solderen aan je eend
-
- Gebruiker
- Berichten: 78
- Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
- Locatie: Vianen
Ik gebruik al 0,6 mm en de laagste stroomsterkte 28A geloof ik. Ik heb een cursus bij Rustbuster gevolgt (aanrader trouwens!!) en daar werd verteld dat kops inlassen van dun plaatwerk alleen voor ervaren lassers is weggelegdbackfire schreef:dan staat stroom te hoog, maar ligt er aan of je die af kunt stellen. Ook proberen om met 0,6 mm draad te lassen en lage stroomstand.
zoals evan meld 1st oefenen op dunne plaatjes.
Zij gaan helemaal voor proplassen met verzet. Wel natuurlijk extra goede roestbehandeling aangezien je dubbel plaatwerk krijgt. Bijv. vertinnen en proplasprimer gebruiken. Ik ga nog wel eens oefenen maar voorlopig hou ik het bij deze techniek.
Zwarte 2cv6 Club '87 en Beige Dyane 6 '78
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
hoho ik heb ook met overlap (lees verzet) gelast, dan hoef je alleen naad te lassen. twee plaatjes tegen elkaar lassen is inderdaad een stuk lastiger, dan heb je inderdaad snel een gat er in. Maar op zich mag dat de pret niet drukken, die las je daarna gewoon weer rustig dicht en flexen maar die handel.
-
- Gebruiker
- Berichten: 78
- Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
- Locatie: Vianen
-
- Gebruiker
- Berichten: 78
- Lid geworden op: di 1 nov, 2005 16:28
- Locatie: Vianen
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
cool! :DEric Clemens schreef:Ik gebruik al 0,6 mm en de laagste stroomsterkte 28A geloof ik. Ik heb een cursus bij Rustbuster gevolgt (aanrader trouwens!!) en daar werd verteld dat kops inlassen van dun plaatwerk alleen voor ervaren lassers is weggelegd :wink:backfire schreef:dan staat stroom te hoog, maar ligt er aan of je die af kunt stellen. Ook proberen om met 0,6 mm draad te lassen en lage stroomstand.
zoals evan meld 1st oefenen op dunne plaatjes.
douwe -blijkbaar ervaren-
ps klinkt cliche, maar oefening baart kunst
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction