Jemig, ook van GS-en ben je goed op de hoogte!CitroenAZU schreef:Is al diverse malen gedaan...
2cv in Parijs Dakar
filmpje:
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/ ... lng0.shtml
op deze pagina en dan het onderste filmpje
http://www.eurosport.com/home/pages/v4/ ... lng0.shtml
op deze pagina en dan het onderste filmpje
toet toet
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Ik lees net dat de 2cv wel degelijk Dakar heeft gehaald, al was dat op alleen de voorste motor. Alleen was het buiten mededinging vanwege het te laat in het bivak komen die etappe toen ze problemen hadden met de koppeling.
zie hier:
j'ai recu ca dans ma boite mail d'un ami.(mr Moquin du c...... club):
J'ai eu Georges Marquès hier soir au téléphone, en direct du Lac Rose.
Bip Bip, son pilote et son copilote sont bien arrivés à Dakar.
Bi Bip a perdu un moteur dans l'aventure, mais elle a tout de même tenu
le coup.
En premier lieu, la 2cv a eu des problèmes d'embrayage lors de la
dernière étape du Maroc. Elle a dû effectuer plus de 300 km en 2ème,
voire 3ème quand tout allait au mieux. Toutefois, elle est arrivée dans
les temps au bivouac, pour pouvoir reprendre la course le lendemain.
Ce fameux lendemain, 1er jour de Mauritanie et de dunes. C'est là que
tout s'est gâté. Une culasse du moteur arrière s'est fendue. Impossible
de réparer. Il a fallu faire l'étape avec un moteur, et...à peine 40 cv.
Dunes, dunes et re-dunes, 10 mètres, sortir les plaques, avance de 10
mètres, être tanké, ressortir les plaques.
Résultat: 23 heures pour se sortir de cette galère (rappelez-vous il
s'agit de la fameuse étape où de nombreux concurrents ont abandonné dans
les dunes). Suite à ces 23 heures, la 2cv est arrivée hors temps, et a
été déclarée hors course.
De ce fait, Georges a décidé de "zapper" la boucle d'Atar afin de
rejoindre le bivouac et le camion qui transportait ses pièces de rechange.
Peine perdue, le moteur est fichu. Tant pis, Bi Bip ira à Dakar quand
même avec son unique moteur avant.
Dimanche 16 janvier, arrivée à Dakar, hors course mais tout de même
présente. Le spilotes sont très fatigués, mais décidés à repartir dans
deux ans, afin de se laisser le temps de préparer une "super 2cv" et
mettre toutes les chances de leur côté.
Ils remercient tous ceux qui les ont soutenus durant cette aventure.
A notre tour de les remercier pour ce qu'ils nous ont fait vivre, et
pour nous avoir également fait vivre "leur" Dakar.
zie hier:
j'ai recu ca dans ma boite mail d'un ami.(mr Moquin du c...... club):
J'ai eu Georges Marquès hier soir au téléphone, en direct du Lac Rose.
Bip Bip, son pilote et son copilote sont bien arrivés à Dakar.
Bi Bip a perdu un moteur dans l'aventure, mais elle a tout de même tenu
le coup.
En premier lieu, la 2cv a eu des problèmes d'embrayage lors de la
dernière étape du Maroc. Elle a dû effectuer plus de 300 km en 2ème,
voire 3ème quand tout allait au mieux. Toutefois, elle est arrivée dans
les temps au bivouac, pour pouvoir reprendre la course le lendemain.
Ce fameux lendemain, 1er jour de Mauritanie et de dunes. C'est là que
tout s'est gâté. Une culasse du moteur arrière s'est fendue. Impossible
de réparer. Il a fallu faire l'étape avec un moteur, et...à peine 40 cv.
Dunes, dunes et re-dunes, 10 mètres, sortir les plaques, avance de 10
mètres, être tanké, ressortir les plaques.
Résultat: 23 heures pour se sortir de cette galère (rappelez-vous il
s'agit de la fameuse étape où de nombreux concurrents ont abandonné dans
les dunes). Suite à ces 23 heures, la 2cv est arrivée hors temps, et a
été déclarée hors course.
De ce fait, Georges a décidé de "zapper" la boucle d'Atar afin de
rejoindre le bivouac et le camion qui transportait ses pièces de rechange.
