Brandstofmeter geeft geen goede waardes aan
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 10 aug, 2004 20:10
- Locatie: Dedemsvaart / Groningen
Brandstofmeter geeft geen goede waardes aan
Hallo,
sinds kort geeft de brandstof meter van mijn 2cv geen goede waardes meer aan (staat vast op een bepaald punt) en ik kan maar ongeveer 6 liter tanken voordat de tank afslaat (terwijl de tank nog onmogelijk vol kan zitten).
Wat zal hier hier het probleem kunnen zijn? Ik denk zelf dat het iets met de vlotter te maken heeft, en heb al een Haynes manual gekocht om zodoende (op advies van een technische helpdesk medewerker) de tank eronder uit te schroeven en te gaan kijken.
Hebben jullie nog tips of ideeën over wat er aan de hand zou kunnen zijn en of dit zelf op te lossen is?
Bedankt!
sinds kort geeft de brandstof meter van mijn 2cv geen goede waardes meer aan (staat vast op een bepaald punt) en ik kan maar ongeveer 6 liter tanken voordat de tank afslaat (terwijl de tank nog onmogelijk vol kan zitten).
Wat zal hier hier het probleem kunnen zijn? Ik denk zelf dat het iets met de vlotter te maken heeft, en heb al een Haynes manual gekocht om zodoende (op advies van een technische helpdesk medewerker) de tank eronder uit te schroeven en te gaan kijken.
Hebben jullie nog tips of ideeën over wat er aan de hand zou kunnen zijn en of dit zelf op te lossen is?
Bedankt!
Citroen 2CV6 Special S6 (1986)
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
W8 even Bo, wat je nu zegt kan niets met elkaar te maken hebben. Als je tank slaat de pomp af doordat of je tank vol zit of hij teveel tegendruk krijgt tijdens het tanken. Laatste kan gebeuren door slechte ontluchting, kwestie van even wachten en weer rustig aan verder tanken, zeker niet vol gas gaan tanken.
Ander punt is de meter, de vlotter kan defect zijn, maar wat bij mij opgevallen was, was dat er een aarde draad van de vlotter naar het chassis loopt, deze was behoorlijk aangetast, daardoor was de maximale waarde van vol 3/4 op de meter in het dashbord. Dus het kan zijn dat een van de draden slecht contact maakt.
Ander punt is de meter, de vlotter kan defect zijn, maar wat bij mij opgevallen was, was dat er een aarde draad van de vlotter naar het chassis loopt, deze was behoorlijk aangetast, daardoor was de maximale waarde van vol 3/4 op de meter in het dashbord. Dus het kan zijn dat een van de draden slecht contact maakt.
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 10 aug, 2004 20:10
- Locatie: Dedemsvaart / Groningen
Het vreemde is echter dat dit eerder nooit een probleem was, en dat ik hem nu dus niet meer vol krijg (hij zit tot de nek aan vol, ook als ik rustig aan doe, maar dit kan nooit 6 liter zijn als de tank bijna leeg is).
Ik zal de kabel controleren, hopelijk zit het hem daar in, dat scheelt een hoop werk!
Ik zal de kabel controleren, hopelijk zit het hem daar in, dat scheelt een hoop werk!
Citroen 2CV6 Special S6 (1986)
Vlotter lek / benzine in de vlotter.
Een massa probleem komt ook vaak voor maar dan geeft de meter niks meer aan.
Wat bedoel je met die 6 liter ? Als je maar 6 liter kan tanken zit je tank dus nog bijna vol.
Bedoel je dus dat als je 15 liter in de tank hebt zitten de brandstofmeter niks meer aan geeft?
Een massa probleem komt ook vaak voor maar dan geeft de meter niks meer aan.
Wat bedoel je met die 6 liter ? Als je maar 6 liter kan tanken zit je tank dus nog bijna vol.
Bedoel je dus dat als je 15 liter in de tank hebt zitten de brandstofmeter niks meer aan geeft?
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 10 aug, 2004 20:10
- Locatie: Dedemsvaart / Groningen
Ik heb inderdaad het vermoeden dat de vlotter niet goed aangeeft wat de inhoud van de tank is. Ik ben net van Groningen naar Dedemsvaart gereden (zeker 1uur rijden) op, wat de meter aangaf, nog geen kwart tank. Dat zou normaalgesproken nooit lukken. De laatste keer dat ik met deze meterstand ging tanken kon er maar 6 liter in (wat dan dus niet zou kloppen, want er zou veel meer in moeten kunnen).
Voor de duidelijkheid: ook al tank ik hem af tot de nek (met heel rustig tanken) dan geeft de meter nog geen kwart tank aan, constant! De brandstofmeter staat dus vast op deze stand.
Voor de duidelijkheid: ook al tank ik hem af tot de nek (met heel rustig tanken) dan geeft de meter nog geen kwart tank aan, constant! De brandstofmeter staat dus vast op deze stand.
Citroen 2CV6 Special S6 (1986)
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 10 aug, 2004 20:10
- Locatie: Dedemsvaart / Groningen
Dat zal ik doen!
Nog even een vraag:
in het begin toen ik dit constateerde reed ik op de snelweg en begon de auto in een keer te horten en stoten, dit is hierna nooit meer voorgekomen. Ik dacht in eerste instantie dat dit kwam doordat de benzine op was, en reed naar een pompstation. Daar kon ik er toen dus maar 6liter in gooien.
Kan dit voorval samenhangen met een slechte vlotter? (het is maar één keer voorgekomen, en vroeg me af of het incidenteel was of dat het hiermee te maken kon hebben...)
Nog even een vraag:
in het begin toen ik dit constateerde reed ik op de snelweg en begon de auto in een keer te horten en stoten, dit is hierna nooit meer voorgekomen. Ik dacht in eerste instantie dat dit kwam doordat de benzine op was, en reed naar een pompstation. Daar kon ik er toen dus maar 6liter in gooien.
Kan dit voorval samenhangen met een slechte vlotter? (het is maar één keer voorgekomen, en vroeg me af of het incidenteel was of dat het hiermee te maken kon hebben...)
Citroen 2CV6 Special S6 (1986)
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
De vlotter meet alleen de hoeveelheid benzine in de tank. Dus deze heeft geen invloed op het functioneren van het blokje.
Je zou voor de zekerheid de tank er een keer onderuit kunnen halen en de vlotter bekijken. Kun je ook meteen de tank schoon maken en de rubberslang waarmee de benzineleiding vast zit vernieuwen.
Horten en stoten lijkt mij eerder een vuiltje in de carb te zijn. Dit zou ik niet snel in de tank zoeken.
Je zou voor de zekerheid de tank er een keer onderuit kunnen halen en de vlotter bekijken. Kun je ook meteen de tank schoon maken en de rubberslang waarmee de benzineleiding vast zit vernieuwen.
Horten en stoten lijkt mij eerder een vuiltje in de carb te zijn. Dit zou ik niet snel in de tank zoeken.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 10 aug, 2004 20:10
- Locatie: Dedemsvaart / Groningen