schavend geluid koppeling
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
schavend geluid koppeling
Bij het intrappen van de koppeling, hoor ik een schavend geluid koppeling werkt gewoon goed en schakelen gaat ook goed, bij loslaten van de koppeling is het geluid weg, Het is een dyane motor met schijven versnelling bak en zit in een AK 400
Als iemand een idee heeft van wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen hoor ik het graag
ps. ben volgende week voor 3 weken op vakantie met de eend dus als ik niet reageer ligt dat daaraan maar als jullie jullie ideeen hier nu neer zetten kan ik er na de vakantie gelijk aan beginnen.
bvd
Als iemand een idee heeft van wat het kan zijn en wat ik er aan kan doen hoor ik het graag
ps. ben volgende week voor 3 weken op vakantie met de eend dus als ik niet reageer ligt dat daaraan maar als jullie jullie ideeen hier nu neer zetten kan ik er na de vakantie gelijk aan beginnen.
bvd
Laatst gewijzigd door inmijneendje op ma 17 jul, 2006 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik heb dat ook. Bekijk de afstelling van de koppeling eens na.
Bij mij lijkt het of de koppeling wat slipt bij het intrappen. Rijdt er zo al jaren mee. Pas koppelingsplaat bekeken na de sloop van het oude blok en niks bijzonders gezien.
Maak me er dus niet zo druk over. Zolang de afstelling maar goed is.
Bij mij lijkt het of de koppeling wat slipt bij het intrappen. Rijdt er zo al jaren mee. Pas koppelingsplaat bekeken na de sloop van het oude blok en niks bijzonders gezien.
Maak me er dus niet zo druk over. Zolang de afstelling maar goed is.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
drukgroeplager??
kan me nou ff niet meer herrinneren hoe het toen bij mij was, of het toen piepte/kraakte en schuurde als ik m losliet of juist intrapte?
Ik heb er toen nog wel ff mee rondgereden, gebeurde op een klote moment, weinig tijd om er wat aan te doen. Dat lager heeft ook niet zo heel veel te verduren.
Greatnix Spookeend
kan me nou ff niet meer herrinneren hoe het toen bij mij was, of het toen piepte/kraakte en schuurde als ik m losliet of juist intrapte?
Ik heb er toen nog wel ff mee rondgereden, gebeurde op een klote moment, weinig tijd om er wat aan te doen. Dat lager heeft ook niet zo heel veel te verduren.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
kan ook goed het toplager zijn, heb ik gehad op vakantie een paar jaar geleden, heel veel herrie gaan maken als je de koppeling intrapt, dan kan het dus zo zijn dat het je top/ priseaslager is als het een zacht schrapend geluid is, is het waarschijnlijk je druklager: niet druk om maken, dat doen er veel meer!, anders de bak van je motor halen (of andersom) en dan je toplager smeren/ vervangen (is wel beter)
greetz Rusty
greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Contacteer:
als hetr druklagr is is het altijd als je de koppeling intrapt, als het toplager is is het als motor en bak toerental verschillen, dus als de bak in een versnellingstaat, de auto staat stil (bak ook dus) en de motor draait (met ingetrapte koppeling), dan kun je het geluid varieren door het motor toerental te varieeren.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
voor de revisie van mijn blok had ik dit ook
elke keer als ik de koppeling intrap hard schavend jankend geluid in schakelen gaat krakend in zijn versnelling!
bij het blok monteren heb ik het naaldlager/toplager scnhoongemaakt een hoop vet er in nieuw keeringetje. dit heeft het 40.000 uitgehouden
vanochtend was het zelfde probleem er weer!!! balen dus morgen het blok er uit, nieuw vet er in druklager ook gelijk maar vervangen want die is dus blijkbaar niet instaat om de klappen op te vangen.
elke keer als ik de koppeling intrap hard schavend jankend geluid in schakelen gaat krakend in zijn versnelling!
bij het blok monteren heb ik het naaldlager/toplager scnhoongemaakt een hoop vet er in nieuw keeringetje. dit heeft het 40.000 uitgehouden
vanochtend was het zelfde probleem er weer!!! balen dus morgen het blok er uit, nieuw vet er in druklager ook gelijk maar vervangen want die is dus blijkbaar niet instaat om de klappen op te vangen.
- bartje2212
- Regelmatige poster