123 - magneetje los

Gesloten
Kees-Jan Smit
Beginner
Beginner

123 - magneetje los

Bericht door Kees-Jan Smit » ma 15 dec, 2003 12:32

Beste mensen,

Onlangs is op mijn verzoek bij garage 't Eendenest de 123-ontstekingsunit gedemonteerd om opnieuw afgesteld te worden. Ik had een klachten over een onregelmatige stationairloop en bij optrekken hield de motor soms in. Na demontage bleek dat de magneet van één van de twee magneetbusjes (die over je ding gaan waar voorheen de vervroegers zaten) had losgelaten. Dit euveltje was bij de garage al eens vaker geconstateerd en was uiteraard meteen verholpen met een druppie secondelijm.

Dus: hulde aan de scherpe blik van mijn garagist :shock: en doe je voordeel met dit bericht als jouw auto is voorzien van een 123 en je soortgelijke klachten hebt.

Verder niets dan lof over de 123-ontsteking want na montage en correct en dan bedoel ik dus écht correct (met interessant uitziende en bekabelde monitorkast en stroboscoop) afstellen rijdt de Charleston weer erg lekker.
:P

Groet!
Kees-Jan

Kees-Jan Smit
Beginner
Beginner

Bericht door Kees-Jan Smit » ma 15 dec, 2003 21:54

En voor de goede orde: ik heb het euveltje natuurlijk ook bij 123 gemeld opdat zij hun product kunnen optimaliseren. Dit is het antwoord wat ik kreeg. Blijkbaar is het al verholpen en heeft de huidige productie er geen last meer van.

123 schreef:
"Voor wat betreft die magneetjes: dat zijn heel speciale, gesinterde hoge temperatuur-types, en worden met een perspassing in een metalen busje geperst. Nu bleek dat sinterproces ertoe te leiden, dat e.e.a. niet zo maatvast was, waardoor die pers-passing ook weleens wat varieerde...

Inmiddels hebben we een nieuwe fabrikant voor de magneetjes, en daarmee geen problemen meer. Ook de behuizing is inmiddels vernikkeld, en ziet er dus veel mooier uit, ook als je na een jaar het product uit de auto
verwijderd."

Wel, dat weten we dus ook weer.

Gegroet!
Kees-Jan

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » wo 17 dec, 2003 15:20

heb ik ook gehad. Heb kosteloos 2 nieuwe magneetjes gekregen van 123.

Kees-Jan Smit
Beginner
Beginner

Bericht door Kees-Jan Smit » wo 17 dec, 2003 15:25

Nieuwnieuwnieuw! Ja da's mooi van 123. Bij mij was een druppie secondenlijm genoeg (zit nu wel voorgoed met me vingers aan 't stuur vast...) :mrgreen:

Gesloten