ik heb nog maar pas een andere blokje in mijn 2cv6 geplaatst en ik had rook binnen via de rechter verwarming. Eerst dacht ik aan een lekke kachelpot, maar die is ok. Bij nader inzien kwam de rook van tussen de cilinder en de cilinderkop en blaast zo via die rubberenommanteling in de verwarming.
Ik heb die kop erafgedaan en er zit daar geen dichting tussen. De cilinder schuift gewoon enkele mm in de kop. Mijn vraag is nu hoe kan ik die kop terug monteren zodat hij dicht is.
Zou het niet gemakkelijkst zijn een andere cilinder met kop te plaatsen?
greets patex
rook van tussen cilinder en cilinderkop
er hoort daar ook geen pakking, het aluminium is zacht genoeg om goed af te dichten, MITS alle pasvlakken vrij van groeven zijn en niet krom getrokken. Wellicht kun je de kop met wat kleppenslijppasta op de cilinder proberen in te slijpen, dan kun je ook meteen zijn of ze elkaar niet goed raken indien een pasvlak krom is. In dat geval moet je de kop laten vlakken.
Was de kop wel met het juiste moment aangetrokken?
B
B
de kop was goed angetrokken. Ik ga dat eens proberen met zo'n rodeerpasta.Bullit schreef:er hoort daar ook geen pakking, het aluminium is zacht genoeg om goed af te dichten, MITS alle pasvlakken vrij van groeven zijn en niet krom getrokken. Wellicht kun je de kop met wat kleppenslijppasta op de cilinder proberen in te slijpen, dan kun je ook meteen zijn of ze elkaar niet goed raken indien een pasvlak krom is. In dat geval moet je de kop laten vlakken.
B
thx