Peine perdue, le moteur est fichu. Tant pis, Bi Bip ira à Dakar quand
même avec son unique moteur avant.
Dimanche 16 janvier, arrivée à Dakar, hors course mais tout de même
présente. Le spilotes sont très fatigués, mais décidés à repartir dans
deux ans, afin de se laisser le temps de préparer une "super 2cv" et
mettre toutes les chances de leur côté.
Ils remercient tous ceux qui les ont soutenus durant cette aventure.
A notre tour de les remercier pour ce qu'ils nous ont fait vivre, et
pour nous avoir également fait vivre "leur" Dakar.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Vertaling met mijn beperkt schoolfrans:Lelijke Eend schreef:Kan iemand dat Frans voor mij vertalen ? Het had namelijk net zo goed Chinees kunnen zijn (komt omdat m'n Frans zo slecht is).
Gisterenavond heb ik Georges Marques aan de lijn gehad, rechtstreeks uit Lac Rose.
BipBip, zijn chauffeur en co-chauffeur zijn goed aangekomen in Dakar
BiBip heeft een motor verloren tijdens het avontuur maar is er toch in geslaagd.
Om te beginnen, de 2cv heeft problemen gehad met de koppeling vanaf de derde etape in Marroko. Hij heeft meer dan 300km in 2e of 3e moeten rijden. Desalnietemin is hij op tijd binnengekomen om de volgende dag te kunnen starten.
De fameuze volgende dag... 1e dag in Mauretanie en in de duinen. Daar is is het misgelopen. Een cilinderkop van de achterste moter heeft het begeven. Onmogelijk te repareren. Hij is er in geslaagd de etape verder te zetten met 1 moteur en... bijgevolg 40pk.
Duinen, duinen en nog eens duinen, 10 meter rijden, zandplaten uithalen, 10 meter rijden, vast, opnieuw zandplaten uithalen...
Resultaat: 23 uur om deze etape te rijden(denk eraan dat dit de fameuze etape is waar vele concurrenten zijn achtergelaten in de woestijn). Door deze 23 uur is de 2cv buiten tijd aangekomen en buiten wedstrijd verklaart.
Goerge heeft hierdoor besloten om de lus naar Atar af te snijden om vervolgens het bivak, en de camion met onderdelen, weer te vervoegen.
De motor was hopeloos verloren. En toch heeft BiBip Dakar gehaald, enkel met een moteur voorin
Zondag 16 januari, aankomst Dakar, buiten koers maar toch aanwezig.
De piloten zijn uitgeput maar besluiten toch on weer deel te nemen: over 2 jaar, dit geeft hun de tijd om een "super 2cv" klaar te maken en de kansen terug aan hun kant te hebben.
Ze bedanken iedereen die hun gesteund heeft in dit avontuur.
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Une culasse du moteur arrière s'est fendue. ImpossibleLelijke Eend schreef:Hartstikke bedankt voor de vertaling ! Dit is goed te begrijpen
En leuk om te lezen natuurlijk.
Ik vraag me aleen af hoe je een cylinderkop kapot kan rijden. Is die er af geknald ofzo ? Of dichten de kleppen om 1 of andere reden niet goed meer af ?
de réparer.
Ik ben niet helemaal zeker wat dat wil zeggen. Ik vermoed verbogen kleppen...
-
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: wo 29 nov, 2006 18:05
- Locatie: Kampen, Nederland
Even een schopje van dit draadje... ze doen dit jaar dus weer mee.
http://www.youtube.com/watch?v=4wH-hbY1VCI
http://www.youtube.com/watch?v=4wH-hbY1VCI
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: wo 29 nov, 2006 18:05
- Locatie: Kampen, Nederland
Trouwens... hier nog een filmpje... kan je ook een beetje de opbouw zien...
http://www.youtube.com/watch?v=FbOp9QQwzxI
Ik vind Dakar altijd helemaal te gek. Geen gladde Formule 1 jongens, maar meer het echte ruige werk. Normaliter ben ik altijd Mitsubishi fan, maar de 2CV mag nu ook mijn steun genieten.
http://www.youtube.com/watch?v=FbOp9QQwzxI
Ik vind Dakar altijd helemaal te gek. Geen gladde Formule 1 jongens, maar meer het echte ruige werk. Normaliter ben ik altijd Mitsubishi fan, maar de 2CV mag nu ook mijn steun genieten.