Alles in, over, rond en op de koets.
-
Nicky
- Regelmatige poster

- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
-
Contacteer:
Bericht
door Nicky » di 24 okt, 2006 08:21
Weet iemand of zo'n schakelschema ook ergens in Nederland te krijgen is?

Deze sticker kost 6,75 euro, maar dan vragen ze er nog eens 15,90 verzendkosten bij. Rare jongens die Fransoze.
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » di 24 okt, 2006 09:46
Op het magazijn van de EEEC hebben ze die volgens mij.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » di 24 okt, 2006 10:18
Duckservice doet veel zaken met Der Franzose, missschien daar?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Robbert.
- Veelvuldig poster

- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
-
Contacteer:
Bericht
door Robbert. » di 24 okt, 2006 13:47
Waarom staat er op dat schema een "S" i.pv. een 4? Zal wel de bedoeling zijn, maar bij mij staat gewoon een 4 op het schema onder de km teller.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
-
Nicky
- Regelmatige poster

- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
-
Contacteer:
Bericht
door Nicky » di 24 okt, 2006 13:49
de "S" staat voor surmultiplie. Zeg maar overdrive.
-
Robbert.
- Veelvuldig poster

- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
-
Contacteer:
Bericht
door Robbert. » di 24 okt, 2006 13:52
Oke, zo'n vermoeden had ik al.
Dit is toch niet van toepassing op de recentere 2cv's, die neem ik aan een 4e "echte" versnelling hebben?
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
-
Nicky
- Regelmatige poster

- Berichten: 394
- Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
- Locatie: Apeldoorn
-
Contacteer:
Bericht
door Nicky » di 24 okt, 2006 14:00
The car had a 4 speed gearbox, an advanced feature on an inexpensive car at the time. Boulanger had originally insisted on no more than 3 gears, because he believed that with four ratios the car would be perceived as complex to drive by customers. Thus, the 4th gear was marketed as an overdrive, this is why on the early cars the "4" was replaced by "S" for surmultiplie.
Komt van hier:
http://www.onpedia.com/encyclopedia/citron-2cv
-
OnsEendje2
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
Bericht
door OnsEendje2 » di 24 okt, 2006 14:33
Klopt helemaal Robert, volgens mij kon je die overdrive alleen via 3 benaderen (zie je ook op de sticker).
'tegenwoordig' kan je vanuit neutraal alle versnellingen bereiken.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
Frank-2cv
- Regelmatige poster

- Berichten: 250
- Lid geworden op: zo 15 jan, 2006 20:46
- Locatie: Veldhoven
-
Contacteer:
Bericht
door Frank-2cv » di 24 okt, 2006 17:34
Dat klopt. Je kunt alleen de overdrive benaderen via de 3de versnelling, dit is bij op en terug schakelen het geval.