chassis krom?

Reparaties, modificaties en onderhoud
flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

chassis krom?

Bericht door flashnr1 » za 21 okt, 2006 22:02

hallo allemaal ik heb weer een vraagje.
ik was vandaag met m,n eendje bezig en zag dat de motorkap aan de rechterkant wat hoger zat dan links of dat de bumper en het scherm wat lager zat aan de rechterkant past m,n duim er tussen en links met moejte m,n wijsvinger ik heb m,n chassis bekeken en zie zo op het oog geen vervorming wel dat links de koplampsteun wat meer naar achteren zit als een chassis knikt gaat dan de voorbumper omhoog of naar beneden was mijn vraag. het lijkt ook wel of ik rechts bij het driehoekje aan de voorkant wat meer speling krijg ik hoop op wat reacties groetjes martin

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 21 okt, 2006 23:28

Als je driehoekjes links en rechts naar buiten bollen kan dat een signaal zijn. Dat scheve heeft mijn eend ook een beetje maar mijn chassis is, voor zo ver ik nu weet, niet aan het knikken.
Kijk eens naar je chassis achter de voorwielen, onder de voorruit. Daar zitten aan iedere kant twee lange bouten door het chassis en als het knikt gebeurd het daar. Maar een beetje kromming op die plek hoort er te zitten, daar gaan de voorarmen van het chassis omhoog.

En een hele terzekere indicatie is als het sturen steeds zwaarder lijkt te gaan. Maar dan is het al gedaan met je chassis.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » za 21 okt, 2006 23:33

bedankt ga ik morgen even naar kijken kan het mischien ook zijn dat de koets zakt (mischien domme vraag hoor)maar mijn vloerplaten zijn slecht groetjes martin

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 21 okt, 2006 23:38

Als je koets zakt dan heb je een rottte voetenbak (o o o wat een bekend eendeuvel! Die rotten van binnenuit en dat zie je van buiten dus niet! :roll: ). De zijkanten van de koets zijn dan nog hard maar het deel waar de voorruit-stijl op rust zakt door. Zie je aan de binnenkant scheuren waar de bodemplaat overgaat in de voetenbak? Gaan je voordeuren nog goed open en sluiten ze goed?

Als je bodemplaten rot zijn dan mag je er van uitgaan dat dat niet het enige is dat door de tijd is aangetast. :? Overigens, die dragen je koets ook gedeeltelijk.
Hanzzl69

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » za 21 okt, 2006 23:45

ja de deuren sluiten prima en hij stuurt ook nog super niet zwaar ofzo volgens mij hebben ze er wel aan zitten bakken en braden (niet proffessioneel) en met gewoon plaat ik was van plan om er een nieuwe bodem in te zetten kan ik die voetenbak zien aan de onderkant? ik heb em nog maar vanaf juni en ben er nog best blij mee . nog 1 vraagje als het chassis knikt gaat de bumper toch omhoog?zodat je de motorkap bijna niet dicht krijg

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » zo 22 okt, 2006 00:18

De voetenbak is een, vanaf de zijkant gezien, holle ruimte met links, rechts en onder plaat zodat het een driehoek vormt. Van buiten is dat niet te zien. Je zet je voeten er op (schuin omhoog lopende plaat) en je ziet het als je achter de motor naar beneden kijkt, het is meegespoten in een kleur. Onder je accu zeg maar.
Twe manieren om te zien of er te veel roest in zit zijn een endoscoop of de slijptol. Maar in het laatste geval ben je wrs. al aan het vervangen. Er zijn passende vervangende plaatdelen te koop.

Als je chassis knikt gaat denk ik je bumper inderdaad omhoog. Net als de achterkant van je eend.
Hanzzl69

Frank Deusjevoo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Frank Deusjevoo » zo 22 okt, 2006 01:12

Ja inderdaad dan zou je chassis aan de voorkant omhoog gaan ja..

Hopelijk is dat het niet en is het alleen maar een voetenbak. Dat is nog wel te vervangen en gebeurd is een veelvoorkomend restauratiepunt! Reparatiestukken zijn verkrijgbaar :D...

Succes!

Frank
Restauratie; draad weer aan het oppakken...

