi oud stuurtje+dashboardje in? zoekj ik nog voor mijn dyane van 68...
dyane 4 68 en dyane 6 69

Jaspersch
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Jaspersch » do 19 okt, 2006 11:37

Wauw! Jammer dat de witte en blauwe niet meer te redden waren, maar ook deze ziet er goed uit. Eigenlijk wilde ik het volgend jaar ook gaan doen, in m'n Dyane op vakantie...
Uit welk jaar kwam de blauwe Dyane eigenlijk?

Hier droom ik dus van:
> Ondertussen stopte er een dame uit een rooie eend die mij haar oude Dyane aanbood.
> Ik mocht em hebben tegen de stallingkosten! Ik ben er mee naar mijn garage gegaan en voor ongeveer €350 reedt ie weer geweldig MET apk.

Doei,

Jasper
Citroën Dyane 6 confort (1971), Dyane 4 luxe (1974)
Dagelijks vervoer: Fiat Uno 45i.e. (1989)

- liberté, toujours

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charly » do 19 okt, 2006 12:29

Leuk, het lijkt wel alsof er steeds meer Dyanes op het forum komen :lol:
Vroeger vond ik 2CV mooi en de Dyane lelijk, maar sinds ik zelf als dagelijks vervoermiddel in een Dyane rondtuf krijg ik steeds meer waardering voor dit ondergewaardeerde A-type. Laten we er zuinig op zijn, er zijn er niet veel meer in Nederland :cry:
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

Plaats reactie