gaskabel stellen
gaskabel stellen
tijdje nie geweest.. excuus..
Maar simpele vraag, hoe stel ik mn gaskabel... Ding blijft erg los hangen, en ik wil weer rijden!, volgens mij doe ik iets heel simpels fout...
Maar simpele vraag, hoe stel ik mn gaskabel... Ding blijft erg los hangen, en ik wil weer rijden!, volgens mij doe ik iets heel simpels fout...
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
Je moet die kabel zo afstellen dat met je gaspedaal op de vloer de gasklep
helemaal open is.
Als de kabel te strak staat kan deze breken of de gasklep kan te ver doordraaien
waardoor je toch weer vermogens verlies hebt.
Zolang er niemand op het pedaal trapt hangt de kabel inderdaad erg los,
alleen het pedaaltje hangt er aan.
helemaal open is.
Als de kabel te strak staat kan deze breken of de gasklep kan te ver doordraaien
waardoor je toch weer vermogens verlies hebt.
Zolang er niemand op het pedaal trapt hangt de kabel inderdaad erg los,
alleen het pedaaltje hangt er aan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
heb de kabel bij bcc vandaan... tzal toch nie zo zijn dat de ^&^% de verkeerde hebben meegegeven. OK vraag van mij, hoelang is n 2cv kabel en hoelang n burton kabel... Mn vooroordelen over kitcars komen weer omhoog hoor... ohoh
Dan nog overr dat slappe. Nu is echt wel heel slap, nie eens in de buurt van strak, me pedaal lig op de grond....
Dan nog overr dat slappe. Nu is echt wel heel slap, nie eens in de buurt van strak, me pedaal lig op de grond....
hey
nu je krijgt je gaspedaal ook strak met burtonkabel hoor. Ik rij nu gewoon met een grote bocht die de kabel maakt. Je moet het sirklipje vooraan steken. en het zwarte buisje er langs achter door. ZOdanig dat het langs 2 kanten vast steekt.
anders zou het kunnen zijn dat jeje vere ben vergeten terug steken. Is een veer dat van je koelbehuizing naar je gasklepmechanisme gaat. Ongveer 10 cm lang deze trekt aan de andere kant van je kabel zogezegd.
Ik zou dit eerst eens na kijken.
robin
nu je krijgt je gaspedaal ook strak met burtonkabel hoor. Ik rij nu gewoon met een grote bocht die de kabel maakt. Je moet het sirklipje vooraan steken. en het zwarte buisje er langs achter door. ZOdanig dat het langs 2 kanten vast steekt.
anders zou het kunnen zijn dat jeje vere ben vergeten terug steken. Is een veer dat van je koelbehuizing naar je gasklepmechanisme gaat. Ongveer 10 cm lang deze trekt aan de andere kant van je kabel zogezegd.
Ik zou dit eerst eens na kijken.
robin
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
typisch gevalletje van hoe moeilijk kan het zijn.
Zoek eerst eens uit of je de goeie kabel hebt.
daarna controleren of deze luist bevestigd is.
Dat doe je via een foto of door te kijken naar een exemplaar wat wel werkt of er iemand bij te halen met verstand van zaken.
Via een forum uitzoeken of je gaskabel goed zit zonder foto is ongeveer even handig als een geluid diagnostiseren door het te beschrijven op een frum.
Zoek eerst eens uit of je de goeie kabel hebt.
daarna controleren of deze luist bevestigd is.
Dat doe je via een foto of door te kijken naar een exemplaar wat wel werkt of er iemand bij te halen met verstand van zaken.
Via een forum uitzoeken of je gaskabel goed zit zonder foto is ongeveer even handig als een geluid diagnostiseren door het te beschrijven op een frum.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
foto idd
Kijk normaliter zou ik dat ook doen, maar in mijn buurt is op dit moment geen voorbeeld... Dus fotos welkom, want dit soort erg simpele info staat in geen een vraagbaak... Wat ook weer raar is eigenlijk. T lukt me om comnplete eenden te herbouwen, blokken uit elkaar te draaien en in elkaar.. Maar ben nu al dagen aan t klooien met zo´n klein dingetje....
Kijk normaliter zou ik dat ook doen, maar in mijn buurt is op dit moment geen voorbeeld... Dus fotos welkom, want dit soort erg simpele info staat in geen een vraagbaak... Wat ook weer raar is eigenlijk. T lukt me om comnplete eenden te herbouwen, blokken uit elkaar te draaien en in elkaar.. Maar ben nu al dagen aan t klooien met zo´n klein dingetje....
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
als je nu eens wat fotootjes post van je eigen setup.
Met name van de afstellings mof en waar de hele handel door het schutbord gaat.
Met name van de afstellings mof en waar de hele handel door het schutbord gaat.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
- bartje2212
- Regelmatige poster