Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
-
Hassie
- Regelmatige poster

- Berichten: 388
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12
Bericht
door Hassie » di 19 dec, 2006 20:41
Ik ontdekte in m'n schuurtje een liter remolie "TOTAL LHM Plus" die +/-
20 jaar oud is. Hij ziet er nog prachtig , groen, helder uit. Kan dit gewoon gebruikt worden of is dit soort olie , hoewel mineraal, toch aan bederf onderhevig???
Wie weet dit?
Vrgrt
Hassie.
-
THE SPITFIRE
- Regelmatige poster

- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
Bericht
door THE SPITFIRE » di 19 dec, 2006 21:23
ik zou het nit weten vraag eens bij een garage ofzo.

-
flashnr1
- Regelmatige poster

- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
-
Contacteer:
Bericht
door flashnr1 » di 19 dec, 2006 21:56
ik zou het persoonlijk niet meer gebruiken maar somige garagebedrijven hebben zo,n metertje die aangeeft hoeveel vocht(water) erin zit.
-
Joos
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
-
Contacteer:
Bericht
door Joos » di 19 dec, 2006 22:32
Voor de prijs van een litertje LHM (waarmee je twee remsystemen kan vullen!) hoef je het niet te laten hoor
voor zover ik weet trekt lhm geen vocht aan, maar misschien dat het door het lange staan wel wat water bevat.
1977 Mehari
-
thomaaas
- Heavy user

- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Bericht
door thomaaas » di 19 dec, 2006 22:44
als je dan toch bij een garage bent....
Maar hoezo? Als je je remolie bij moet vullen heb je toch sowiso een probleem lijkt mij
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
-
Handjes
- Veelvuldig poster

- Berichten: 624
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52
Bericht
door Handjes » di 19 dec, 2006 23:46
flashnr1 schreef:ik zou het persoonlijk niet meer gebruiken maar somige garagebedrijven hebben zo,n metertje die aangeeft hoeveel vocht(water) erin zit.
LHM trekt geen vocht aan. Is niet te vergelijken met DOT remvloeistof.
La vie est belle.
-
Daffy
- Super eendkenner

- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
- Locatie: Papendrecht
-
Contacteer:
Bericht
door Daffy » wo 20 dec, 2006 07:47
Als de remolie nog in een geseald vat zit , zodat je zeker weet dat er alleen LHM in zit kan je het gewoon gebruiken.
Het is niet hygrostatisch en heeft niet onder drukf gestaan, blijft dus gewoon goed.
Daffy
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » wo 20 dec, 2006 08:05
Zou dat de reden zijn dat Citroën in hun voorraadbestand altijd de oude voor
de nieuwe olie zette,zodat die eerst verkocht werd.Ik zou zeker voor de veilig-
heid nooit een risico nemen met remmen.Het is jouw leven en dat van anderen,dus kies maar.
-
Matchless
- Regelmatige poster

- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Bericht
door Matchless » wo 20 dec, 2006 08:30
Inderdaad, gewoon even een nieuw busje kopen. Geen risico's nemen met je remmen, zeker niet voor die paar euro's.
Beter een eend dan geen eend
-
Lelijke Eend
- Heavy user

- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Bericht
door Lelijke Eend » wo 20 dec, 2006 15:21
Het schijnt dat je met remolie kunststof scheelmodellen kan ontdoen van verf zonder dat het kunststof neschadigt. Dan hebben ze het wel over DOT remolie. Misschien werkt het ook met LHM. Het is in ieder geval veiliger dan je remolie toch in je Eend gieten twerwijl ze misschien niet goed meer is.
Afblijven.
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » wo 20 dec, 2006 17:48
LHM zal lang zo aggressief niet zijn als Dot.
Uit eigen ervaring weet ik dat ABS van de Mehari niet tegen Dot 4 kan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
CitRoel
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
- Locatie: Tolkamer
Bericht
door CitRoel » do 21 dec, 2006 19:15
Ik heb eens een potje DOT4 op de gereedschaokar van m'n broer laten omvallen...... Daar zit nu geen verf meer op...

AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
flashnr1
- Regelmatige poster

- Berichten: 388
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
- Locatie: alkmaar
-
Contacteer:
Bericht
door flashnr1 » do 21 dec, 2006 23:01
CitRoel schreef:Ik heb eens een potje DOT4 op de gereedschaokar van m'n broer laten omvallen...... Daar zit nu geen verf meer op...

als je het langgenoeg laat zitten vreet het ook het metaal op

-
gerbenv6
- Regelmatige poster

- Berichten: 163
- Lid geworden op: za 14 jan, 2006 23:44
- Locatie: Emmeloord
Bericht
door gerbenv6 » do 4 jan, 2007 23:55
Zo duur is een liter LHM toch ook niet? Geen risico nemen zou ik zeggen.
Wat is er nou mooier dan een lelijke eend?
2cv6 spécial 1986
-
Evan
- Veelvuldig poster

- Berichten: 646
- Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30
Bericht
door Evan » vr 5 jan, 2007 13:14
flashnr1 schreef:als je het langgenoeg laat zitten vreet het ook het metaal op

HRC's van een Dot-systeem zijn toch ook van metaal, en de leidingen en de wielremcilinders/remklauwen?
Ami 8 break