mijn eerste keer niet starten...koud, vocht en andere dingen

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » do 30 nov, 2006 19:57

backfire schreef:
Wat mij het meeste opviel was dat hij bij loslaten van startknop meestal aansloeg op het moment dat ik stopte met starten.
dan blijft er dus niet genoeg spanning over voor je ontsteking. Kan liggen aan grote weerstand zoals in je contactrol idd, maar wellicht is je startmotor versleten en soupeert deze alle stroom op.

overigens als na na enkele pogingen je eend nog steeds niet start is ie waarschijnlijk al verzopen. Trap het gas dan in tot op de vloer en laat het niet meer los tot de motor loopt. Bij iedere beweging van het gaspedaal wordt er benzine in het spruitstuk gespoten!

B.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 30 nov, 2006 20:20

heb nog nooit verzopen eend gehad, doorstarten doet hij ook gewoon en slaat dan ook aan, geen probleem, maar ik probeerde duidelijk te maken dat als je korte start doet hij sneller aanslaat dan bij doorstarten. Zo zul je merken dat als je motor goed afgestelt is deze met de slinger sneller start dan met de startmotor. Dit is bij mijn 2cv4 geweest mijn 2cv6, mijn honda cb250 en honda cb400. Allemaal voortuigen uitgerust met een primair startsysteem (lees startmotor=secundair startsysteem)

Overigens startmotor is gereviseerd, nieuwe accu 570A startstroom versie van Varta. Maar kan ook liggen aan zelfgemaakt startsysteem ;)

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » do 30 nov, 2006 21:54

wat een leuk topic! ofwel iedere eend is weer anders :lol:

je kunt er geen klap van op aan :wink: leer je eendje kennen is het advies,!
mijn oude eend krijg ik altijd aan!!!, hoe kan dat dan dat m'n vriendin, m'n pa ,m'n moe en andere omstanders dat ding nooit aan de praat krijgn :lol: :?:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » do 30 nov, 2006 23:01

ik doe altijd eerst het contact aan dan de raampjes even van het condens ontdoen(word de bobine beetje opgewarmt) dan trek ik de choke half uit en start ik zonder aan het gaspedaal te komen en start in 1 keer dan geef ik wat gas dat ie blijft lopen dan krul ik ff een shaggie(1,5 min) dat werkt perfect

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 1 dec, 2006 10:34

backfire schreef:Wat mij het meeste opviel was dat hij bij loslaten van startknop meestal aansloeg op het moment dat ik stopte met starten.
mooi is dat hè, had ik met de hy uit 1949. als je dat niet weet blijf je doorstarten, nu was het starten, loslaten en lopen. startmotor trek dan inderdaad teveel stroom, er blijft te weinig over om een behoorlijke vonk te maken. daarom gaat aanslingeren goed, alle stroom gaat naar de bobine voor de vonk.

na redelijk wat eendjes kan ik zeggen dat elke eend anders start, behalve als ze electronische ontsteking hebben, dan is het klik, en lopen (als ook je bougiekabels en bougies ok zijn).

daarom dacht ik ook dat de rooie, niet zo mooie eend ook 123 ignition had, want klik, en lopen, maar nee, gewoon de ouderwetse puntjes.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

MobyDuck
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 21:36
Locatie: Houten

Bericht door MobyDuck » vr 1 dec, 2006 10:39

En nu we het toch over vochtig en koud weer hebben. Als ze dan eindelijk aanslaat moet ze ook snel op temperatuur komen. Dus vergeet de grillhoes niet! :idea:
Citroën 2cv S6 1987
Citroén Xantia Break 2.0 Turbo C.T. 1996
Aermacchi Ala d-Oro racer 1965
Aermacchi replica met kenteken 1972

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 1 dec, 2006 10:48

Zeker nu in deze vochtige tijd,zorg ervoor dat je bougiekabels nergens tegen massa kunnen komen.Koop nieuwe en verpakt ze in een waterslang
en isoleer de uiteinden.Dat scheelt bij een eend een slok op een borrel

