eend importeren
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
eend importeren
Even een vraagje over het importeren.
Ik las op de website van de RDW dat wanneer je een historisch voertuig wilt gaan importeren, dus in dit geval een eend uit Frankrijk, dan is het niet noodzakelijk om alle papieren erbij te hebben, als maar aangetoond kan worden dat de auto origineel is.
Zijn er nog forumleden die er ervaring mee hebben?
groeten Niko
Ik las op de website van de RDW dat wanneer je een historisch voertuig wilt gaan importeren, dus in dit geval een eend uit Frankrijk, dan is het niet noodzakelijk om alle papieren erbij te hebben, als maar aangetoond kan worden dat de auto origineel is.
Zijn er nog forumleden die er ervaring mee hebben?
groeten Niko
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Nou ik ben net weer terug uit Frankrijk. In een waar Paradijs geweest daar. foto's volgen nog.
Ik ga geen eend importeren. De eenden die er stonden waren allemaal zoals ik verwacht had slecht. een aantal zijn nog te redden.
Ik zal er nog een apart topic voor openen. Feit is, er liggen heel wat sloopeenden, 2x GS, 1x Ami8, 1x 2CV 1968 (voor onderdelen), 1x 2CV 1970 ter restauratie (is nog te doen), deze zijn allen zonder kenteken helaas.
De ami8 is ook nog te restaureren.
Dan staat er nog droog opgeslagen een 1983-er CX2.0, met kenteken!
En er zijn nog een 2tal HY's te koop, misschien zelfs nog wel meer. 1 van die HY's ben ik aan het overwegen op het moment.
Buiten al deze auto's staan er nog zo'n 20 slopers, al dan niet overwoekert door struiken. Een aantal auto's op de foto's zijn al besproken, maar het geeft wel een goed beeld weer straks.
En er zijn heel erg veel onderdelen voor HY, AMI, 2CV van alle bouwjaren, en dan bedoel ik heel veel!
Stoelen, banken, deuren, spatborden, interieuren, motoren bakken etc etc etc...
Dit is ook allemaal te koop, want het moet weg in de loop van het jaar. Ik ga zelf in het voorjaar terug met aanhanger, maar zoals ik eerder al zei, ik open hier nog even een apart topic voor, mocht er interesse zijn voor wat zaken dan kan ik het een en ander regelen.
Ik heb wat goede afspraken gemaakt daar ter plaatse
Ik ga geen eend importeren. De eenden die er stonden waren allemaal zoals ik verwacht had slecht. een aantal zijn nog te redden.
Ik zal er nog een apart topic voor openen. Feit is, er liggen heel wat sloopeenden, 2x GS, 1x Ami8, 1x 2CV 1968 (voor onderdelen), 1x 2CV 1970 ter restauratie (is nog te doen), deze zijn allen zonder kenteken helaas.
De ami8 is ook nog te restaureren.
Dan staat er nog droog opgeslagen een 1983-er CX2.0, met kenteken!
En er zijn nog een 2tal HY's te koop, misschien zelfs nog wel meer. 1 van die HY's ben ik aan het overwegen op het moment.
Buiten al deze auto's staan er nog zo'n 20 slopers, al dan niet overwoekert door struiken. Een aantal auto's op de foto's zijn al besproken, maar het geeft wel een goed beeld weer straks.
En er zijn heel erg veel onderdelen voor HY, AMI, 2CV van alle bouwjaren, en dan bedoel ik heel veel!
Stoelen, banken, deuren, spatborden, interieuren, motoren bakken etc etc etc...
Dit is ook allemaal te koop, want het moet weg in de loop van het jaar. Ik ga zelf in het voorjaar terug met aanhanger, maar zoals ik eerder al zei, ik open hier nog even een apart topic voor, mocht er interesse zijn voor wat zaken dan kan ik het een en ander regelen.
Ik heb wat goede afspraken gemaakt daar ter plaatse

-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Zou kunnen, als je net zoveel ruimte hebt als hem 
Het is een engelsman die woont al 20 jaar in Normandie, heeft daar een boerderij en deze wordt verkocht omdat hij met pensioen gaat en terug gaan naar engeland met z'n vrouw.
We praten hier over denk ik zo'n 20 auto's, plus 4 a 5 schuren waar links en rechts onderdelen liggen, teveel om allemaal over te nemen of te transporteren naar NL. en de boerderij is me te duur helaas, anders had ik veel van hem over kunnen nemen, dat had hij zelfs graag gehad

Het is een engelsman die woont al 20 jaar in Normandie, heeft daar een boerderij en deze wordt verkocht omdat hij met pensioen gaat en terug gaan naar engeland met z'n vrouw.
We praten hier over denk ik zo'n 20 auto's, plus 4 a 5 schuren waar links en rechts onderdelen liggen, teveel om allemaal over te nemen of te transporteren naar NL. en de boerderij is me te duur helaas, anders had ik veel van hem over kunnen nemen, dat had hij zelfs graag gehad

- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Ook ik zit met het importeren van een Eend. Het is een 2cv6 Club van '86 uit Duitsland. Hij is op de voorstoelen of bank en achterbank na zo goed als compleet. Chassis is goed, koets heeft werk. Motor(type S6) en bak goed. Dak ook. Sleutels compleet. Wat is jullie mening?






Het probleem is dat de papieren ontbreken en kenteken ontbreekt. Is daar iets mee te doen om hem te importeren? De auto is nog helemaal origineel.
Het probleem is dat de papieren ontbreken en kenteken ontbreekt. Is daar iets mee te doen om hem te importeren? De auto is nog helemaal origineel.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
Als het chassisnummer te lezen is en er een typeplaatje in de motorruimte zit dat klopt met de overige gegevens is importeren geen probleem. Originaliteit is wel een enorme pré. De RDWers die ik tegen ben gekomen hebben best veel verstand van heel veel typen en de eend kennen de meesten op hun duimpje.BasvanEerden schreef:Het probleem is dat de papieren ontbreken en kenteken ontbreekt. Is daar iets mee te doen om hem te importeren? De auto is nog helemaal origineel.
Geen probleem dus.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
Dat hangt natuurlijk van de totale prijs af, dus wanneer je de auto voor je deur hebt staan.Wat is jullie mening?
Zo op het oog zeker niet een verkeerde 2cv.
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
In die staat zoals jij het beschrijft en voor die prijs => Ophalen!
Jeroen
Jeroen
Ami6 Grand Confort 11/1967 73-27-EP
www.citroenami6.nl
www.citroenami6.nl