regels mbt chassiswissel oudere types?
-
- Heavy user
regels mbt chassiswissel oudere types?
hoi,
ik heb ooit iets opgevangen dat bij de oudere types (ik meen van voor '73) niet perse een gekeurd chassis gebruikt hoeft te worden bij een chassis wissel. weet iemand hier meer van? ik kan vrij goedkoop aan een galva chassis kopen zonder papieren, maar van dezelfde makelij als waar nu wel een keur bij zit. met de te restaureren 69er dyane, zou dit een mooie combi kunnen vormen.
dp
ik heb ooit iets opgevangen dat bij de oudere types (ik meen van voor '73) niet perse een gekeurd chassis gebruikt hoeft te worden bij een chassis wissel. weet iemand hier meer van? ik kan vrij goedkoop aan een galva chassis kopen zonder papieren, maar van dezelfde makelij als waar nu wel een keur bij zit. met de te restaureren 69er dyane, zou dit een mooie combi kunnen vormen.
dp
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Heavy user
ja naar de rdw zul je moeten, maar mag je legaal een chassis wissel uitvoeren met een niet gekeurd (maar we deugdelijk) chassis? ik meende dat voor auto's ouder dan 73 geen gekeurde onderdelen gebruikt hoeven te worden.
ik ga idd rdw wel even bellen, maar die zijn nu zo slecht bereikbaar. en ik ben nu zo nieuwsgierig of het mag ja/nee.
hopelijk weet iemand meer
ik ga idd rdw wel even bellen, maar die zijn nu zo slecht bereikbaar. en ik ben nu zo nieuwsgierig of het mag ja/nee.
hopelijk weet iemand meer
- Maikel
- Regelmatige poster
Ik heb er nog nooit van gehoord, en heb me zoals waarschijnlijk menig forumbezoeker hier door mening chasis artikels heen geworsteld.
Zover mij bekent is wat jij opgevangen hebt niet waar, en zul ja ALTIJD een gekeurd chassis moeten gebruiken hoe jong of oud de auto ook is.
En dan even een sidenote .. maar waarom zou je overwegen een ongekeurd chassis te gebruiken voor een wissel ? Zoveel verschillen ze niet in prijs, er is tegenwoordig prima aan RDW goedgekeurde chassis te komen.
Ik zou sowieso het risico niet willen lopen.
Zover mij bekent is wat jij opgevangen hebt niet waar, en zul ja ALTIJD een gekeurd chassis moeten gebruiken hoe jong of oud de auto ook is.
En dan even een sidenote .. maar waarom zou je overwegen een ongekeurd chassis te gebruiken voor een wissel ? Zoveel verschillen ze niet in prijs, er is tegenwoordig prima aan RDW goedgekeurde chassis te komen.
some got it, some eend
-
- Heavy user
ik meen dat ik dit heb van een discussie over wat voor chassis nou wel en niet mag lang voordat de rdw uberhaupt andere dan citroen chassis' goed keurdeMaikel schreef:Zover mij bekent is wat jij opgevangen hebt niet waar, en zul ja ALTIJD een gekeurd chassis moeten gebruiken hoe jong of oud de auto ook is.
het scheelt dus wel in de prijs omdat ik m van iemand over kan nemen, die dus een officieel chassis gaat kopen. en welk risico bedoel je? dat keur? kom nou. diezelfde chasis wordt nu met goedkeur verkocht. en remblokjes, schokdempers, banden ed koop je toch ook niet met een keur certificaat erbij? uiteraard moeten de spulletjes goed en veilig zijn, maar dat kun je voor een groot deel ook wel aan het product afzien.Maikel schreef:En dan even een sidenote .. maar waarom zou je overwegen een ongekeurd chassis te gebruiken voor een wissel ? Zoveel verschillen ze niet in prijs, er is tegenwoordig prima aan RDW goedgekeurde chassis te komen.
anyway, ik zal eens een briefje richting de rdw sturen.
douwe
- Maikel
- Regelmatige poster
Het risico waar ik op doel is het feit dat je inderdaad na een complete chasis wissel een afkeur zou kunnen krijgen bij de RDW.het scheelt dus wel in de prijs omdat ik m van iemand over kan nemen, die dus een officieel chassis gaat kopen. en welk risico bedoel je? dat keur? kom nou. diezelfde chasis wordt nu met goedkeur verkocht. en remblokjes, schokdempers, banden ed koop je toch ook niet met een keur certificaat erbij? uiteraard moeten de spulletjes goed en veilig zijn, maar dat kun je voor een groot deel ook wel aan het product afzien.
anyway, ik zal eens een briefje richting de rdw sturen.
douwe
En de argumenten die je aanbrengt over remblokjes e.d. daar zal een keurmeester van de RDW weinig boodschap aan hebben.
