stank in auto
-
- Heavy user
stank in auto
hoi allemaal,
nu het wat kouder wordt heeft nestor het ineens wat moeilijk. starten moet echt met de volledige choke uit. het stink dan verschrikkelijk (en ik schaam me dood). de choke kan op zich snel (ca 5 sec.) weer terug naar half en na 2 minuten kan ie helemaal weer in. auto blijft wel stinken. ook/vooral als je een stuk flink hebt doorgereden (110km/h) en dan gas los laat voor bijv een stoplicht. niet te harden die meur. ik ga dr zelf ook helemaal naar ruiken. niet zo fris, maar ook niet zo gezond.
dat de gassen zoieso binnen komen is niet goed en hoewel ik het idee heb dat de uitlaat gasdicht is, ga ik dit spoedig controleren.
blijf ik echter met het probleem DAT ie zo stinkt. waarnaar stinkt ie dan? tja dat blijft lastig te omschrijven, maar ik heb het idee naar een onverbrand benzine/uitlaatgas mengsel. ik heb een soortgelijk geurtje ook wel bij echt oudere (typen) eenden/dyanes geroken.
nestor rookt niet echt. heel af en toe komt er wel eens een lichtgrijs pluimpje uiot bij het starten. dus ik denk niet direct aan klepseals. 123 maar iets later zetten? of zou het het mengsel zijn?
uiteraard is nestor goed onderhouden al mag ie over een a twee duizend km een beurtje gebruiken, maar dit heeft nog nooit grote speling op kleppen opgeleverd.
douwe
ps heeft iemand een strobo in de buurt van amsterdam te leen?
nu het wat kouder wordt heeft nestor het ineens wat moeilijk. starten moet echt met de volledige choke uit. het stink dan verschrikkelijk (en ik schaam me dood). de choke kan op zich snel (ca 5 sec.) weer terug naar half en na 2 minuten kan ie helemaal weer in. auto blijft wel stinken. ook/vooral als je een stuk flink hebt doorgereden (110km/h) en dan gas los laat voor bijv een stoplicht. niet te harden die meur. ik ga dr zelf ook helemaal naar ruiken. niet zo fris, maar ook niet zo gezond.
dat de gassen zoieso binnen komen is niet goed en hoewel ik het idee heb dat de uitlaat gasdicht is, ga ik dit spoedig controleren.
blijf ik echter met het probleem DAT ie zo stinkt. waarnaar stinkt ie dan? tja dat blijft lastig te omschrijven, maar ik heb het idee naar een onverbrand benzine/uitlaatgas mengsel. ik heb een soortgelijk geurtje ook wel bij echt oudere (typen) eenden/dyanes geroken.
nestor rookt niet echt. heel af en toe komt er wel eens een lichtgrijs pluimpje uiot bij het starten. dus ik denk niet direct aan klepseals. 123 maar iets later zetten? of zou het het mengsel zijn?
uiteraard is nestor goed onderhouden al mag ie over een a twee duizend km een beurtje gebruiken, maar dit heeft nog nooit grote speling op kleppen opgeleverd.
douwe
ps heeft iemand een strobo in de buurt van amsterdam te leen?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- André Post
- Heavy user
-
- Beginner
Koppel die buizen van de verwarming eens los. Het kan goed zijn dat de uitlaat die door de verwarmingselementen ergens een gaatje vertoond en dan komen die uitlaatgassen zo naar binnen, zelfs als de verwarming niet aanstaat. Als je die buizen loskoppelt en de stank is minder, dan weet je direct of het probleem daar zit of niet.
Charleston 82
2cv6 Lagune Blue 81
2cv6 Lagune Blue 81
- André Post
- Heavy user
Dat hoor je toch meestal wel?backfire schreef:Dus geen lekke uitlaatpakkingen of lekke uitlaat?
Bovendien zit dat iets buiten de koeltunnel en het lijkt mij dat het via de
verwarming naar binnen komt.
Ik kan je verzekeren dat bv een kleine olie lekkage al behoorlijk stinkt.
Lekke kachelpot zou kunnen, maar heb ik nog niet meegemaakt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
vooral als je een stuk flink hebt doorgereden (110km/h) en dan gas los laat voor bijv een stoplicht. niet te harden die meur. ik ga dr zelf ook helemaal naar ruiken. niet zo fris, maar ook niet zo gezond.
Het kan ook een Muizen nest zijn in je kagelpot.
Heb ik gehat vorig jaar..
Dat stinkt naar rook en gas..
Ik heb de kagel slangen in het schutbord dicht gestopt met ouwe sokken.
dan rij je wel de hele winter zonder kagel..
Dus hore gaas in je spatboord en vergeet ook je lucht filter niet.
Het kan ook een Muizen nest zijn in je kagelpot.
Heb ik gehat vorig jaar..
Dat stinkt naar rook en gas..
Ik heb de kagel slangen in het schutbord dicht gestopt met ouwe sokken.
dan rij je wel de hele winter zonder kagel..
Dus hore gaas in je spatboord en vergeet ook je lucht filter niet.
Ik haat Roest..!..
-
- Heavy user
gaan we eerdaags doen. ik had van de week al eens gekeken en een heel klein lekje gevonden bij de eerste klem van de kachelpot, precies bij de naad van de kachelpot. dit heb ik verholpen en het is een stuk minder, maar nog steeds aanwezig. ook heb ik de 123 gesteld met een stroboscoop en iets later gezet. ik zal de koppen eerdaags ook natrekken.Bullit schreef:cilinderkoppen eens natrekken?
douwe
-
- Heavy user
gewoon klepdeksel eraf en koppen natrekken in de volgorde zoals oa in de haynes staat? of eerst de hele kop loshalen en daarna weer monteren? gewoon natrekken toch? (eerst onder dan boven voor en dan boven achter meen ik)Bullit schreef:cilinderkoppen eens natrekken?
douwe - gaat vanavond maar weer eens naar de loods-
-
- Gebruiker
CO
kachelpotten zijn meestal de oorzaak van de stank in de auto, is een bekend 2cv probleem. WEr is ook maar een klein gaatje nodig voor ontzettende stank! Als dit het is, laat het dan snel maken want er komt ook CO (koolstofmono-oxide) in de auto beter bekend als kolendamp. Dit maakt je dromerig en daardoor onoplettend in het verkeer zonder dat je het door hebt!
Mijn oma in frabkrijk had het ook altijd maar daar reed je altijd met alles open en ach ja... dan valt het niet op.
groeten van Joao ik hoop dat je er wat aan hebt.
Mijn oma in frabkrijk had het ook altijd maar daar reed je altijd met alles open en ach ja... dan valt het niet op.
groeten van Joao ik hoop dat je er wat aan hebt.
Look! It's the old man from scene 24!