werkt perfect!Jeroen-citroen schreef:Zoals eerder in dit topic gezegd schijnt een stukkie tuinslang het gewenste resultaat te geven
mijn eerste keer niet starten...koud, vocht en andere dingen
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dus gewoon simpel om de bougie kabels heen
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
Klopt, maar de kabels worden toch wel wat ouder gedurende de jaren. De isolerende werking vermindert dan sterk. Ontstekingsonderdelen (verdeelkap, bougiekabels, etc.) inspuiten met een spuitbusje startspray helpt wel eenmalig, maar daarmee creeer je een siliconenlaag waar weer scheurtjes in ontstaan waardoor het vocht alleen nog maar meer neerslaat.charleston tuning schreef:alleen hoe kan ik voorkomen dat ie massa maakt?
in princiepe zit er dik rubber om de kabels toch? bij mij loopt ie (zoals volgensmij elke eend) langs de koplamp beugel, die wel vaak vochtig is ja! moet ik daar dan even een buisje om de kabel doen?
want het lijkt me dat dat vocht het probleem is dus
Gewoon om de 4-5 jaar nieuwe kabels kopen. Ze mogen niet te lang zijn en dus niet tegen de wielschermen aanlopen.
La vie est belle.
-
- Heavy user
Je startmotor hoefd niet persé teveel stroom te vragen hoor, Het kan ook heel goed zijn dat je bobine te oud is, dat hadden wij
Dan vraagt de bobine dus gewoon teveel stroom. Remedie: in versnelling zetten [2] starten, sleutel loslaten en je hebt de reutel te pakken. Kun je ook meteen wegrijden
Dan vraagt de bobine dus gewoon teveel stroom. Remedie: in versnelling zetten [2] starten, sleutel loslaten en je hebt de reutel te pakken. Kun je ook meteen wegrijden
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
nou.....helemaal goedgegaan vandaag....
starten zonder choke en in principe ging het meteen goed....toen choke erbij gedaan en als een zonnetje...
Dus thanx voor de tip!!!
starten zonder choke en in principe ging het meteen goed....toen choke erbij gedaan en als een zonnetje...
Dus thanx voor de tip!!!
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug
2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
wilfde nog even zeggen dat ik heel erg blij ben met jullie tip...het werkt als de brandweer....!!!!
Start nu probleemloos zonder choke en dan als ie aangeslagen is zet ik de choke open en ga inderdaad eerst raampjes open gooien, verwarming aan, want alles beslaat du moment dat ik in mijn wolkje stap...
maar ach, de pleerol in mijn deurtje zit er niet voor niets...
NOgmaals super bedankt! Wilde even laten weten dat het nu het nog kouder aan het worden is ook werkt...ben jullie zeer dankbaar...persoonlijk vind ik trouwens dat ik wel toe ben aan twee eendjes onder mijn naam.......ik rij al weer met één hand en in de andere hand een sigaret..dus!!! Wolkje en ik worden steeds meer één!
Start nu probleemloos zonder choke en dan als ie aangeslagen is zet ik de choke open en ga inderdaad eerst raampjes open gooien, verwarming aan, want alles beslaat du moment dat ik in mijn wolkje stap...
maar ach, de pleerol in mijn deurtje zit er niet voor niets...
NOgmaals super bedankt! Wilde even laten weten dat het nu het nog kouder aan het worden is ook werkt...ben jullie zeer dankbaar...persoonlijk vind ik trouwens dat ik wel toe ben aan twee eendjes onder mijn naam.......ik rij al weer met één hand en in de andere hand een sigaret..dus!!! Wolkje en ik worden steeds meer één!
Kingfisher Sky Celliste
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
...doe mijn dakje altijd open met starten...en als ik koffie ga drinken krijg ik denk ik enorm ruzie met mijn buren.....stinkt....
Is me trouwens opgevallen dat ik afgelopen week een ander soort benzine erin moest gieten en dat dat ontzettend stinkt...meer dan normaal....maarja...da's voor een ander topic...ga ik wel even zoeken...
Is me trouwens opgevallen dat ik afgelopen week een ander soort benzine erin moest gieten en dat dat ontzettend stinkt...meer dan normaal....maarja...da's voor een ander topic...ga ik wel even zoeken...
Kingfisher Sky Celliste
- Voge
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Bij mij is 't altijd: choke bijna helemaal uit, tikje met de startmotor en het gepruttel begint. Daarna snel choke een stukje in zodat 'ie lekker blijft lopen. De eerste 10 seconden geen gas geven.
Bij de eend heb ik nog nooit een verzopen motor gehad. Wel weet ik dat, als je zeker weet dat je motor verzopen is, de enige remedie is: choke dicht, gas op de bodem en doorstarten.
Bij de eend heb ik nog nooit een verzopen motor gehad. Wel weet ik dat, als je zeker weet dat je motor verzopen is, de enige remedie is: choke dicht, gas op de bodem en doorstarten.
2cv6 club (tijdelijk buiten gebruik) 1982 - Xantia 1.9TD Tentation 1997
-
- Eend ontdekker
- Contacteer:
Heb ook ontdekt dat ik met mijn slaperige hoofd..moeilijk starten....en kou...wél mijn wolkje in zijn vooruit moet zetten als je vóór uit wilt....haha.....lang leve de trekhaak....en jammer voor de buurman.........daar zijn bumpers toch voor niet...
Kingfisher Sky Celliste