-
chief away
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 28 sep, 2006 01:07
- Locatie: Temse BE
Bericht
door chief away » do 9 nov, 2006 00:38
Hallo
Heeft iemand van jullie dat ook? Bij vochtig weder rijdt mijn 2pktje niet zoals het hoort. Het houdt soms in, verliest power. Hij start uitstekend en de bougies, bougiekabels, puntjes zijn onlangs vernieuwd. De problemen beginnen altijd als het regent. In augustus problemen, in september en oktober niet en nu, in november begint het terug. Wie heeft er een oplossing?
Charleston 82
2cv6 Lagune Blue 81
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » do 9 nov, 2006 05:42
Zijn alle punten van de massa en de voedingskabel van de accu ed goed schoon. Je zou deze mogelijk nog met vaseline (meen ik) ofzo insmeren.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
Ramon
- Heavy user
- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » do 9 nov, 2006 09:26
meer/langer choken!! winterkap ervoor
-
Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Bericht
door Jeroen-citroen » do 9 nov, 2006 12:44
Punky schreef:Zijn alle punten van de massa en de voedingskabel van de accu ed goed schoon. Je zou deze mogelijk nog met vaseline (meen ik) ofzo insmeren.
Yep maar wel zuurvrije vaseline
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
Handjes
- Veelvuldig poster
- Berichten: 620
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52
Bericht
door Handjes » do 9 nov, 2006 14:06
Liggen de bougiekabels toevallig tegen het plaatwerk aan? Ze moeten overal vrij liggen, anders springt de vonk over bij vochtig weer.
La vie est belle.
-
bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » do 9 nov, 2006 15:22
stukje tuinslang om bougiekabels leggen: extra isolatie. wil nog wel eens helpen.
kabels die vuil en/of vochtig zijn, lekken snel naar metalen delen waar ze tegenaan liggen (koplampsteun)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
LoLa
- Gebruiker
- Berichten: 123
- Lid geworden op: ma 18 apr, 2005 13:57
- Locatie: Zwolle
Bericht
door LoLa » do 9 nov, 2006 16:43
Ik zou zeggen goed choken werkt bij me het best
LoLa: Wel van naam verandert maar niet minder Gek!
-
chief away
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 28 sep, 2006 01:07
- Locatie: Temse BE
Bericht
door chief away » do 9 nov, 2006 23:25
Als de motor warm staat en hij houdt in terwijl je aan het rijden bent, goed choken lijkt me dan niet de aangewezen oplossing. Ik zal die bougiekabels eens wat beter van de carrosserie vandaan houden en dat met die tuinslang eens proberen. Allemaal al bedankt voor jullie raadgevingen
Charleston 82
2cv6 Lagune Blue 81
-
Ramon
- Heavy user
- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » vr 10 nov, 2006 00:34
dat is normaal als ie koud is dat ie inhoud!
-
picard
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 13 aug, 2006 14:18
- Locatie: Haren
Bericht
door picard » vr 10 nov, 2006 18:59
mijn eend houdt ook in zowel bij warme als koude motor. Bij rijden met de choke open doet ie het goed. Ook ik heb de bougiekabels tegen het plaatwerk aanliggen. Ligt het daar dan wel aan??
Once a Duck, always a Duck
-
bartje2212
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: za 13 mei, 2006 14:57
- Locatie: Zeist
Bericht
door bartje2212 » vr 10 nov, 2006 19:57
hou voor de gein eens een schrovendraaier vlak bij de kabel en tegen een stuk metaal. bij mij zag je de vonk zo overspringen (rest van kabel moet dan wel vrij liggen). Ze kunnen dus wel degelijk lekken.
@picard:
zou dat niet aan de afstelling van je carb kunnen liggen dat ie met choke niet inhoud?(zowel warm als koud)
2cv6 van 1 april '83! (en da's geen grapje)
-
etjen
- Gebruiker
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do 26 mei, 2005 14:40
- Locatie: nederland
Bericht
door etjen » vr 10 nov, 2006 20:33
Wat perfect werkt is 2 roze rubbertjes van n beugelfles (os grolsch) over je bougiekabel schuiven. Deze zorgen dan voor afstand tussen spatbord en kabel.
stop de yuppieficatie van de 2cv! DIY
-
picard
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 13 aug, 2006 14:18
- Locatie: Haren
Bericht
door picard » za 11 nov, 2006 09:59
@bartje 2212: het zou dan inderdaad de carb. kunnen zijn. Ik zal het binnenkort navragen bij mijn eendengarage. Ik merk dat wanneer je steeds vol gas geeft na het schakelen, het ook beter gaat.
Toch zal ik ook iets om de bougiekabels gaan leggen.
Once a Duck, always a Duck
-
picard
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: zo 13 aug, 2006 14:18
- Locatie: Haren
Bericht
door picard » zo 12 nov, 2006 09:17
Gister de bougiekabels geisoleerd van de metalen delen (met behulp van een kunstof slangetje). Dit maakt geen verschil, dus het zal de carburateur wel zijn.
Once a Duck, always a Duck
-
Handjes
- Veelvuldig poster
- Berichten: 620
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52
Bericht
door Handjes » zo 12 nov, 2006 22:28
picard schreef:Gister de bougiekabels geisoleerd van de metalen delen (met behulp van een kunstof slangetje). Dit maakt geen verschil, dus het zal de carburateur wel zijn.
De bougiekabels kunnen ook gewoon oud zijn, dan functioneren ze ook voor geen meter met dit weer.
La vie est belle.