Ik zie dat je een nieuwe gebruiker bent dus wellicht is het goed om even in het hele chasis gebeuren te duiken, dan zul je snel zien dat het pas sinds kort makkelijk is om een goed gekeurd chasis te pakken te krijgen, dit is in voorgaande jaren een geheel ander verhaal geweest, maar daar ga ik nu niet over door, daarover kun je genoeg stof vinden op dit forum.
Mijn punt blijft ( en ik weet wel een beetje waar ik het over heb want ik heb zelf vorig jaar ook een chasis wissel gedaan ) dat het erg zuur zou zijn van al je uren werk, dat je als je een ongekeurd chasis zou gebruiken om een paar centen te besparen ( en ik kan niet in je portemonee kijken maar een goed gekeurd chasis heb je als voor pak hem beet 600 euro ) je het dadelijk nog een keer mag doen.
Ik ben geen voorstander van de regels zoals de RDW ze toepast, echter is het wel goed dat een orgaan als de RDW bestaat, want het gaat uiteindelijk wel om jou en mijn veiligheid. Dat hierdoor soms wat kromme regels bestaan tja zul je voor lief moeten nemen hoe suf het soms ook is.
Nou met dat in het achterhoofd, ben ik van het motto als je iets doet doe het dan goed, en pak dus gewoon een goedgekeurd chasis. Ben je iig van al de RDW ellende af.
Maar wat je ook kiest, heel veel plezier met de wissel en het eendrijden .. want bottomline draaid het toch daarom .. en dat is gewoon leuk !
some got it, some eend
-
- Heavy user
mee eens. ik zou voordat ik dit zou doen toch wel van de rdw zelf willen weten of dit legaal mag. alleen ben ik de laatste tijd erg druk op mn werk, dus is het er nog niet van gekomen deze te bellen.Maikel schreef:Het risico waar ik op doel is het feit dat je inderdaad na een complete chasis wissel een afkeur zou kunnen krijgen bij de RDW.
no offense ment, maar ik ga al wel wat jaartjes mee in het eendenwereldje alleen dan voornamelijk op eendmeel en eimeel. het hele chassis gebeuren heb ik zeker wel meegekregen. ik meen ook juist dat ik dit gehoord had nog voor dat theo het eea duidelijk heeft weten te krijgen. het staat me bij dat TOEN, bij een "nieuwe" eend je perse een citroen chassis moest gebruiken, maar bij types van voor (73?) er geen typegoedkeuring bekend was en je dus in pribcipe (een toen illegaal) wheelschassis er onder kon zetten.Maikel schreef: Ik zie dat je een nieuwe gebruiker bent dus wellicht is het goed om even in het hele chasis gebeuren te duiken, dan zul je snel zien dat het pas sinds kort makkelijk is om een goed gekeurd chasis te pakken te krijgen, dit is in voorgaande jaren een geheel ander verhaal geweest, maar daar ga ik nu niet over door, daarover kun je genoeg stof vinden op dit forum.
helemaal mee eens (tenminste, hoe het nu bij de rdw geregeld is)Maikel schreef:Ik ben geen voorstander van de regels zoals de RDW ze toepast, echter is het wel goed dat een orgaan als de RDW bestaat, want het gaat uiteindelijk wel om jou en mijn veiligheid. Dat hierdoor soms wat kromme regels bestaan tja zul je voor lief moeten nemen hoe suf het soms ook is.
maar goed, als ik met dat ongekeurde chassis, volkomen legaal mag rijden? kijk ik wil geen gezeik, maar als het nou gewoon mag, dan scheelt het mij heel wat poen. en heb genoeg chassis' gezien en velerlei staten, van binnen en van buiten en ik denk dat ik echt wel kan beoordelen of een imitatie chassis (dat nu dus met keur is) goed is ja of te nee.Maikel schreef:Nou met dat in het achterhoofd, ben ik van het motto als je iets doet doe het dan goed, en pak dus gewoon een goedgekeurd chasis. Ben je iig van al de RDW ellende af.
merci, jij ookMaikel schreef:Maar wat je ook kiest, heel veel plezier met de wissel en het eendrijden ..
douwe
staat het chasisnummer niet toevallig in de rand van de rechtervloerplaat ingeslagen? bij veel pre70 2cv,s is dit het geval
dus misschien bij deze dyane ook. als dit het geval is kun je het chasis zonder meer vervangen.wat is er met het oorspronkelijke chasis aan de hand?
dus misschien bij deze dyane ook. als dit het geval is kun je het chasis zonder meer vervangen.wat is er met het oorspronkelijke chasis aan de hand?
2cv4 1970 az-a2
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto
2cv 1967 az
AK 350 1968 glaceauto