safari bumpers

Plaats reactie
chief away
Beginner
Beginner

safari bumpers

Bericht door chief away » vr 27 okt, 2006 00:26

Hallo,
Ik heb me een set safaribumpers aangeschaft. Nu blijkt dat ophangsysteem van de voorbumper mij wat zwakjes. In het rechter zit er maar één mager vijsje onderaan. Kan iemand me vertellen hoeveel vijzen er onderaan en bovenaan in moeten zitten?
Heeft er iemand ervaring met het monteren van die dingen? Hoe moet het met het achtermistlicht?

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 27 okt, 2006 12:53

als iemand mij uitlegt wat een vijsje is, dan kan ik wellicht antwoord geven, lol

maar, die voorbumper is zowieso erg zwakjes opgebouwd, ik heb er ook 1, en eigenlijk moet ik het geheel es opnieuw oplassen met een extra versteviging erin.

Je achterbumper, je mistachterlicht gewoon laten vervallen, die 2 keer in je leven dat je het aan mag doen? bij mij leverde het alleen elke keer gedoe op met de apk.

Als je het mistachterlicht wilt behouden, dan kun je een beugeltje maken, zodat je het gewoon op de bumper steunen kunt monteren. Let wel ff op als je een trekhaak hebt, die moet direct op het chassies, en de bumper mag er dan onder gemonteerd worden.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » vr 27 okt, 2006 16:23

vijsje = schroefje
1977 Mehari

chief away
Beginner
Beginner

Bericht door chief away » za 28 okt, 2006 18:19

Ik zal dat eens proberen, maar gedonder met de keuring zonder mistlicht achteraan, dat staat vast. Ik heb al een opmerking omdat het een beetje schef staat.
Charleston 82
2cv6 Lagune Blue 81

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 29 okt, 2006 16:48

is het in belgie verplicht een mistachterlicht te hebben dan??

In nederland namelijk niet, wel vanaf een bepaald bouwjaar of als het er af fabriek opzit. Probleem was altijd zo, als het erop zit moet ie goed zitten en werken. Als ie er niet op zit, heb je ook geen gezeur, toch?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » zo 29 okt, 2006 21:41

Nee volgens mij ook niet!!

Gewoon er af halen, wat er niet op zit hoeft ook niet te werken!
2cv Vert Bambou '79

chief away
Beginner
Beginner

Bericht door chief away » ma 30 okt, 2006 01:11

Nee, ze hebben bij ons in België zelfs een nieuwe wet gestemd dat er een boete komt als je bij bepaalde weersomstandigheden je achtermistlicht niet aansteekt. In Nederland zijn ze blijkbaar gemakkelijker in die dingen. Op andere vlakken dan uiteraard weer niet.
Maar de vraag was eigenlijk hoeveel schroeven er in die aanhechting van de voorbumpers moeten zitten.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 30 okt, 2006 09:15

vooraan, gaan ze gewoon op je bumpersteunen, wellicht dat je iets moet prutsen, omdat een en ander wat te dicht op elkaar zit.

Als het goed is, heb je 2 platen. Op de onderste zit de bumper zelf vast. Bij mij met aan elke hoek een boutje/moertje en over de lengte zelf gepuntlast. (zo zou het moeten in ieder geval)

Ik begrijp een beetje uit jouw verhaal, dat je alleen maar de bumper zelf hebt? en niet de plaat met bevestiging om het geheel aan de bestaande bumpersteunen te maken?

Heb je anders evt. een foto?? Kan ik eens zien of dat de bumper compleet is, of dat het een en ander wellicht al eens is opgelapt?

Dan maak ik even een foto van mijn bumper

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed

chief away
Beginner
Beginner

Bericht door chief away » di 31 okt, 2006 00:48

Ik heb het allemaal nog eens goed bestudeerd en het is aan de bestaande bumpersteunen dat er wat misgegaan is in de loop de tijden. Ze zijn wat krom, er missen wat schroeven (ja, ik schreef bijna terug "vijzen"). Ik heb die bumpersteunen er af gehaald en ga er minstens 1 van vervangen en dan alles terug goed, met het juiste aantal schroeven vastzetten. Toen ik ging nakijken bij de 2pk van mijn vrouw hoe het allemaal in mekaar moest passen heb ik daar ook ontdekt dat er wat schroeven missen bij de bestaande bumpersteunen. Nu heb ik daar ook nog wat werk aan om alles in orde te maken. Enfin, ik ben dus nog een tijdje zoet. Alleszins al bedankt voor de reacties en als er nog iets is, dan plaats ik het wel even.

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 6 nov, 2006 11:47

in belgie is een mistachterlicht verplicht op ALLE auto's.
Enige manier om er onderuit te komen is oldtimer keuring maar dan mag je officieel ook niet meer normaal rijden (en ben je niet verzekerd als je dit wel doet!)

De reden waarom de bumper magertjes bevestigd is dat ie afbreekt als je ene kleine botsing maakt, da's beter als je chassis krom rijden.

origineel zijn het 3 bouten van boven, waarvan er eentje door en door is (ook door lampen beugel) en dan nog 1 van onderen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Plaats reactie