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door THE SPITFIRE » zo 22 okt, 2006 11:12

je kunt het ook met een magneetje proberen.
als het uitzich zelf gewoon blijft plakken heb je niet zoveel roest en issie voort nog niet door.
maar ik zou er maar vast aan gaan. want anders heb je geen boddy meer om te lassen snap je.
ik heb ook mn voetenbak op gelapt.
gewoon het rotte zoveel mogelijk weg slijpen.
en een randje van 2 cm laten zitten aan de kanten.(kan je warmte weg).
en dan een plaats in de zelfde hoek buigen als je voeten bak.
en die er IN FASES op lassen. anders trekt alles krom. veel succ6 grtn THE SPITFIRE
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » zo 22 okt, 2006 20:25

mag ik jullie even hartelijk bedanken voor de reacties ik ben er vandaag even onderdoor gelopen en zag dat de rechterbodemplaat over het chassis aan het zakken is dus het valt gelukkig nog wel mee (mooi klusje voor de winter)ik zag wel dat het chassis achter de vooras wat roestig is nu komt het :is het verstandig om daar een zogenaamde anti knik plaat te maken zoja waar haal ik die? ik woon in alkmaar en zo nee dan gewoon tectyleren?
groetjes van een rode eend 1981

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door THE SPITFIRE » zo 22 okt, 2006 21:24

NEEJ GEEN KNIKPLATEN. AAAAH
troep is dat zaten ook onder mijn cassis.
dan gaat het er onder en er omheen rotten.
ik zou het niet doen.
NO LIFE LIKE LOW LIFE

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 22 okt, 2006 22:59

Als je het goed behandeld is een anti knikplaat geen probleem. De dyane had ze standaard vroeger.

Trouwens elk chassis wat je nu kunt kopen heeft er van die platen inzitten.

Let wel. Een geknikt chassis is niet te maken met deze platen, maar de levensduur van een goed ouder chassis is er wel mee te verlengen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

THE SPITFIRE
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door THE SPITFIRE » ma 23 okt, 2006 16:55

ja dan moet je het met een nieuw cassis al doen
NO LIFE LIKE LOW LIFE

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 23 okt, 2006 17:33

gewon kaal maken roest er uit slijpen stuk archief kast opmaat slijpen er inpassen vatszetten met grip tang, en vast lassen maar, afbramen, strijkkit en daarna goe in de tectyl. gaat weer jaren mee, als je chassis echt al aan het knikken is dan een nieuwe, bij geen geld idd knikplaten en dan gauw sparen voor na 2 jaar wel een nieuw chassis

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 6 nov, 2006 11:30

Frank Deusjevoo schreef:Ja inderdaad dan zou je chassis aan de voorkant omhoog gaan ja..

Hopelijk is dat het niet en is het alleen maar een voetenbak. Dat is nog wel te vervangen en gebeurd is een veelvoorkomend restauratiepunt! Reparatiestukken zijn verkrijgbaar :D...

Succes!

Frank
Toevallig gaat elk origineel chassis vanaf de vooras naar voren omhoog. Hoeveel staat in het werkplaats handboek of in de vraagbaak.

Als een chassis knikt dan gaan de zijkanten bol staan net achter de vooras.

Als de bodemplaten slecht zijn dan is de voetenbak zeker slecht, en zakt de koets langzaam over het chassis. De deuren gaan daardoor niet minder goed dicht.
Je kunt dit meten door een ijzeren staan over de bodem te leggen van lins naar rechts, van dorpel tot dorpel, daar waar de voorste onderhoek van de deur zit.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » ma 6 nov, 2006 22:07

gelukkig valt het nog mee het was een combinatie van een slechte vloer en hoofdzaak was de motorkaphaak die krom is door de hevige rukwinden de laatste tijd(als ik die naar achter duw sluit ie wel bijna aan 2 kanten gelijk) ik heb wel al een klein gaatje in de chassis achter de vooras links mischien heb je daar nog een tip voor

Toevallig gaat elk origineel chassis vanaf de vooras naar voren omhoog. Hoeveel staat in het werkplaats handboek of in de vraagbaak.

Als een chassis knikt dan gaan de zijkanten bol staan net achter de vooras.

Als de bodemplaten slecht zijn dan is de voetenbak zeker slecht, en zakt de koets langzaam over het chassis. De deuren gaan daardoor niet minder goed dicht.
Je kunt dit meten door een ijzeren staan over de bodem te leggen van lins naar rechts, van dorpel tot dorpel, daar waar de voorste onderhoek van de deur zit.[/quote]

Plaats reactie