Vlotter
Vlotter
Gisteren een discussie gehad waarom de vlotter 2 drijvers heeft. We kwamen er alleen niet uit. 2 mogelijke opties:
2 drijvers geven voldoende drijfvermogen en zorgen zo voor de goede afstelling van de carb.
2 drijvers zorgen ervoor dat je in een bocht niet met een overstromende carb te maken krijgt.
Wie helpt? Ik heb namelijk 1 drijver van mijn vlotter afgehaald en ben benieuwd of dat heel veel invloed heeft.
Rutgerrrr
PS. bochten gaan tot nu toe goed... Maar hele scherpe en hele lange doordraaiers heb ik nog niet gehad...
2 drijvers geven voldoende drijfvermogen en zorgen zo voor de goede afstelling van de carb.
2 drijvers zorgen ervoor dat je in een bocht niet met een overstromende carb te maken krijgt.
Wie helpt? Ik heb namelijk 1 drijver van mijn vlotter afgehaald en ben benieuwd of dat heel veel invloed heeft.
Rutgerrrr
PS. bochten gaan tot nu toe goed... Maar hele scherpe en hele lange doordraaiers heb ik nog niet gehad...
hum hum
Zou het niet zijn vanwege het gemiddelde?
Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit maar kan me indenken dat twee vlotters telkens het gemiddelde niveau in de tank geven, ook als het brandstof oppervlak niet horizontaal is doordat je bijvoorbeeld door een bocht gaat.
(de ene vlotter zit dan hoger dan de andere, maar het gemiddelde is gelijk aan de horizontale toestand)
hopelijk is een beetje duidelijk wat ik bedoel...
Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit maar kan me indenken dat twee vlotters telkens het gemiddelde niveau in de tank geven, ook als het brandstof oppervlak niet horizontaal is doordat je bijvoorbeeld door een bocht gaat.
(de ene vlotter zit dan hoger dan de andere, maar het gemiddelde is gelijk aan de horizontale toestand)
hopelijk is een beetje duidelijk wat ik bedoel...
door het te vaak fout te hbben gedaan is mijn oplossing simpel
loop de carb/eend goed en is ie nog nooit open geweest. laat dit lekker zitten zo, maak alleen je filter schoon.
is de carb al wel eens open geweest kan je gaan twijfelen wat er allemaal aan gedaan is!
heb je alles afgesteld volgens de voorschriften ga dan pas kijken naar je carb, draai al je sproeiers er uit en spuit met de compressor alles mooi door, met een zachte haar borstel ff je sproeiers flossen.
loop de carb/eend goed en is ie nog nooit open geweest. laat dit lekker zitten zo, maak alleen je filter schoon.
is de carb al wel eens open geweest kan je gaan twijfelen wat er allemaal aan gedaan is!
heb je alles afgesteld volgens de voorschriften ga dan pas kijken naar je carb, draai al je sproeiers er uit en spuit met de compressor alles mooi door, met een zachte haar borstel ff je sproeiers flossen.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
je hebt 2 vlotters omdat anders de carb overstroomt in de bocht waarbij de vlotterkamer zonder vlotter lager staat als de andere vlotter.
En dan verzuipt de eend.
Kun je testen door de 2 vlotters extreem van elkaar te verbuigen.
En dan verzuipt de eend.
Kun je testen door de 2 vlotters extreem van elkaar te verbuigen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net