Het ging hier ook oorspronkelijk niet over het verbranden van je handen (heb je mij ook nooit horen beweren trouwens), maar over het smelten van de silicone slangen van Autostyle.
En deze smelten dus door de hitte die de carb krijgt na lange stukken snelweg. Zo'n stukje pijp zoals T. voorsteld, lijkt mij hiervoor geen oplossing.
Ik heb helaas geen foto's meer van de overblijfselen, maar die slang scheurt/smelt net boven de carb. Wordt zeg maar door de slangenklem kapot gesneden en op de carb komt een olieachtige substantie die uit de silicone komt. Waardeloze silicone dus om hiervoor te gebruiken.
De enigste goede oplossing is een betere kwaliteit silicone slang aan zien te komen die wel tegen deze warmtes kan.
En over Autostyle, deze verkopen met name spul van niet al te hoge kwaliteit hoor. Ik vraag me af hoeveel (serieuze) tuners er daadwerkelijk spullen van Autostyle gebruiken. De zaak waar ik die betere kwaliteit slang heeft geleverd zat me wat vreemd aan te kijken toen ik over Autostyle begon en gaf meteen aan dat het vaak waardeloze zooi is.
Veronica's grote beurt kan er dan wel zeer tevreden over zijn, maar voor endurance rally's in de Sahara wil je toch beter spul lijkt me.