Belgische Dyane 1967
-
- De Forumbelg
Belgische Dyane 1967
Hallo,
na de woorden "ge meugt em emme" ben ik de trotse eigenaar van ons familiestuk (sinds '89): een Dyane AYA-AM (425cc Confort), de eerste maal ingeschreven op 8 November '67, één van de allereerste Dyanes gebouwd in ons Belgische Vorst!
Momenteel staat ze er wat knoeierig bij met een hoop polyester, plamuur en gerolde lak. Niet mijn stijl met andere woorden, ze moet zo goed mogelijk en origineel worden. Stijlen aan de achterdeuren, achterste binnenspatborden en hoogstwaarschijnlijk ook de kont (moet ik nog eens goed bekijken) moeten eruit voor een vers stukje metaal om dan in haar originele AC098 Blanc Everest te komen.
Foto's: http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/dyane.html
Zodra de restautie van start gaat zal ik dat hier allemaal heel netjes vermelden
Geweldig toch he!
na de woorden "ge meugt em emme" ben ik de trotse eigenaar van ons familiestuk (sinds '89): een Dyane AYA-AM (425cc Confort), de eerste maal ingeschreven op 8 November '67, één van de allereerste Dyanes gebouwd in ons Belgische Vorst!
Momenteel staat ze er wat knoeierig bij met een hoop polyester, plamuur en gerolde lak. Niet mijn stijl met andere woorden, ze moet zo goed mogelijk en origineel worden. Stijlen aan de achterdeuren, achterste binnenspatborden en hoogstwaarschijnlijk ook de kont (moet ik nog eens goed bekijken) moeten eruit voor een vers stukje metaal om dan in haar originele AC098 Blanc Everest te komen.
Foto's: http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/dyane.html
Zodra de restautie van start gaat zal ik dat hier allemaal heel netjes vermelden
Geweldig toch he!
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
Hoi Yannick,
Mooi man, leuke auto.
Ik heb alleen een vraagje, is het geen 602cc vroeg ami6 blok wat er in je auto ligt? Ik heb namelijk zo'n blok en wat ik op je fototje zie lijkt in alles op zo'n motor. En ik vind hem op de foto ook erg breed voor een 425.
In ieder geval succes met de restauratie
Groetjes Bart
Mooi man, leuke auto.
Ik heb alleen een vraagje, is het geen 602cc vroeg ami6 blok wat er in je auto ligt? Ik heb namelijk zo'n blok en wat ik op je fototje zie lijkt in alles op zo'n motor. En ik vind hem op de foto ook erg breed voor een 425.
In ieder geval succes met de restauratie
Groetjes Bart
-
- De Forumbelg
Neenee, met zekerheid een 425cc. De sterkste versie 425cc (enkel gebruikt in de eerste Dyanes en AZU's) die erg lijkt op de eerste Ami6 blokken ja. De carburateur is qua uiterlijk bijna niet te onderscheiden. Deze heeft de 18pk-koeltunnel met horizontale groeven vooraan. Dit blok heet AYA.M, soms heet het ook gewoon AYA, we zijn er nog niet uit wat het verschil is...
A79/0 (typebenaming)
Dyane 8/67-3/68 / AZU 8/67-8/72
7.75:1 compressie
Vermogen:
- 21 SAE pk
- 18 DIN pk
- 5450 rpm
Koppel:
- 29.6 NM
- 3500 rpm
Dynamo op spruitstuk
A79/0 (typebenaming)
Dyane 8/67-3/68 / AZU 8/67-8/72
7.75:1 compressie
Vermogen:
- 21 SAE pk
- 18 DIN pk
- 5450 rpm
Koppel:
- 29.6 NM
- 3500 rpm
Dynamo op spruitstuk
Hey tombolamaatje!!
Ik ben heel blij da de missie geslaagd is en ik ben er zeker van dat ge er nog heel veel plezier aan gaat beleven !!
Nen dikke proficiat van heel het gezin hier he
( Ge zie wa dat doet, als ge is naar mij luistert he )
Femke
Ik ben heel blij da de missie geslaagd is en ik ben er zeker van dat ge er nog heel veel plezier aan gaat beleven !!
Nen dikke proficiat van heel het gezin hier he
( Ge zie wa dat doet, als ge is naar mij luistert he )
Femke
2CV6 Charleston 1987
2CV6 Spécial 1986
983 Ami3 Brk - de andere helft van de 1966 Ami6 Break
2CV6 Spécial 1986
983 Ami3 Brk - de andere helft van de 1966 Ami6 Break
-
- De Forumbelg
Pa heeft er goed over nagedacht, hij heeft ze al sinds '89 en er nog nooit mee gereden. Hij besefte nu ook wel dat hij eigenlijk geen tijd heeft voor 2 A-types. Ik kijk al naar die auto van in mijn wieg, altijd stiekem mijn droomauto geweest, dus ja...zodoende heb ik een mooi, vervroegd kerstkadootje
Femke, ik ga dat meer doen, die raad opvolgen! En jawel, den tombola was toch geslaagd dankzij ons
Femke, ik ga dat meer doen, die raad opvolgen! En jawel, den tombola was toch geslaagd dankzij ons
-
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Yannick,
Nu je vader blijkbaar een bijzonder goede bui heeft, waarom vraag je hem niet eens een lening?
Zo marginaal veel kosten zijn toch niet aan die auto??
Wat dan ook, alleszins proficiat met je eerste auto (veronderstel ik). Nooit verkopen zou ik zo zeggen.... (allé ja, tenzij ik interesse zou hebben natuurlijk ).
Stijn
Nu je vader blijkbaar een bijzonder goede bui heeft, waarom vraag je hem niet eens een lening?
Zo marginaal veel kosten zijn toch niet aan die auto??
Wat dan ook, alleszins proficiat met je eerste auto (veronderstel ik). Nooit verkopen zou ik zo zeggen.... (allé ja, tenzij ik interesse zou hebben natuurlijk ).
Stijn
een eend = een geit