435 versus 602 cc

Plaats reactie
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

435 versus 602 cc

Bericht door supercees » zo 29 okt, 2006 18:36

ik zit met het volgende dilemma:

wij hebben een 2cv4 uit 1978, tip top in orde, en een 2cv6 uit 1985 welke technisch 100 % is en qua uiterlijk de lelijkste eend.

nu gebruikt mijn vriendin de 2cv4 voor woon/werk verkeer, de 6 is er bij voor de fun en als pekeleendje voor als ze straks gaan strooien. we kunnen ze nu natuurlijk erg goed vergelijken nu.

qua topsnelheid ontlopen ze elkaar niet zo veel, maar met rijden in de stad merk je toch een behoorlijk verschil in accellereren en lawaai, de 4 maakt beduidend meer toeren. het maakt mij dat niet zoveel uit, dat verschil, maar mijn vriendin denkt daar anders over.

nu heb ik nog in de garage een blok plus bak liggen uit een acadiane. nu is de eerste vraag, past dit zo in de 2cv4 uit 1978 (ik weet dat de "turbo"pijp eraf moet omdat hij anders in de weg zit van de koplampsteun). 2e vraag is, in hoeverre vinden jullie dit zonde van het 2cv4tje?

Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 29 okt, 2006 18:43

Waarom zet je het 2cv6je niet gewoon over in je mooie 2cv4?

En zet je oude acadyane blok ik je lelijke duckie...lijkt me de beste optie

zo is het 4tje toch nog aardig origineel:) op motor na.

Het lelijke eendje kan wel acablokje gebruiken..komt vast niet zo nou bij de eend:P


suc6
Citroén rolls better than a Rolls!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 29 okt, 2006 18:45

dat is natuurlijk ook een aardige optie!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 29 okt, 2006 18:46

Is wel even een klusje maar is zeker te doen:)
Citroén rolls better than a Rolls!

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » zo 29 okt, 2006 20:29

Ik heb zelf ook een 4tje en toen ik em kocht dacht ik, die gaat er gelijk uit en ik zet er een 6 in.....Maar....ik ben het blokje erg gaan waarderen en als ie nu stuk zou gaan zet ik er weer een 4tje in.
Inmiddels heb ik er al 30k kilometer mee weg en hij doet het nog steeds prima. Verder is het 4tje een stuk zuiniger. Ik rij met een normale 6 1:10 en met de 4 1:17.

Die nieuwe rooie van je stond altijd in Rotterdam nabij Delfshaven. Staan wel wat foto's van in mijn 2cv gespot pagina.

http://62.95.94.132/gallery/album03?page=9
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 29 okt, 2006 21:29

ik zou het 4tje behouden. Zoals martijn zegt zijn ze zuiniger, maar ook geeft het een bepaald karakter. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn dyane 4 niet meer heb...
Verbruik: Afbeelding

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » zo 29 okt, 2006 21:37

Hoi Martijn ?? 1 op 10 ?? met een zesje? is dat een tiepfoutje, of omdat het 6je in een besteleend zit en daardoor meer verbruikt? Mijn zesje loopt met grotere sproeiers en plank gas 1 op 12 a 13 en als je rustig rijdt 1 op 17 a 18.
T.a.v. het dilemam van Cees, ik zou gewoon het 4tje houden, je kan het altijd nog vervangen als dat blok er mee uit scheit en het scheelt een hoop werk.

Groetjes Bart

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 30 okt, 2006 08:35

het ligt allemaal aan je afstel;ling,

ik reed met grote sproeiers eerst ook 1:18

nu met verstelbare sproeier 1:10 dit komt denk ik doordat ik de vlotterhoogte heb moeten verbuigen.

ooh en cees ik zou lekker voor dat viertje gaan is wel lekker uniek en idd lekker zuinig sterke moter, maarja voor comfort zou ik er idd een 6je plus schijvenbak inleggen

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » ma 30 okt, 2006 10:21

Laat dat viertje er maar inliggen!
Ik zou -als ik het had- geld geven voor een vier..!
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 30 okt, 2006 11:06

Laat het viertje maar lekker erin wat mij betreft, is toch redelijk uniek.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Maikel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
Locatie: Ergens in Brabant

Bericht door Maikel » ma 30 okt, 2006 19:07

Als je om mijn mening vraagt ( en dat doe je geloof ik ) zou ik de 4 zo origineel als mogelijk houden.
De 4tjes worden toch steeds zeldzamer, en jij hebt er dus nu 1, in mijn ogen iets wat je moet koesteren.

En voor je vriendin wellicht de lelijkerd wat mooier maken, en de rollen omdraaien, de 4 voor de toerritjes en de leuk en de 6 voor het woonwerk verkeer ?
some got it, some eend

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 30 okt, 2006 19:23

zoiets zal het wel worden, de 4 bewaren voor de mooie dagen voor de rest van ons leven, en de 6 opleuken.

leuk dat er nog zoveel 4-liefhebbers zijn.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 30 okt, 2006 21:01

Houden die 4! :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Plaats reactie