gaskabel stellen

etjen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: do 26 mei, 2005 14:40
Locatie: nederland

Bericht door etjen » vr 10 nov, 2006 09:33

okee..... :oops: :oops: :oops:

Deze jongen gaat n diep gat graven en zich daarin terugtrekken om zich nog dieper te schamen...

Je hebt dat stelding onder t luchtfilter... Nou uhh... Als je dat ijzere pinnetje/schuifje aan de verkeerde kant zet... Nou uhhh dan stelt ie natuurlijk nooit strak... Gottegot wat n lullig verhaal zeg... Maaja hebben jullie iets te vertellen, voor in de kroeg :wink:

Hij doet t in iig weer :? :roll:
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » di 21 nov, 2006 10:33

de lengte van de kabel maakt natuurlijk niks uit. Het gaat om het verschil tussen de binnenkabel en de mantel. Dat is het hele principe van een bowden-kabel. Dit is ook precie wat je stelt onder het luchtfilter (het zwarte buisje verlengt als het ware de mantel van de kabel)
Let goed op bij het stellen dat de gasklep helemaal open staat, maar ook minstens zo belangrijk: dat je pedaal dan ook op de vloer rust (en niet een paar mm. erboven zoals citroen voorschrijft.) Als je gaspedaal nog niet helemaal op de vloer rust wanneer je hem helemaal intrapt dan trek je met het gewicht van je voet/been aan het gasklepasje. Vooral gevaarlijk als je rechtervoet wat zwaarder is. De gasklepas verbuigt, het draaipunt gaat uistslijten en na een tijdje blijft je gas hangen, moet je de gasklepveer strakker zetten etc. =niet goed.

Gebruikersavatar
bartje2212
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 472
Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
Locatie: Zeist

Bericht door bartje2212 » di 21 nov, 2006 12:36

@ etjen:
ach, kan gebeuren toch? van dit soort dingen kun je alleen maar wijzer worden!
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)

Plaats reactie