de verstelbare sproeier voor rijden op ethanol

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

de verstelbare sproeier voor rijden op ethanol

Bericht door Ramon » do 19 okt, 2006 10:46

hij zit er in hoor, wel fijn dat je nu je eend echt lekker kan laten lopen. beetje afstellen en kijken wat het lekkerst rijd!
enige nadeel is dat de vlotterhoogte te laag word en dat zorgt voor een beetje meer verbruik.

volgens mij an je alleen nogmaar e85 tanken in Rotterdam en tegen een hele hoge prijs!

maargoed het is ook een leuk ding om te expirimenter met lucht en bezine!

mijn ervaringen zijn: sproeier verder open meer trekkracht onderin
sproeier verder dicht meer trekkracht bovenin

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 okt, 2006 15:48

Let op dat je hem niet te schraal zet Ramon. Meestal als je bovenin veel trekkracht hebt staat ie iets te schraal, benzine heb je ook nodig om te koelen. Tenzij je een speciaal ontwikkelde lean burn motor hebt

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 19 okt, 2006 16:12

volgens mij word ie niet heel warm zo, net ff doorgereden op de snelweg merk niks van warm worden denk wel dat ze goed staat

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 19 okt, 2006 17:07

ik las een stuk dat met e85 je een beetje vermogen erbij krijgt!! weet iemand hier meer van.

wat is eigenlijk het octaangehalte?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 19 okt, 2006 20:15

octaan is ongeveer 105, dus ja je kunt meer vermogen krijgen

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » do 19 okt, 2006 23:00

ooh wat grappig, laat dan die boel maar komen en hopelijk goedkoper

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 6 nov, 2006 23:27

morgen weer een normale sproeier er in, ik word niet goed van het verbruik.

door die verbogen vlotters zuipt ie behoorlijk veel

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 7 nov, 2006 12:25

zo alles zit weer recht en goed afgesteld

volgensmij is het verbruik veel beter we houden het in de gaten

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 7 nov, 2006 13:34

Ramon2cv schreef:morgen weer een normale sproeier er in, ik word niet goed van het verbruik.

door die verbogen vlotters zuipt ie behoorlijk veel
een verschil van?...

dp
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 7 nov, 2006 16:24

1:10 1:17

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 7 nov, 2006 16:40

ja dat is de moeite waard he...

betekend dat , dat je op ethanol ook standaard al zo'n verbruiksverschil zou hebben? evt verbruiksaspecten door de energetische waarde van ethanol daargelaten?

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 7 nov, 2006 18:19

wel met die verstelbare sproeier
omdat je dan je vlotter moet verbuigen, waar ik geen fan van ben

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 7 nov, 2006 18:34

zo da's een behoorlijk verschil Ramon. Wist overigens niet dat je de vlotter moest verbuigen, is inderdaad geen mooie oplossing dan.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » di 28 nov, 2006 11:23

Ook bij Franzose is de verstelbare sproeier te koop (ik neem aan dat het dezelfde is).Ik overweeg er een te kopen, maar ik wel wel een beetje nauwkeurig kunnen werken en heb alleen een co meter tot mijn beschikking, geen complete rollenbank. Kan dat met de verstelbare sproeier?

@Ramon: kun je, al draaiend, nagaan wat je doet met de sproeier? Ik bedoel is er een manier om te weten wat de (effectieve) diameter is. Bijvoorbeeld 1 slag open is 1mm, nog een halve slag 1,05 mm. etc of is het een beetje natte vingerwerk wat je met een CO meter of lambda sonde moet controleren.

weet iemand waar je anders (vaste) sproeiers in andere maten kunt krijgen. Liefst niet opengevijld, maar met kloppend opschrift.

Bullit

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » di 28 nov, 2006 12:15

Hoi Bullit,
Ik denk dat je met een COmeter een lambda mater een kritische blik op je snelheids meter je gevoel en gezond verstand een heel eind moet kunnen komen om een goede afstelling te vinden.
Wat betreft die verstelbare sproeier zou je natuurlijk eens precies kunnen gaan meten aan zo'n verstelbare sproeier en er een reken modelletje voor maken wat de afgestelde sproeier maat uit rekent.

Verder ik heb zelf goede ervaringen met de vaste sproeiers van BCC, ze hebben ze in allerlei maten.

Succes en de groeten, Bart

Plaats reactie