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 756
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Maaikie » vr 1 dec, 2006 13:32

dankje Gerard...ik zal het gaan doorgeven..ben zelf niet zo van het knutselen....in de zin van: beter doe ik het niet...:lol:

grillhoes, MobyDuck...bedoel je toch gewoon het winterkapje mee....? Dat zit er al op,..kan met dit weer wel heen en weer blijven rennen...dan weer koud, dan weer warm...dus nu zit het kapske erop en blijft zitten totdat de zon weer gaat schijnen....:)
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Gebruikersavatar
Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52

Bericht door Handjes » vr 1 dec, 2006 19:31

Maaikie schreef:dankje Gerard...ik zal het gaan doorgeven..ben zelf niet zo van het knutselen....in de zin van: beter doe ik het niet...:lol:

grillhoes, MobyDuck...bedoel je toch gewoon het winterkapje mee....? Dat zit er al op,..kan met dit weer wel heen en weer blijven rennen...dan weer koud, dan weer warm...dus nu zit het kapske erop en blijft zitten totdat de zon weer gaat schijnen....:)
En als die dan nog een keer niet aanslaat, rijd je maar hierheen. Oh nee, dat kan dan niet :P .

Winterhoesje kun je er op laten zitten als de temp ongeveer onder de 15 graden. Ik rijd er zelfs met 18 graden nog wel mee (korte stukjes).
La vie est belle.

Rik
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 31 jul, 2005 21:07
Locatie: Sleeuwijk
Contacteer:

Bericht door Rik » vr 1 dec, 2006 19:48

supercees schreef:
backfire schreef:Wat mij het meeste opviel was dat hij bij loslaten van startknop meestal aansloeg op het moment dat ik stopte met starten.
na redelijk wat eendjes kan ik zeggen dat elke eend anders start, behalve als ze electronische ontsteking hebben, dan is het klik, en lopen (als ook je bougiekabels en bougies ok zijn).
Dat met die elektronische ontsteking is bij mij toch duidelijk niet het geval....wat klopt er niet? staat mn ontsteking niet goed op tijd dan? als ie eenmaal loopt en op temperatuur is dan loopt ie verder netjes rustig?

Misschien mn bougiekabels eens vervangen, die zijn nu een jaartje of 5 denk ik, waarvan 4 jaar niet gebruikt

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 2 dec, 2006 14:03

ja dan zou ik wel ff nieuwe kopen ja

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 756
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Maaikie » za 2 dec, 2006 22:53

En als die dan nog een keer niet aanslaat, rijd je maar hierheen. Oh nee, dat kan dan niet Razz
dan hang ik haar gewoon achter mijn fiets....haha...rijswijk is just around the corner...:lol:

Gisteren geprobeerd te starten zonder choke en dat ging verbazingwekkend goed....ze sloeg wel 10 keer af...maar....ik had wel meteen piep zeg maar....dus die tip werkte...toen mijn choke aangetrokken en even flink stationair laten draaien....morgen even een ritje naar Almere om iets op te halen voor de motor van mijn lief, dus kan ik ook lekker even scheuren...:)
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » zo 3 dec, 2006 10:16

morgen even een ritje naar Almere om iets op te halen voor de motor van mijn lief, dus kan ik ook lekker even scheuren...:)
Wie weet zie ik je nog wel rijden ook met wolkje :D
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » zo 3 dec, 2006 12:30

Gerard Maas schreef:Zeker nu in deze vochtige tijd,zorg ervoor dat je bougiekabels nergens tegen massa kunnen komen.Koop nieuwe en verpakt ze in een waterslang
en isoleer de uiteinden.Dat scheelt bij een eend een slok op een borrel
goeie tip !

alleen hoe kan ik voorkomen dat ie massa maakt?
in princiepe zit er dik rubber om de kabels toch? bij mij loopt ie (zoals volgensmij elke eend) langs de koplamp beugel, die wel vaak vochtig is ja! moet ik daar dan even een buisje om de kabel doen?
want het lijkt me dat dat vocht het probleem is dus :roll:
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » zo 3 dec, 2006 12:39

Zoals eerder in dit topic gezegd schijnt een stukkie tuinslang het gewenste resultaat te geven :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie