solderen aan je eend

Stel hier je vragen over lassen.
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 1 mar, 2006 22:40

dan staat stroom te hoog, maar ligt er aan of je die af kunt stellen. Ook proberen om met 0,6 mm draad te lassen en lage stroomstand.

zoals evan meld 1st oefenen op dunne plaatjes.

Eric Clemens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
Locatie: Vianen

Bericht door Eric Clemens » do 2 mar, 2006 11:31

backfire schreef:dan staat stroom te hoog, maar ligt er aan of je die af kunt stellen. Ook proberen om met 0,6 mm draad te lassen en lage stroomstand.

zoals evan meld 1st oefenen op dunne plaatjes.
Ik gebruik al 0,6 mm en de laagste stroomsterkte 28A geloof ik. Ik heb een cursus bij Rustbuster gevolgt (aanrader trouwens!!) en daar werd verteld dat kops inlassen van dun plaatwerk alleen voor ervaren lassers is weggelegd :wink:
Zij gaan helemaal voor proplassen met verzet. Wel natuurlijk extra goede roestbehandeling aangezien je dubbel plaatwerk krijgt. Bijv. vertinnen en proplasprimer gebruiken. Ik ga nog wel eens oefenen maar voorlopig hou ik het bij deze techniek.
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 2 mar, 2006 17:21

hoho ik heb ook met overlap (lees verzet) gelast, dan hoef je alleen naad te lassen. twee plaatjes tegen elkaar lassen is inderdaad een stuk lastiger, dan heb je inderdaad snel een gat er in. Maar op zich mag dat de pret niet drukken, die las je daarna gewoon weer rustig dicht en flexen maar die handel.

Eric Clemens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
Locatie: Vianen

Bericht door Eric Clemens » do 2 mar, 2006 17:37

backfire schreef:hoho ik heb ook met overlap (lees verzet) gelast
aha, dat verklaart een hoop. :D

Misschien ook een tip voor CitRoel :wink:
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » do 2 mar, 2006 17:43

Hmmm maar eens proberen...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Eric Clemens
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
Locatie: Vianen

Bericht door Eric Clemens » do 2 mar, 2006 17:53

ik doe het zo en kit het naadje af

Afbeelding

maar je kan natuurlijk ook het naadje dichtlassen zoals backfire
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » vr 3 mar, 2006 00:55

Zolang dat goed werk waarom niet ?

dichtlassen van de naad is mooier maar (goede) kit werkt ook best, zelf leg ik verschillende laspuntjes in de naad waarna ik m stukje voor stukje dichtlas. (dit zodat het plaatwerk niet teveel krom trekt, wat t al heel gauw doet)
Ami 8 break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 15 nov, 2006 13:26

Eric Clemens schreef:
backfire schreef:dan staat stroom te hoog, maar ligt er aan of je die af kunt stellen. Ook proberen om met 0,6 mm draad te lassen en lage stroomstand.

zoals evan meld 1st oefenen op dunne plaatjes.
Ik gebruik al 0,6 mm en de laagste stroomsterkte 28A geloof ik. Ik heb een cursus bij Rustbuster gevolgt (aanrader trouwens!!) en daar werd verteld dat kops inlassen van dun plaatwerk alleen voor ervaren lassers is weggelegd :wink:
cool! :D

douwe -blijkbaar ervaren-

ps klinkt cliche, maar oefening baart kunst
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie