PO / Sahara luchtfilter

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » vr 1 dec, 2006 23:48

Punky schreef:Het ging hier ook oorspronkelijk niet over het verbranden van je handen (heb je mij ook nooit horen beweren trouwens), maar over het smelten van de silicone slangen van Autostyle.

En deze smelten dus door de hitte die de carb krijgt na lange stukken snelweg. Zo'n stukje pijp zoals T. voorsteld, lijkt mij hiervoor geen oplossing.

Ik heb helaas geen foto's meer van de overblijfselen, maar die slang scheurt/smelt net boven de carb. Wordt zeg maar door de slangenklem kapot gesneden en op de carb komt een olieachtige substantie die uit de silicone komt. Waardeloze silicone dus om hiervoor te gebruiken.

De enigste goede oplossing is een betere kwaliteit silicone slang aan zien te komen die wel tegen deze warmtes kan.
Handen verbranden was een "figure of speech". Wilde alleen maar aangeven dat het niet zo ontzettend heet word. Elke standaard slangeklem snijd door rubber. Daarom zijn er speciale voor. Wat niet wegneemt dat slechte slang door de warmte in de motorruimte zowiezo kapotgaan.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » vr 1 dec, 2006 23:48

Nee dat heb je ook niet gezegd hoor, maar ik dacht: als zo'n ding zo warm moet worden brand je je handen r toch ook aan? Maar die pijpen hierboven zijn van metaal, en daarna komt pas zo'n plastic slang. Maarja ik weet er het fijne niet van, mijn oorspronkelijke inbreng waren gewoon die buizen van Autostyle, k dacht dat dat misschien uitkomst zou bieden.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie