Benzineleiding
Benzineleiding
Weet iemand hoe dik de rubberen benzineleiding moet zijn? Ik heb het over de korte rubberen stukjes die bijv. 2 stukken kunstof leiding verbinden of de kunstof leiding met de tank verbinden.
De oude leiding kan ik niet precies opmeten, maar ik denk dat het 4 of 5 mm moet zijn.
De oude leiding kan ik niet precies opmeten, maar ik denk dat het 4 of 5 mm moet zijn.
C'est la crème de la crème...
-
- Heavy user
Als je stukjes rubber bedoelt die je om de gewone benzineleiding heen schuift om 2 stukken benzineleiding met elkaar te verbinden, dan moet de inwendige diameter er van wel meer dan 4-5 mm zijn aangezien een M7 boutje goed te gebruiken is om een benzineleiding dicht te stoppen als je -bijvoorbeeld- iets aan je brandstofpomp moet doen.
(kwartiertje later...) Ik heb even gemeten, en de buitendiameter van mijn benzineleiding tussen tank en brandstofpomp is 7,2 mm. Mocht je van die 'verbindingsrubbers' willen kopen bij een doe-het-zelf-zaak ofzo, hou er dan rekening mee dat de binnendiameter er van iets kleiner dan 7,2 mm moet zijn, omdat de verbindingsrubbers anders niet goed op je leiding klemmen en alles weer uit elkaar schuift. Hoeveel kleiner de binnendiameter moet zijn hangt af van de rekbaarheid van je nieuwe verbindingsrubbers.
(kwartiertje later...) Ik heb even gemeten, en de buitendiameter van mijn benzineleiding tussen tank en brandstofpomp is 7,2 mm. Mocht je van die 'verbindingsrubbers' willen kopen bij een doe-het-zelf-zaak ofzo, hou er dan rekening mee dat de binnendiameter er van iets kleiner dan 7,2 mm moet zijn, omdat de verbindingsrubbers anders niet goed op je leiding klemmen en alles weer uit elkaar schuift. Hoeveel kleiner de binnendiameter moet zijn hangt af van de rekbaarheid van je nieuwe verbindingsrubbers.
Afblijven.
-
- Heavy user
Aha ...
Vindt je het heel erg als ik niet mijn benzineleiding los sloop om de binnendiameter op te meten?
Trouwens, als je de benzineleiding af wilt sluiten zodat je -bijvoorbeeld- aan de brandstofpomp kan sleutelen zonder dat je tank leeg loopt kan je er een M7 boutje in schroeven. Ik heb het zelf nooit geprobeerd (nooit nodig geweest), maar het schijnt te werken.
Vindt je het heel erg als ik niet mijn benzineleiding los sloop om de binnendiameter op te meten?

Trouwens, als je de benzineleiding af wilt sluiten zodat je -bijvoorbeeld- aan de brandstofpomp kan sleutelen zonder dat je tank leeg loopt kan je er een M7 boutje in schroeven. Ik heb het zelf nooit geprobeerd (nooit nodig geweest), maar het schijnt te werken.
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
benzineslang
De benzineslang is 6 mm inwendig, wij monteren in tegenstelling tot orgineel wel altijd slangklemmetjes.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Wanneer je de slangen van 6mm erop steekt en bevestigd met die klemmetjes zit alles ook goed vast hoor.
Heb ooit per ongeluk 7mm gemonteerd ook met klemmen, maar dat is niet zo'n succes. Hij lekte bij de aansluiting op de carb. Deze gaan er dus snel weer af!!! Voordat de zooi affikt.
Heb ooit per ongeluk 7mm gemonteerd ook met klemmen, maar dat is niet zo'n succes. Hij lekte bij de aansluiting op de carb. Deze gaan er dus snel weer af!!! Voordat de zooi affikt.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!