mijn knipperlicht flipt!!

Vragen over het aansluiten van een kabelboom, of welk draadje waar naar toe gaat.
Gesloten
Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

mijn knipperlicht flipt!!

Bericht door Cubitus » wo 23 apr, 2003 13:24

Hoi,
sinds gister doet mijn knipperlicht rechtsachter hele vreemde dingen. Hij knippert heel zwak en mijn gewone verlichting knippert mee (alleen rechtsachter)
Als ik mijn alarmlichten aan zet knippert mijn remlicht en mijn gewone licht en mijn knipperlicht doet niks!!
Alle andere knipperlichten doen het normaal
Grootste probleem is dat ik het niet kan vinden, neem aan dat er ergens kortsluiting is ofzo???
Heb het achterlicht open gemaakt maar kan niks vinden.
Please help me want ik kan niet zonder mijn auto.
2cv az 1968

peter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door peter » wo 23 apr, 2003 14:28

kijk even aan de binnenkant achter je achterlicht. Daar zitten een aantal stekerverbindinkjes (bij het reservewiel). Misschien is die van het knipperlicht losgeraakt of nat geworden.

De kabelboom loopt van rechts achter het licht naar links, vervolgens omhoog achter de bekleding boven de deuren langs. Controleer ook even je richtingaanwijzer handle zelf.

Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Knipperlichtjes

Bericht door Teun » wo 23 apr, 2003 17:18

Volgens mij is dit een massa probleempje ff nieuw draadje leggen of alles goed schoon borstellen.
Succes Teun

Pieter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pieter » wo 23 apr, 2003 21:03

Zeker een massaprobleem. Je achterlicht wordt nu als massa gebruikt, wat ervoor zorgt dat 1) de weerstand toeneemt (zwakker branden), en 2) dat het gewone achterlicht meeknippert

Cubitus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Cubitus » wo 23 apr, 2003 21:39

Hoi,
Na een middag zoeken en alle draadverbindingen schoon gemaakt te hebben kwam ik er achter dat het inderdaad een massa probleem was. Ik heb een van de boutjes waarmee het hele licht aan de koets zit los gehaald en er zo'n getant ringetje op gedaan. Boutje er weer op en strak aangedraaid toen deed alles het weer!!! :D
2cv az 1968

Gesloten